Als in; je hebt een provider die alleen maar internet geeft aan een bepaald MAC-adres?
Heeft het te maken met de antwoorden in netwerkadres ?
[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2006 20:36 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zie de handleiding van de router? Als er geen boekje bij zit, kijk dan eens op de site van de fabrikant.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:34:
hoi wie weet hoe ik het mac adres van mij pc kan klonen in mijn router?
Net zoals in je vorige topic geef je veel te weinig info. Nu ontbreekt het belangrijkste: merk/type router.
Sowieso, wat heb je zelf geprobeerd/gezocht? Dit is echt een enorme standaard vraag waar al vaak genoeg antwoord op gegeven is hier op GoT.
Nogmaals: Merk/type router?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
En geef ook duidelijk aan wat je ZELF al geprobeerd hebt en opgezocht en ook: waar!
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2006 20:40 ]
you had me at EHLO
Zo ja, waarom die? Dat ding heeft een ingebouwd adsl-modem terwijl jij kabel-internet hebt oftewel, niet enorm nuttig voor jou (werkt misschien wel, maar waarschijnlijk niet). Als het die niet is, geef dan even de link naar het type wat het wel is.
[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-11-2006 20:47 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik wou net zeggen: de router heeft type USR9111 en de start-set heet zogenaamd 5476...FlipFluitketel schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:46:
Deze?
Zo ja, waarom die? Dat ding heeft een ingebouwd adsl-modem terwijl jij kabel-internet hebt. Als het die niet is, geef dan even de link naar het type wat het wel is.
dit is de link en ik heb deze even van me buurjongen geleend maar dit maakt toch niks uit
a) Die link wijst naar meerdere produkten; mijn glazen bol is kapot dus ik weet het niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:48:
http://www.usr-emea.com/p...oadband-menu.asp?loc=bene
dit is de link en ik heb deze even van me buurjongen geleend maar dit maakt toch niks uit
b) Ja, dat maakt wel uit; zometeen heeft je buurjongen geen internet meer als je 'm teruggeeft en jij ook niet als je een andere koopt (van hetzelfde merk/type of een ander merk/type).
[edit]
Nu ik nog eens kijk, dat zijn allemaal adsl-modems op die link wat je geeft..
[edit 2]
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5475&loc=bene
Deze zou je wel kunnen gebruiken, dit is een router.
[ Voor 36% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-11-2006 20:51 ]
dit is het type
USRobotic 5476
en ja dat snap ik maar hij heeft een andere
maar hij heeft het gewoon bedraad en deze had ie over vandaar
Nogmaals, dat is een ADSL-modem. Jij hebt KABEL-internet, jij hebt een modem, jij hebt nodig: EEN ROUTER (zie de link die ik in mijn vorige post gaf).Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:51:
dit is het type
USRobotic 5476
Loop gewoon een willekeurige computertoko binnen en vraag een router voor Chello. Alle normale routers zullen ermee werken zolang je GEEN adsl-modem koopt voor je kabel-internet.
MAX3400
Zijn beetje de enige antwoorden mogelijk he
[ Voor 26% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-11-2006 20:54 ]
Zie hierboven van Flip: JIJ hebt KABEL/UPC/Chello.... Het modem is voor ADSL/ADSL2... Niet werken...Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:51:
dit is het type
USRobotic 5476
Als in: niet de rode dropveter op de rode dropveter aansluiten.
He Flip; hoezo telepathisch en tijd-synchronisatie?
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2006 20:53 ]
Oplossing: In je router zit bij de DHCP-server een MAC-filter voor draadloze verbindingen, hier kan je een aantal MAC-adressen invoeren, van de PC's die verbinding moeten hebben op je netwerk. Zonder zo'n entry krijg je geen draadloze verbinding. Raadpleeg de handleiding van je modem/router/AP als je wilt weten hoe je dit in moet stellen. Ik heb namelijk nog steeds niet met zekerheid kunnen vinden wat voor apparaat het betreft.arnold1980 bedoelt eigenlijk:
Hallo,
Ik heb een draadloze verbinding, waar een DHCP-server in hangt. Nu krijg ik op een van de PC's geen IP via DHCP, en ik denk dat dit aan het MAC-adres ligt.
Edit: Ik ga er niet vanuit dat TS een ADSL-modem op een kabelverbinding heeft of vice versa, omdat deze fysiek niet op elkaar aan te sluiten zijn.
@flipfluitketel: Coax gaat niet passen op RJ45 en andersom ook niet. Als dit wel zo is zou ik het erg stom vinden
[ Voor 22% gewijzigd door DataGhost op 22-11-2006 21:00 ]
QueDataGhost schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:55:
Je geeft erg weinig informatie, en de informatie die je geeft spreekt zichzelf tegen. Daar hebben we lekker veel aan dus. Als ik even alle onzin uit je posts filter kom ik tot het volgende destilaat:
[...]
Oplossing: In je router zit bij de DHCP-server een MAC-filter voor draadloze verbindingen, hier kan je een aantal MAC-adressen invoeren, van de PC's die verbinding moeten hebben op je netwerk. Zonder zo'n entry krijg je geen draadloze verbinding. Raadpleeg de handleiding van je modem/router/AP als je wilt weten hoe je dit in moet stellen. Ik heb namelijk nog steeds niet met zekerheid kunnen vinden wat voor apparaat het betreft.
In ieder geval, lees het topic en zijn vorige topic even. Dan wordt het een beetje helder (misschien
[edit]
Sowieso, het clonen van een mac-adres van een pc in een router duidt meestal op kabel-internet/adsl waar de verbinding gebaseerd wordt op het mac-adres van de pc/router die achter het modem hangt. In dit geval is zijn TS zijn vorige topic wel wat nuttige info te vinden die hier ook mist.
[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-11-2006 20:59 ]
En voordat je een nieuwe vraag gaat stellen; lees ff:Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:59:
dank jullie wel voor juullie advies
ik snap het nu iets meer
Registratievoorwaarden / korte FAQ
Het algemeen beleid
en
De werking van de forumsoftware in het kort
Mooi zo.. Mocht je er nog niet uitkomen met de handleiding van je router en je maakt weer een nieuw topic aan hier, geef dan ALLE info (voor mij en nog een aantal mensen is het wel duidelijk wat voor internetverbinding je hebt en welk modem, maar voor mensen die niet in je posthistory kijken is het enorm onduidelijk).Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:59:
dank jullie wel voor juullie advies
ik snap het nu iets meer
Dus in een eventueel volgend topic:
- Welke provider?
- Welk modem?
- Welke router?
- Welk besturingssysteem?
- Draadloos/bekabeld tussen router-pc?
En ga je daarna maar eens inlezen in de techniek en het jargon achter een netwerk. Misschien dat je dan wat verder komt. Het is hier geen helpdesk.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:01:
ok zal ik doen
Dit topic is gesloten.
![]()