Beeldscherm dupliceren naar LCD tv

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Vraagje...

Ik zit bij een kennis. Deze heeft een Acer laptop (breedbeeld) en die staat native op resolutie 1280x800. Er zit een ati 1100 in met Catalyst drivers.
Nu wil hij middels een VGA kabel het beeldscherm dupliceren op de Philips LCD tv. Als ik de laptop op 1024x768 zet, werkt het prima, maar dan is het beeld op de laptop natuurlijk minder mooi, want niet native. Als ik de resolutie op de laptop native laat staan, krijg ik geen beeld op de tv, of het beeld is niet beeldvullend.
Is het mogelijk om verschillende resoluties te kiezen voor tv en laptop? Ik krijg het niet echt voor elkaar met die 10 miljoen instellingen in de catalyst control center.
Met NVidia drivers kan ik het prima, maar op de een of andere manier krijg ik het met deze opstelling niet voor elkaar.

Weet iemand welke instelling ik moet kiezen zodat dit toch nog goed gaat werken, of wil ik iets dat niet mogelijk is?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt eraan wat de maximale resolutie is die die LCD wil/kan accepteren over de betreffende kabel/aansluiting. Mijn JVC kan ook niet meer dan 1024 aan; dikke vette pech voor mij maar ik gebruik die VGA-input dus ook helemaal niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Kun je die monitor niet gewoon als secondary monitor opgeven?

• kreator

kreator

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:04:
Ligt eraan wat de maximale resolutie is die die LCD wil/kan accepteren over de betreffende kabel/aansluiting. Mijn JVC kan ook niet meer dan 1024 aan; dikke vette pech voor mij maar ik gebruik die VGA-input dus ook helemaal niet.
Volgens de specs kan de tv een maximale resolutie aan van 1920x1080. Welke anderfe input zou ik dan beter kunnen gebruiken?

• kreator

kreator

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:07:
Kun je die monitor niet gewoon als secondary monitor opgeven?
Ja, dat heb ik gedaan. Als je in de catalyst control center kijkt, dan zie je daar 2 schermen, maar op het moment dat je kloont ipv uitbreidt, dan wordt het secundaire scherm weer grijs en kun je daar dus niet apart de instellingen van wijzigen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kreator schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:09:
[...]

Volgens de specs kan de tv een maximale resolutie aan van 1920x1080. Welke anderfe input zou ik dan beter kunnen gebruiken?
Weet je zeker dat er in de handleiding staat: VGA-input: 1920x1080 (max.)? Want de resolutie die je noemt is namelijk HDReady en niet specifiek voor je VGA-input.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als ik dit doe op mijn CRT (TV) heb ik geen probleem met de resoluties, hij "mirrored" ze wel maar gewoon op een andere res. 1280x1024 op LCD en 1024x768 op TV dit geeft ook geen problemen met het beeld zelf geeft zelfde vulling.

Heb dit nog niet op een LCD tv geprobeerd, maar zou in princiepe niet uit mogen maken zolang je de native res kan gebruiken van beide.

Ik kan me zo niet voor de geest halen welke programmas ik heb gebruikt, maar zover ik me kan herinneren gewoon standaard windows opties.

Is de native res van je LCD soms 1024x720? ik weet dat er bij ATI driver (control panel) een mogelijkheid is om 720p res toe te voegen aan je lijstje met resoluties,

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17

Reinier

\o/

kreator schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:10:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Als je in de catalyst control center kijkt, dan zie je daar 2 schermen, maar op het moment dat je kloont ipv uitbreidt, dan wordt het secundaire scherm weer grijs en kun je daar dus niet apart de instellingen van wijzigen...
Het is toch niet zo onlogisch dat je niet kan klonen op twee verschillende resoluties? Dus ófwel extenden met verschillende (native) resoluties, ofwel klonen op dezelfde resolutie.
Pagina: 1