Access keuzevak koppelen

Pagina: 1
Acties:

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 17:25
Na een uur gezocht en geprutst te hebben leek het me verstandig om jullie tweakers deze waarschijnlijk eenvoudige vraag voor te leggen.

Ik heb een tabel met een keuzevak en wil dat er in een ander vakje (waar standaard euro 0,00 staat) een vast bedrag (euro 0,50) komt te staan zodra ik deze afvink.

Zie onderstaande foto voor verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/2068d42f07.jpg

Dus wanneer ik "kluisje' afvink wil ik dat er bij "kluisjekosten" euro 0,50 komt te staan, dit ook zo bij handdoek en hiervan laat ik dan een totaal tellen.

Hopenlijk helpen jullie me even op weg. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We bespreken Access niet in Client Software Algemeen maar in Officesuites en -software. Daarom verplaats ik je topic even.

Verder werkt het plaatje bij mij niet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Je kunt dit doen met een formulier. Door aan het vinkje (bij kiezen) een brokkie vba te hangen kun je meerdere acties verbinden aan een handeling. M.a.w. als je op het vinkje klikt, kun je het veld waar in staat wat de kosten zijn ophogen. Waarom wil je eigenlijk de kosten voor het kluisje appart opslaan? Als je een kluisje huurt kost dat toch standaard 50 cent? Dan hoef je het dus niet te registreren; het vinkje is al voldoende.

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
Ik zou inderdaad in een tabel 2 vinkvakjes maken voor handdoek en voor kluisje. In een query (gebaseerd op de tabel) kun je dan een berekening maken voor het bedrag. Op deze manier heb je geen vba nodig.

Je formule voor het kluisje wordt dan bv:

code:
1
Kluisjekosten: IIF([Kluisje]=-1;0,50;0)

[ Voor 23% gewijzigd door riZZy op 24-11-2006 10:47 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je ook kan doen is gewoon keuzelijst maken met de waarden daarin. Wat jij wil kan ook.. makkelijkste is denk ik om een macro de waarde te laten invullen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -MAX-
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!
Zal er mee aan de slag gaan. :)

• -MAX-
Na vanalles geprobeerd te hebben zoals jullie zeiden is er nog niks uitgekomen, ik krijg het gewoon niet voor elkaar |:( . Ik heb voor de rest ook geen enkele kennis over vba en macroopbouw etc. heb er over gezocht op internet maar het neemt uren in beslag en ik wil enkel een selectievakje koppelen.

Dus nogmaals mijn vraag hoe kan ik (op de eenvoudigste manier) een selectievakje koppelen aan een waarde (true = € 0,50, false = € 0,00) zodat deze in een ander tekstvak weergeven kan worden.

Het formulier zal er (ruw opgebouwt) zo uit moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/2506/verhuurnk5.jpg

Dus zodra ik een product afvink voor verhuur moet in het vakje rechts ervan de waarde "€ 0,00" veranderen in "€ 0,50" en hier vervolgens een totaalbedrag uitgerekend worden.

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
Er zijn een aantal oplossingen gegeven. Welke heb je geprobeerd?

De oplossing die ik hierboven heb gegeven is echt niet heel moeilijk.
Overigens had je het de vorige keer nog niet eens over een formulier, maar dat terzijde.

Zorg ervoor dat je in een tabel het veld [Kluisje] hebt. Vervolgens maak je een query. Daarin sleep je de basistabel. Dan zet je de gegeven code in een nieuwe kolom. Klaar!

• -MAX-
Het is gelukt, ik moet me inderdaad schamen want het was doodeenvoudig (nu ik het eenmaal begrijp 8)7 )

Hardstikke bedankt!
Pagina: 1