soorrt van intranet op wireless verbinding voor het inloggen

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben ooit een keer iets tegen gekomen tijdens het inloggen op een wireless AP.
De verbinding was gewoon open, maar nadat je verbonden was met het acces point kreeg je een pagina te zien waar je je gebruikersnaam en password in moet toetsen voordat je website kunt bezoeken.

Dit lijkt mij erg handig voor het bedrijf, aangezien er regelmatig mensen komen die op internet willen. Nu moet ik telkens een WAP/WEP key geven. Dit schiet niet op.
Login scherm is veel makkelijker.

Nu weet ik dat er wel een naam voor is, maar ik kan me niet meer herinneren hoe zoiets heet.
Kan iemand mij ook uitleggen wat ik er allemaal voor nodig heb?
Een extra server plaatsen is totaal geen probleem.

Via de GoT search kom ik niet verder. Waarschijnlijk omdat ik niet de goede zoek woorden gebruik 8)7

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

RADIUS is wat jij wil :)

Probeer eens Radiator(Win en Linux dacht ik) als server of Freeradius (onder linux) if IAS (windows server)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

ff zoeken op "create hotspot"?

Bv: http://www.lessnetworks.com/

Verwijderd

Anti-XP schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:26:
RADIUS is wat jij wil :)

Probeer eens Radiator(Win en Linux dacht ik) als server of Freeradius (onder linux) if IAS (windows server)
Dit lijkt me juist niet iets wat ie wil. Moet je voor elke bezoeker een account in de AD zetten.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:28:
[...]

Dit lijkt me juist niet iets wat ie wil. Moet je voor elke bezoeker een account in de AD zetten.
Ik wil voor de bezoekers gewoon een algemene username/pass zodat ze kunnen inloggen.
Voor het vaste personeel krijgt iedereen een eigen username en pass.

En ik zoek het liefst software voor Windows 2k3, aangezien alle servers (op een na) allemaal Win2k3 draaien.
Linux is opzich wel een optie, maar het liefst gebruiken we Windows 2k3.

EDIT:
Zoiets wat ik wil betekent dus een hotspot? :?

[ Voor 4% gewijzigd door AMDathlonxp op 22-11-2006 19:34 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Wat voor access points heb je ?? Zijn deze Cisco (if possible Lightweight AP's) ...

dan kan je dit voor mekaar krijgen met de Aironet controllers van Cisco.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Misschien kan dit uitkomst bieden?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als je win2k3 hebt, kun je IAS gebruiken, ingebouwde RADIUS server in win2k3...

Kun je ook vast anonymous tougang op instellen oid ;)

Pleur anders een WRT54GL oid neer met ControlAP erop.. werkt ook..

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1