Toon posts:

A610 eruit, Optio A of Exifilm EX-Z700 erin ?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zo, 't is een tijdje geleden dat ik hier heb gepost.. maar het is er weer van gekomen:

Een maand voor afgelopen zomer vakantie heb ik een PowerShot A610 aangeschaft...
Wauw, wat een camera!! Eigenlijk heb ik er niks negatiefs over te melden.
De kwaliteit, instelmogelijkheden, het draai/klap scherm... Alles zit er in en erop.

Maar er is een ding waarom ik er vanaf wil, hij is wat te groot. Mijn fout, ik had van te voren kunnen bedenken dat ik hem wat te groot vind om regelmatig in mn broek, jas of tas mee te nemen. Heb hem sinds dien alleen nog maar gebruikt voor enkele auto shows ( meeste Ford Mustangs ).

Nu wil ik een wat kleinere camera kopen ( mits ik een koper kan vinden voor mijn z.g.a.n. A610 of ruilen ) die kwa beeld kwaliteit niet veel slechtere foto's afleverd dan mij A610. Dat is moeilijk hé? of niet.
Wat ik er mee doe: Autoshow ( buiten en binnen ), tijdens het uitgaan ( binnen en donker ), overdag... Als ik hem bij heb, wil ik eigenlijk altijd fatsoenlijke foto's kunnen maken.

Ik heb zitten denken aan de volgende kandidaten:
- Pentax Optio A10 (8MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-5.4) link
- Casio Exilim EX-Z700 (7MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.7-4.3) link

Maximaal € 250,-... Verder 7 of 8 MP, 10 vind ik overdreven.
3 x Optische zoom.. lijkt me vrij standaard en Beeld Stabillization, beide bovengenoemde camera's beschikken hier over. Heeft iemand een beter voorstel of heb ik hier de 2 beste wel zo ongeveer uitgezocht ?

De Pentax krijgt mijn voorkeur vanwege het uiterlijk, maar heb erover gelezen dat de belichtingsfunctie minder goed werkt ?

Canon valt af men hun Ixus... de enige met beeld stabilisatie is de 800 IS, en die is me te duur.

Iemand geinteresseerd in mij A610 ? Staat ook op Marktplaats.nl
Mail even naar bartjejansen @ hotmail . com

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

1: in het algemene topic voor cammies tot €250 kan je je vragen kwijt
2: In dit forum is het niet toegestaan V&A te doen. Dat geld voor heel GoT overigens.
3: Dit is een slotje :)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.