Toon posts:

zyxel modem vervangen door?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een week mijn IPB abbo vervangen door de veel snellere en goedkopere Tiscali abbo T12.
Nu is het zo dat ik bij IPB enige poorten voor mijn dreambox (sat reciever) kon open gooien (forwarden).
Nu heb ik de Zyxel van Tiscali mogen ontvangen maar ik kan met geen mogelijkheid de Firewall in stand houden als ik de poorten (drie stuks) in geef.
Met de firewal uit loopt alles keurig maar als ik dan de firewall aan zet gaat het verkeerd.
Is er een oplossing hier voor of zou ik toch eventueel naar een andere modem/router moeten omzien om dit euvel te verhelpen.
Voor een eventuele aanschaf van een andere modem/router heb ik de Fritzbox in gedachten.

mvgr. loewefan 8)7

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

waarom zou je die firewall uberhaupt willen aanzetten ? NAT alleen zou al meer dan voldoende moeten zijn. Er wordt toch alleen geforward wat je zelf opgeeft naar je PC.

Verder moet je uiteraard wel firewall rules aanmaken als je de firewall per se actief wil houden.

Een nieuwere firmware is wellicht ook een oplossing... (zie Tiscali helpdesk pagina)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Sinds een week aangesloten bij Tiscali, dan is de kans dat je een modem met oude firmware hebt ontvangen nihil.

Maak eens screenshots anders van je firewall instellingen, want die moeten gewoon goed te zetten zijn en zijn niet heel moeilijk als je het eenmaal door hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:12
Ik gebruik ook zo'n Zyxel modem in combi met een Dreambox en bij de firewall instellingen moet je bij de rules idd wat aanpassingen doen, dan werkt alles goed. Bij "internet to local" zet je voor het Ip van je dreambox alles open (udp/tcp) dan draait ie.

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:06:
Sinds een week aangesloten bij Tiscali, dan is de kans dat je een modem met oude firmware hebt ontvangen nihil.
Houd er wel rekening mee dat deze firmware wel eens niet helemaal goed zou kunnen werken. Heb 2 dagen geleden een nieuw modem ontvangen, maar nog steeds met bugs. Er is al wel nieuwe beta-software beschikbaar, maar dat betreft de VoIP problemen.
Ook ik ben aan het kijken naar een ander modem.