Toon posts:

NAS en (meerdere) netwerkverbindingen maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week is hier een IcyBox NAS2000 geinstalleerd. De leverancier heeft een admin en guest account aangemaakt. De NAS fungeert in een netwerk met drie pc waar resp. Windows XP Home, Windows XP Professional en Windows XP Media Center opdraaien. Alle pc's zijn bijgewerkt met de nieuwste SP's en updates.

Nadat de leverancier alles werkend, maar zonder aangepaste wachtwoorden had achtergelaten, heb ik het wachtwoord van gebruiker admin op de NAS aangepast. |:( Sindsdien heb ik dus problemen met geweldige apparaat.

1. Op de NAS inloggen met admin en het nieuwe wachtwoord gaat probleemloos. Als ik dan op bijv. de XP Prof. pc verbinding maak met admin, dan kan ik op de andere twee pc's geen verbinding maken. De foutmelding die ik dan krijg luidt:

"De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen. Verbreek de verbinding en alle bestaande toewijzingen voor deze netwerk-share zoudat u met een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord verbinding kunt maken."

Na OK klikken komt de volgende foutmelding:

"Kan geen netwerkverbinding maken doordat: Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerder verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw."

Het helpt nu niet om op de XP Prof pc de verbinding te verbreken en op de andere pc('s) in te loggen.
Hoe zorg ik ervoor dat alle drie de pc's tegelijkertijd de share kunnen bereiken?

2. Ik heb nog een user aangemaakt op de NAS die ook een share heeft gekregen. Met deze share kan ik vanuit twee pc's verbinding maken, maar met de derde pc krijg ik dezelfde foutmeldingen als hierboven.

Wie heeft een idee wat ik fout doe en hoe ik het kan oplossen?

Bij voorbaat dank,
Mir

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Wat voor software draait er op?

Verwijderd

Topicstarter
Op de NAS? :? Geen idee eigenlijk. Ik kan er via een http:// IP adres bij komen net zoals bij een router, maar een degelijk antwoord op je vraag kan ik niet geven. Sorry.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

de foutmelding zegt het al...

De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen.
Doordat je eerst al user x in windows een netwerk koppeling hebt gemaakt,is deze dus al in gebruik als je als een ander user op dezelfde pc ingelogd en dit nog eens wil doen.

"Verbreek de verbinding en alle bestaande toewijzingen voor deze netwerk-share zoudat u met een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord verbinding kunt maken."

Moet je zoeken in het register (CRTL+f en dan de naam /letter intypen,..als ie hem gevonden heeft verwijderen. als je zeker denkt te zijn ff opnieuw opstarten

Als het goed is is het nu over

Je kunt beter een lokaal login script gebruiken voor je netwerkkoppelingen aan te maken ,maar dan nog kun je dit,wat je nu heb,nogaltijd overkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Akino op 22-11-2006 19:53 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en wat zegt het boekje hier over ?

of de leverancier ?

wie zegt dat dat datgene wat je wilt wel degelijk mogelijk is ?

(sommige NAS-systemen - vooral die voor de gewone burgers - hebben serieuze beperkingen qua gelijktijdig toegang hebben tot een share enzo ...)

(woeps, niet gelezen dat 't wel werkte voordat je 't ww had veranderd - wrs is er nog iets anders mis gegaan toen eh - reset hem effe en begin eens opnieuw :-) )

maw: wat zeggen de bijgeleverde documenten hierover ?

[ Voor 20% gewijzigd door soulrider op 22-11-2006 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog veel te leren op netwerkgebied, dat blijkt maar weer...
Maar wat nu te doen??? Alle drie de pc's dienen de admin share (eventueel tegelijkertijd) te kunnen benaderen. Zo ook met de nieuw aangemaakte user/share op de NAS

Op ftp://68824-support:support@ftp.stardom-europe.de/IB-NAS2000/ is zowel een duitse als een engelse handleiding te vinden. Die heb ik al helemaal doorgenomen, maar ben bang dat ik met mijn luttele kennis er weinig aan heb. Behalve dat ik dan een nieuwe user heb aangemaakt. :)

Durf dus ook niet zomaar te resetten...

• djluc
Toon eens een screenshotje van de admin.

Verwijderd

Topicstarter
screendump gemaakt, maar geen idee hoe die hier te krijgen...

• djluc
Ergens uploaden en vervolgens op het afbeelding knopje klikken. De werking van de forumsoftware in het kort #images

Verwijderd

Topicstarter
Sorry gaat niet lukken, geen plek om te uploaden

• djluc
offtopic:
Gratis sites genoeg daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor het meedenken. Ik ga hem resetten. Daarna zien we wel weer verder.

• SlimNewRatSkin
  • Laatst online: 29-07-2025
Ik heb het probleem "De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen." ook gehad bij mijn NAS (Synolgy DS508). De oplossing was om vanaf een dos-prompt (of vanuit een batch-bestand) het commando
NET USE /DELETE *
te geven.
Pagina: 1