Pc blijft crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb nu al 2 jaar een pc en ik ben de wanhoop met het vervelende apparaat nabij.

Steeds met een goed spel spelen (Unreal - Quake - Battlefield2) slaat de pc op tilt.
Geen foutmelding, nee gewoon weer terug naar buroblad, soms een bluescreen of een complete reboot.

Al vervangen in de pc:
Videokaart (nu een 6800LE, maar van alles al geprobeerd zoals ATI kaart)
2 x 512 MB geheugen met juiste serienr. voor MOBO(ook geprobeerd met 1 reepje maar dan is het nog sneller op tilt)
MOBO K8V deluxe vervangen naar K8V deluxe SE
Geluidskaart van Live1024 naar X-Fi

Dit is natuurlijk al een flink vervangbeleid, maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem.

Verder andere versie van Windows geprobeerd. Nu WinXP+SP2
Zonder enige toevoeging, alleen kale windows en spel, ook al meteen problemen.

Er zit een AMD64 3000+ processor in en een Nexus NX3500 voeding.
Dit samen met mijn 2 SATA Hitachi schijven zijn de enige zaken die ik nog niet heb vervangen.

Het spel hapert al wanneer een spel is geladen en over moet worden gegaan naar de aktie. Dan hoor je het geluid een paar keer haperen en dan gaat ie weer verder en begint het spel. Maar vaak al snel slaat de boel vast.

Wie kan mij nog een tip geven.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 22:08
Klinkt voor mij als een bekend probleem in de oren, misschien toch even een andere voeding proberen? (Ondanks dat het een Nexus is!) Check ook eens je temps van CPU/GPU.

EDIT: Ik heb precies hetzelfde gehad, op een moment al een nieuwe mobo gekocht om alsnog met het probleem te blijven zitten :( ... brakke Voeding 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Erwin op 22-11-2006 20:38 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er staat met iets bij van K8-borden met overbelasting/defecten in de condensatoren. Zijn ze niet aangeslagen of opgebold?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Harold_S
MAX3400 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:38:
Er staat met iets bij van K8-borden met overbelasting/defecten in de condensatoren. Zijn ze niet aangeslagen of opgebold?
Het moederbord heb ik al een keer vervangen. Zelfs de SE uitgave meegekregen van de winkel. Dit heeft het probleem niet opgelost.

Het probleem merk ik nu heel erg met het spelen van Battlefield2. Spel geselecteerd, gaat laden en dan kies ik voor starten. Tja, dan gaat ie haperen en soms loopt tie door maar soms stopt de pc er al direct mee.

Hoe kan ik goed de temperaturen checken van de CPU/GPU? Dan zal ik dat meteen doen.
Echter de kast ligt nu open, dus de kasttemperatuur zal nu niet te hoog zijn denk ik zo :|
Moet zeggen, het probleem is bijna alleen met spellen een zeer enkele keer slaat hij vast met applicaties.

• Harold_S
ps. is er een manier om je voeding te testen??

• MAX3400

MAX3400

Is je PC+randcomponenten geaard aangesloten en zitten alle afstandbusjes wel goed in je PC? Want als het al langere tijd bestaat, vermoed ik dat je voeding wel goed/voldoende is, maar dat het probleem ergens anders in zit.

• Harold_S
MAX3400 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:44:
Is je PC+randcomponenten geaard aangesloten en zitten alle afstandbusjes wel goed in je PC? Want als het al langere tijd bestaat, vermoed ik dat je voeding wel goed/voldoende is, maar dat het probleem ergens anders in zit.
Yep, alle busjes zitten op de juiste plek. Al diverse pc's in elkaar geknutseld dus dat is het probleem niet. Randaarde heb ik niet maar daardoor zou het geluid toch niet gaan haperen en een pc vervolgens op tilt slaan?? Dan zou dit vaker ook op andere momenten volgens mij moeten gebeuren.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 08:09
eventviewer?

you had me at EHLO

• Harold_S
Staat niks in over een crash of enige foutmelding.

Verwijderd

wat staat er in je bluescreen?

• Harold_S
Zodra ik de melding heb, dan zal ik het posten. Krijg nu alleen terug vallen naar desktop.
Temperatuur gemeten tijdens gamen. 52 graden CPU. en de kast niet meer dan 40 graden.

• MAX3400

MAX3400

Harold_S schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:36:
[...]

Zodra ik de melding heb, dan zal ik het posten. Krijg nu alleen terug vallen naar desktop.
Temperatuur gemeten tijdens gamen. 52 graden CPU. en de kast niet meer dan 40 graden.
Euh... Geen idee wat anderen ervan vinden maar ik probeer niet meer dan 5 graden boven mijn kamertemp te zitten, dus maximaal 27 graden. En in de zomer gaan er nog wat casefans bij. Eerlijk gezegd vind ik 40 graden hoog maar lijkt me niet de oorzaak van je crashes.

• Harold_S
Een brakke voeding. Zou deze problemen kunnen geven bij speciale opdrachten die worden uitgevoerd door de pc :? :? Want de problemen komen altijd voor bij dezelfde soort handelingen.
Games zijn altijd de grootste bottleneck geweest. Soms 5 minuten spelen, soms een half uur maar het gaat altijd mis.
Heb zelf ooit gedacht aan de processor, maar ik heb ook gehoord dat een processor alleen maar of wel of niet werkt.
Iemand die hier meer over kan zeggen.

• Harold_S
Nogmaals vanmiddag 1GB aan intern geheugen gekocht en het oude eruit gehaald. Het lijkt spontaan opeens nu wel goed te gaan.

Ik ga nog ff gamen, moet natuurlijk even goed testen _/-\o_

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Harold_S schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:17:
Een brakke voeding. Zou deze problemen kunnen geven bij speciale opdrachten die worden uitgevoerd door de pc :? :? Want de problemen komen altijd voor bij dezelfde soort handelingen.
Games zijn altijd de grootste bottleneck geweest. Soms 5 minuten spelen, soms een half uur maar het gaat altijd mis.
Heb zelf ooit gedacht aan de processor, maar ik heb ook gehoord dat een processor alleen maar of wel of niet werkt.
Iemand die hier meer over kan zeggen.
Het is niet waar dat de processor of wel of niet werkt. Ik heb ook een keer een processor gehad die kapot was... Random blauwe schermen. Alles vervangen van die computer, maar uiteindelijk bleek toch.... de processor kapot.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

rimpeldinky

nani?

anders zou ik zeggen ga onderdeel-specifieke benchmarks/stresstests draaien, orthos voor cpu, memtest86 voor je geheugen, 3dmark 200x voor videokaart/allround testing

wat Double J zegt komt zeer zelden voor, maar het is ook mogelijk controleer eerst of alles op het juiste voltage loopt, niet dat je onbewust je CPU te ver ondervolt

*burp*

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Harold_S schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:30:
Nogmaals vanmiddag 1GB aan intern geheugen gekocht en het oude eruit gehaald. Het lijkt spontaan opeens nu wel goed te gaan.

Ik ga nog ff gamen, moet natuurlijk even goed testen _/-\o_
Zozo koop maar raak :P. Waarom heb je alles niet gewoon even getest eerst (geheugen met mem-test, videokaart met atitool, cpu met superpi)?
Pagina: 1