Toon posts:

SB Live! probleem: defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde tweakers,

In november 2003 heb ik mijn huidige systeem, een Dell Dimension 8300, gekocht. Sinds een aantal weken is m'n geluidskaart, een Soundblaster Live! 5.1, aan het rotten. Soms doet het geluid het helemaal niet, dan komt er alleen af en toe zo'n piepje van de systeemspeaker, soms doen alleen de windows-geluiden het en af en toe doet alles het gewoon zoals het hoort. Erg vreemd dus en bovendien zeer frustrerend.
Ik heb hier op GoT gezocht naar oplossingen, maar tevergeefs. Ook via Google heb ik niks kunnen vinden en bij Dell willen ze me niet helpen omdat het systeem al 3 jaar oud is. Vervolgens heb ik geprobeerd de drivers opnieuw te installeren (na de oude eerst met DriverCleaner te hebben verwijderd), DirectX opnieuw geïnstalleerd en toen ook dat niet hielp heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Geen verbetering in de situatie. Wie kan mij helpen?!

Mijn systeem:
Dell Dimension 8300
P4HT 2,8 Ghz Northwood
Dell 875P
1024MB DDR
80GB HD, 7200rpm
ATi Radeon X800GTO
SB Live! 5.1
Enermax 450Watt
Windows XP Home

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:08

Coldcat

HODL

Ik heb dezelfde kaart in mijn systeem zitten en ik ken het probleem. Om de een of andere manier werkt het heel erg vaag en is het volgens mij toeval of het werkt of niet. Ik houd mijn hart altijd vast als ik Windows opnieuw heb geinstalleerd. Het is 50% kans dat ze werken of niet werken.

Wat ik wel geprobeerd heb is de kaart in een andere PCI poort te stoppen. Daarnaast zijn er nog andere drivers op het net te vinden die ook met het kaartje werken. Ik weet niet precies hoe ze heten maar het is een bekende naam die je denk ik op veel plaatsen wel tegenkomt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:58:
.....een Soundblaster Live! 5.1, aan het rotten.... Wie kan mij helpen?!
Timaniac,
Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik had ooit een Soundblaster Live! kaart en deze werd na een aantal jaartjes, stuk of drie, ook brak. Het geluid werd slecht. Ik dacht dat het de drivers waren, of DirectX-update. Maar het zou ook zo kunnen dat het de kaart zelf was.
Ik was zo pissig dat de volgende kaart die ik kocht geen Creative kaart meer zou zijn.
Het werd een nieuwe Soundblaster X-Fi Platinum, juist van Creative.
Ik denk dat het kaartje op was, maar ik las ook wel meer verhalen van een brakke SB Live! kaart.
Dus ik weet nog steeds niet wat het was, de kaart of de drivers of DirectX.

Hoe dan ook, ik update de drivers uit voorzorg NIET meer, want het kaartje werkt perfect zo, al een jaar.

Dus Creative kan ook goede dingen maken.

Kortom, ik denk dat je niet veel hebt aan mijn reactie he?
Het kan de kaart zijn, maar ook de drivers, hoewel, die had je al eens opnieuw geinstalleerd? Dan moet het de kaart zijn.

(ik had ook een Webcam van Creative die ging ook stuk na drie jaar, zou men daar een timer ingebouwd hebben? :? )

there's no place like cloudbase

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Traguardo, als ik het goed begrijp heb jij dus nog steeds ook dit probleem?

antonyv, ik hoop dat het niet aan de hardware ligt! Overigens kan ik me dat moeilijk voorstellen, want zoals ik al zei, de geluiden in Windows (opstarten, MSN, etc.) doen het nog wel gewoon. Het is dus niet zo dat ie gewoon dood is.

Iemand anders nog tips/oplossingen?!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ik kreeg laatst een tip om KX drivers te installeren op mijn SB Live!.
Deze drivers zouden beter moeten klinken dan de orginele drivers.
Misschien lost dat je probleem op.
Succes

Verwijderd

Probeer is een ander PCI slot

En zorg dat je kaart schoon is, dikke laag stof op je kaart, tussen de pinnen van de SMD chips
is niet bevorderlijk (ff blazen, zonder consumptie.. als je hem uit de kast hebt is mischien genoeg.. anders ff voorzichtig kwastje gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar die KX-drivers maken geen verschil.

Ik heb de kaart schoongemaakt met een kwastje en 'em vervolgens in een ander slot geplaatst, maar ook dat helpt niet.

Voor de 'time being' heb ik maar even m'n onboard geluidskaart geactiveerd. Maar 't blijft %$^@$&% natuurlijk.
Pagina: 1