Na veel gezoek en gerommel aan me code ben ik nog steeds niet verder gekomen dan het volgende:
Ik wil dat een PHP script een .txt bestand inlaad en vervolgens willekeurig 3 regels van het X aantal regels in het .txt bestand op het scherm laat zien. Er hoeft geen timer achter te zitten, dus alleen bij een refresh moeten er 3 nieuwe regels verschijnen. Nu heb ik de volgende code die netjes 3 regels uit het .txt bestand haalt en op het scherm toont.
Maar nu krijg ik dus het volgende: Regelmatig worden dezelfde waarde 2x (heel soms zelfs 3x) getoond. Dus 2 dezelfde regels uit het .txt bestand.
Hoe kan ik er voor zorgen dat er geen dubbele regels ontstaan?
Voorbeeld van een tekst bestand is:
<h2>Kop 1</h2>Hier moet regel 1 komen.
<h2>Kop 2</h2>Hier moet regel 2 komen.
<h2>Kop 3</h2>Hier moet regel 3 komen.
<h2>Kop 4</h2>Hier moet regel 4 komen.
<h2>Kop 5</h2>Hier moet regel 5 komen.
Ik wil dat een PHP script een .txt bestand inlaad en vervolgens willekeurig 3 regels van het X aantal regels in het .txt bestand op het scherm laat zien. Er hoeft geen timer achter te zitten, dus alleen bij een refresh moeten er 3 nieuwe regels verschijnen. Nu heb ik de volgende code die netjes 3 regels uit het .txt bestand haalt en op het scherm toont.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $file = "1.txt"; $regel = file($file); echo $regel[rand(0, count($regel)-1)]; echo $regel[rand(0, count($regel)-1)]; echo $regel[rand(0, count($regel)-1)]; ?> |
Maar nu krijg ik dus het volgende: Regelmatig worden dezelfde waarde 2x (heel soms zelfs 3x) getoond. Dus 2 dezelfde regels uit het .txt bestand.
Hoe kan ik er voor zorgen dat er geen dubbele regels ontstaan?
Voorbeeld van een tekst bestand is:
<h2>Kop 1</h2>Hier moet regel 1 komen.
<h2>Kop 2</h2>Hier moet regel 2 komen.
<h2>Kop 3</h2>Hier moet regel 3 komen.
<h2>Kop 4</h2>Hier moet regel 4 komen.
<h2>Kop 5</h2>Hier moet regel 5 komen.