[Intel] Macintosh PAS Printer

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, op mijn opleiding is het een gezeur met printen. Er moet namelijk via Samba een windows printer worden toegevoegd. Nu is dat niet zo'n probleem, het is op de interne site gedocumenteerd alleen werkt het op sommige Apple's wel, en sommige niet. Terwijl de instellingen toch echt hetzelfde zijn.

Nu zit er hier tijdelijk iemand te werken met Apple's en die vertelde ons dat er ook gebruik gemaakt kan worden van een applicatie PAS Printer (Printer Accounting Server (PAS)) alleen dit draait niet onder Intel. Op PowerPC's werkt het wel. Eén van de weinige resultaten die ik zelf heb gevonden is de volgende: http://its.truman.edu/doc...asp?docId=121&audienceId= en dit werkt dus alleen op PowerPC. Onder Rosetta draait het niet....

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die hier wel eens mee gewerkt hebben, misschien weten of er een variant beschikbaar is (voor Intel) of andere manieren weten hoe te printen via een accounting service.

Ik ben slechts een student, dus weet niet hoe het precieze netwerk is ingericht. Er moet dus betaald worden voor printjes, welke vrijgegeven moeten worden op een Release Station.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

We draaien op school ook Windows servers qua netwerk, en thuis ook en eigenlijk heb ik nooit problemen qua printen. Bonjour regelt het allemaal voor mij :)

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 23-11-2006 07:47 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"