Toon posts:

Router blokkeert website

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb sinds kort een nieuwe domeinnaam, gekoppeld aan hosting. De alternatieve URL naar de webhosting werkt en ook het FTP adres naar de server werkt. Toch kan ik de website niet bekijken als ik naar het .com adres ga. Ook verbinding maken met m'n mailserver op dit domein lukt niet.

Eerst dacht ik dat het probleem zich in de nameserver bevond. Deze instellingen bleken correct en ik kan ook deze servers traceren. Wanneer een tracert doe naar m'n domeinnaam krijg ik meteen de fout "kan naam van doelsysteem www.domein.com niet omzetten".

Na enig testen bleek dat dit zich niet altijd voordoet maar delen van de dag. Uit rondvraag blijkt dat niemand anders het probleem heeft, ook personen uit dezelfde gemeente bij dezelfde ISP niet.

Door dit alles lijkt het erop dat het probleem zich lokaal voordoet. Ik maak gebruik van een router (Level One FBR-1405TX). Wanneer ik m'n pc rechtstreeks aan de modem aansluit is het probleem er niet. Bijna alle instellingen van de router staan op standaard, ik heb geen problemen met andere sites en port-forwarding of virtual server is ook uitgeschakeld.

Iemand die een mogelijke oplossing kent? Alvast bedankt!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
maybe kun je je hostfile even aanpassen als workaround :/?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:29:
maybe kun je je hostfile even aanpassen als workaround :/?
Sorry? Die snap ik niet helemaal.

En ik merk net dat ik geen verbinding kan krijgen om de serverlijsten van TrackMania op te vragen. Als error krijg ik "bad proxy configuration" terwijl ook daar weer niets aan veranderd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 22:28 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Hoelang heb je dat domein/nieuwe hoster?

Wat namelijk naar mijn idee aan de hand is, is het volgende:

Je hostname is gekoppeld aan een ip.
Als jij gaat verhuizen van hoster dan moet natuurlijk het IP adres ook mee veranderen.
Dit moet natuurlijk ook bij je ISP bekend zijn.
Oftewel... je ISP zou bij de hoofd DNS servers (DNS Root servers) moeten gaan kijken waar je domeintje nou aan is gekoppeld.
Dit word ook wel een DNS update genoemd.
Je ISP heeft dat blijkbaar nog niet gedaan. De een is hier wat sneller mee dan de andere.
Sommige ISP's doen dat 1x per week... de andere wat vaker.
Oftewel.... alles is wel goed, alleen je ISP DNS server weet nog niet dat je domein aan een ander IP hangt.
Je zou het tijdelijk kunnen oplossen door een DNS server van een andere ISP in te stellen op je PC/Router/etc die het domein al wel goed kent.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:26:
Hoelang heb je dat domein/nieuwe hoster?

Wat namelijk naar mijn idee aan de hand is, is het volgende:

Je hostname is gekoppeld aan een ip.
Als jij gaat verhuizen van hoster dan moet natuurlijk het IP adres ook mee veranderen.
Dit moet natuurlijk ook bij je ISP bekend zijn.
Oftewel... je ISP zou bij de hoofd DNS servers (DNS Root servers) moeten gaan kijken waar je domeintje nou aan is gekoppeld.
Dit word ook wel een DNS update genoemd.
Je ISP heeft dat blijkbaar nog niet gedaan. De een is hier wat sneller mee dan de andere.
Sommige ISP's doen dat 1x per week... de andere wat vaker.
Oftewel.... alles is wel goed, alleen je ISP DNS server weet nog niet dat je domein aan een ander IP hangt.
Je zou het tijdelijk kunnen oplossen door een DNS server van een andere ISP in te stellen op je PC/Router/etc die het domein al wel goed kent.
Maar dan zou ik hem ook niet kunnen bereiken als ik m'n PC rechtstreeks op de modem aansluit. En andere mensen bij dezelfde ISP die vlakbij me wonen kunnen hem ook bereiken.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Dan is je router de boosdoener...

Check daar de config eens goed van of reset deze eens....

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Allebei al gedaan... 't zelfde resultaat

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

Het klinkt gewoon als tijdelijke problemen met je DNS-resolver. Welke gebruik je? Je zou eventueel kunnen proberen een alternatieve te gebruiken, of er zelf een te draaien. Als het echt moet heb ik een tijdelijke voor je, maar alleen als je zelf niks kan vinden en ik kan ook helemaal niks garanderen qua bereikbaarheid

Edit: Na je startpost wat grondiger gelezen te hebben is het waarschijnlijk dat je router als DHCP-server werkt en jou een DNS-serveradres geeft, wat waarschijnlijk je router is. Het zou kunnen zijn dat de resolver in je router niet 100% goed is, of eventueel zijn werk niet goed kan uitvoeren als je bijv. veel traffic hebt (denk hierbij vooral aan veel open verbindingen, zoals bij bittorrent). Als dit het geval is zou je kunnen kijken of je in de router in kan stellen dat je de resolver van je ISP wil gebruiken (wil meegeven met de DHCP-gegevens dus), anders zou ik dat even static instellen op je pc.
Je geeft trouwens ook aan dat het een router betreft, ik neem dan aan dat je meerdere PC's in huis hebt? Heb je daar ook problemen mee?

[ Voor 53% gewijzigd door DataGhost op 23-11-2006 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:59:
Het klinkt gewoon als tijdelijke problemen met je DNS-resolver. Welke gebruik je? Je zou eventueel kunnen proberen een alternatieve te gebruiken, of er zelf een te draaien. Als het echt moet heb ik een tijdelijke voor je, maar alleen als je zelf niks kan vinden en ik kan ook helemaal niks garanderen qua bereikbaarheid

Edit: Na je startpost wat grondiger gelezen te hebben is het waarschijnlijk dat je router als DHCP-server werkt en jou een DNS-serveradres geeft, wat waarschijnlijk je router is. Het zou kunnen zijn dat de resolver in je router niet 100% goed is, of eventueel zijn werk niet goed kan uitvoeren als je bijv. veel traffic hebt (denk hierbij vooral aan veel open verbindingen, zoals bij bittorrent). Als dit het geval is zou je kunnen kijken of je in de router in kan stellen dat je de resolver van je ISP wil gebruiken (wil meegeven met de DHCP-gegevens dus), anders zou ik dat even static instellen op je pc.
Je geeft trouwens ook aan dat het een router betreft, ik neem dan aan dat je meerdere PC's in huis hebt? Heb je daar ook problemen mee?
DHCP is idd ingeschakeld.

Het probleem doet zich voor op alle PC's aangesloten op deze router.

Als ik straks thuis ben zal ik DHCP eens uitschakelen en kijken of het verholpen is.

Thanks!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:21:
[...]

DHCP is idd ingeschakeld.

Het probleem doet zich voor op alle PC's aangesloten op deze router.

Als ik straks thuis ben zal ik DHCP eens uitschakelen en kijken of het verholpen is.

Thanks!
Dat kan je doen, maar dan werkt het helemaal niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:23:
[...]

Dat kan je doen, maar dan werkt het helemaal niet meer.
Ik heb in m'n router de IP-adressen ingesteld van de DNS servers van mijn ISP en het probleem is verholpen.

UPDATE: En het probleem doet zich weer voor. *zucht*
UPDATE: En is enkele minuten later weer verdwenen.
25/11: Het probleem doet zich ook gewoon voor als ik direct op de modem ben aangesloten. Ik heb m'n hoster een mailtje gestuurd om de instellingen eens na te kijken en een mogelijk oplossing te sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen al getest en het blijkt niet aan de router te liggen. Toch doet het zich alleen maar hier voor. En dat is niet het enige rare: ik kon daarstraks wel naar de mailserver connecten en niet naar de gewone website. Net als deze tracert:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/stek-e/djstekkie/rechoque.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is ondertussen opgelost.

Na alles uit te proberen ben ik de nameservers afzonderlijk gaan testen (beter dan een ping/tracert) en de secondary bleek op een andere website uit te komen. Om één of andere onverklaarbare reden gaf mijn DNS server dus geregeld de tweede nameserver als antwoord ipv de eerste.

Ondertussen werden de nameservers aangepast en werkt alles perfect.

Thanks voor de comments!
Pagina: 1