autoradio eruit halen

Pagina: 1
Acties:
  • 16.480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 16:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe autoradio gekocht met 10 GB HD :P
Maar nu moet ik mijn oude eruit halen....hoe doe ik dit?
Met een schroevendraaier lukt het niet. Is hiervoor speciaal gereedschap nodig?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Merk afhankelijk, van Sony weet ik dat er van die kleine metalen schuif-sleuteltjes bijzitten die je aan de zijkant van de radio drukt en op die manier iets ontgrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35
Inderdaad bij de merken die ik had Pioneer, Sony en JVC 2 metalen langwerpige sleutels aan beiden zijden van de autoradio en dan naar je toetrekken dan neemt die de radio uit de frame.
Voor fabriekingebouwde autoradio geld het wel heel anders.

Onderstaande plaatje illustreert de handeling.

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/325/15/autoradio1164226558.gif

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
damn...zulke sleutels heb ik juist niet....
Heb een autoradio van Kenwood...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

DNA_Saint schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:52:
damn...zulke sleutels heb ik juist niet....
Heb een autoradio van Kenwood...
Ga naar een bedrijf waar ze autoradio's inbouwen (bij voorbeeld een autohandel ;) ), en vraag naar die dingen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:58

Sherlock

No Shit

Ach, die verwijdersleutels zijn gewoon dunnen staafjes metaal, stelt verder niet veel voor hoor.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Resistor schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:53:
[...]

Ga naar een bedrijf waar ze autoradio's inbouwen (bij voorbeeld een autohandel ;) ), en vraag naar die dingen.
ja...had ik over nagedacht. Als ik het niet eruit krijg ga ik naar zo'n bedrijf vlakbij mij. Maar dat gaat dan weer zoveel geld kosten...

morgen ff bij halfords kijken of ze zulke sleutels hebben....
Kennen jullie misschien andere manieren?

[ Voor 12% gewijzigd door DNA_Saint op 22-11-2006 20:55 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

precies, pak iets wat plat en enigzins stevig is (x2) en gaan met die banaan.
Ik heb laatst mijn Sony radio eruit gehaald met twee winkelhaken... 8)7

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ja heb die dingen ook bij m'n Kenwood zitten. Als je ff langsrijdt kan je ze gelijk er ff uit halen :P

Gewoon ff langs de garage, die hebben vaak de wereld van die dingen. Je mag ze vast wel ff 2 minuten lenen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hehhe...
* DNA_Saint gaat op zoek naar vleeshaken en tepelpiercings..

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:33
ik doe het altijd met 2 redelijke dikke en stugge tie-wraps. Werkt bij iedere radio toto nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 12:15
Je kunt 'm inderdaad met wat zelf gefabriceerd materiaal prima verwijderen. Ik heb in m'n leven al heel veel verschillende autoradio's van allerlei types verwijderd. Philips, Grundig en verschillende fabriek-af geleverde radio's gaan d.m.v. pennen, die kun je bijvoorbeeld van een stuk installatiedraad maken, Pioneer en JVC kunnen vaak met dezelfde sleuteltjes en anders met twee platte stukjes metaal van 5 à 6 mm breed gok ik, alleen moet er eigenlijk ook een klein soort haakje aan 't eind zitten. Clarion en Kenwood kunnen met platte plaatjes van ook zo'n 5 à 6 mm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05
Het is maar net wat voor auto je hebt, om mijn radio eruit te halen moet ik een deel van het dashboard los halen omdat de radio erin vastgeschroefd zit.

• Wouter!
kwiebus schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:10:
Het is maar net wat voor auto je hebt, om mijn radio eruit te halen moet ik een deel van het dashboard los halen omdat de radio erin vastgeschroefd zit.
Ik zei ook "verschillende" ;)
In elk geval Peugeot en Renault werkt men met dezelfde pennen als ook Philips en Grundig gebruiken. Bij o.a. alle huidige Toyota's (voor zover ik even na kan gaan) moet ook het halve dashboard uit mekaar. 't Zal allemaal wel uit 't oogpunt van diefstalbeveiliging gaan, ook niet verkeerd trouwens. Bovendien zijn dat soort radio's meestal ook veel mooier in 't dashboard geïntegreerd :).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mijn Toyota Corolla (1993) kun je met de pennetjes verwijderen of het dashboard uit elkaar halen. Het oude cassetteding wat erin zat toen ik hem kocht, wilde er met die pennetjes niet uit. Vervolgens heb ik het dashboard paneel verwijderd en kon ik hem er vrij eenvoudig uithalen. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je kunt ook zo'n setje voor bijna elk merk bij de halfords halen geloof ik, zal niet zo prijzig zijn

Beste film ooit

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Master__R schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:59:
ik doe het altijd met 2 redelijke dikke en stugge tie-wraps. Werkt bij iedere radio toto nu toe.
^^ met hem

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Broodmes :P

Kijk even tussen het bestek of er iets duns tussenzit,
broodmessen die we hebben gaat het prima. Anders de achterkant van een (koffie)lepel. Zo gauw het er in past moet het lukken.
Misschien van die metalen barbecuesticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Master__R schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:59:
Hmm wat moeten we hier van denken ^^ :P

ONTOPIC:
Met wat wrikken en trekken/duwen kom je vaak al een eind, nadeel is dan vaak dat de rest van je auto ook beschadigd kan raken..
Meestal zijn ze bij je garage niet te beroerd om ff die radio er uit te wippen voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
DNA_Saint schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:55:
ja...had ik over nagedacht. Als ik het niet eruit krijg ga ik naar zo'n bedrijf vlakbij mij. Maar dat gaat dan weer zoveel geld kosten...
Wel het geld hebben om een autoradio met 10GB hd aan te schaffen, maar vervolgens gaan mekkeren om iets waar zo'n bedrijf waarschijnlijk helemaal niets of amper iets voor berekend. :X

Die dingen kosten 2,95 nieuw....

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Mirreke schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:50:
[...]

Hmm wat moeten we hier van denken ^^ :P

ONTOPIC:
Met wat wrikken en trekken/duwen kom je vaak al een eind, nadeel is dan vaak dat de rest van je auto ook beschadigd kan raken..
Meestal zijn ze bij je garage niet te beroerd om ff die radio er uit te wippen voor je..
Dit lijkt me niet zo'n goed plan! De radio-unit klikt namelijk vast in de slede, die pennetjes zijn juist bedoeld om 'm uit de slede te klikken zodat je de unit er weer uit kunt trekken. Met trekken en duwen beschadig je alleen je dashboard en wellicht ook je radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik heb hem vandaag laten inbouwen voor 25 euro bij jm car hifi.
Ze hebben het netjes gedaan.
Tie-wraps had ik ook geprobeerd, maar bij mij pasten ze niet erin.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb bij mijn Peugeot autoradio de plaatjes gebruikt die je normaal in een pc voor het afdichten van de achterkant gebruikt. Dat ging prima. Helemaal plat gemaakt en daarna trekken. Dat ging perfect.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DNA_Saint schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:21:
Daarvoor had ik 't ook wel willen doen :X.
Maar wel mooi dat 't voor mekaar is natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DNA_Saint schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:21:
Heb je iig de garantie dat het ook goed aangesloten zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:09:
[...]

Heb je iig de garantie dat het ook goed aangesloten zit :)
Zo moeilijk is een stekkertje inpluggen toch ook weer niet? :+

Ik maak de haakjes btw gewoon 'los' met n platte schroevendraaier, even omhoogwippen en wat frunniken dan komt die wel (merk: Alpine)

Zag deze manier dr nog niet tussen staan dus moest t ff kwijt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ff kick :P, vond nieuw topic openen net niet zinvol...

Onze inmiddels 15-jarige BMW 316i is aan een nieuwe autoradio toe, ik heb de radio (hele headunit) er zo uit kunnen trekken, maar de frame krijg ik niet los :?
Ik heb op marktplaats een plaatje gevonden dat aardig overeenkomt met de uit te bouwen frame:
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2r1ziwk.jpg
Hoe krijg ik dat ding eruit, heb een half uur eerst naar dat ding zitten staren in de auto, heb in alle hoekjes en haakjes zitten purken, maar ding komt niet los. Hoort dat ding erin te blijven zitten? Nee toch?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Die slede is van het type wat vroeger werd gezien als diefstal beveiliging, namelijk je hele radio eruit.
Bij deze slede kan je zien dat er metalen flapjes links er rechts naar binnen gebogen zijn. Dat soort lipjes houden je radio op z'n plek. Het kan ook nog zo zijn dat het hele frame is vast geschroeft. Dan zit er maar 1 mogelijkheid op, en dat is je middenconsole loshalen, wat bij een BMW van deze leeftijd betekend dat je bijna het hele dashboard demonteerd, behalve de bovenkant.
Op zich is dat bij een BMW E36 niet zo moeilijk, als je het 1 keer hebt gedaan (geef mij 15 minuten en ik heb eigenlijk alles wel eruit), maar anders ben je je rot aan het zoeken naar de schroeven (er zit bijvoorbeeld een schroef onder de knop voor je alarmlichten, en die knop krijg je er alleen van onderaf uit door de stekker omhoog te duwen...)

Maar ga er maar vanuit dat hij vast zit met de lipjes en verder niet.

Een extra tip, haal het handschoenenkastje uit het dashboard (een 8-tal schroeven), dan kan je met je hand achter de radio komen. Op die manier kan je de kabels een beetje de goede kant op sturen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

Ikke!

aka Netfinity

Om een radio uit de slede te halen, kun je vaak ook 2 ijzerzaagblaadjes gebruiken. In het midden aan de zijkanten ernaast drukken en hij klikt los. Bij bovenstaand frame inderdaad die lipjes naar binnen buigen met een schroevendraaier ofzo. Kan zijn dat er boven en onder ook lipjes zitten.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ok, het is me gelukt om de slede/inbouwframe eruit te halen. Nu kan de nieuwe radio (nog te bestellen) er in. Maar is dit nou een ISO Connector? Het lijkt er veel op (onderste twee connectors in elk geval, bovenste wijkt af van ISO?)
Dit was de aansluiting van mijn oude radio:
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/35ko6ww.jpg

En dit zijn de kabels in de auto:
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2s93ktf.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:52
Ik heb totaal geen verstand van autoradio's maar ik denk dat je hier aan mijn plaatje wel wat hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.letscommunicate.co.uk/carputer/images/vauxhallwiring/Vauxhall%20Opel%20ISO%20Radio%20Contector%20Wiring%2022DC396.jpg

Nog een linkje met wat info. Deze wat duidelijker denk ik. http://stshome.de/elektronik/steckerbelegung/autoradio/

Ik kom tot de conclussie dat het gewoon ISO is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

je hebt alleen connector A en B nodig voor een universele radio
C is voor de af fabriek Carkit/Display in dashboard lijkt het op
Pagina: 1