Toon posts:

max length UTP 100Mbit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

phieuw...first topic wat ik maak...kewl... :)

OK. Iemand weet hier vast wel de max. lengte van UPT cat5 voor 100Mbit ? Ik moet in mn flatje een klein kabeltje leggen van de 3e verdieping naar de 1ste, over het dak heen. Ik vermoed dat het zo'n 60 a 70 meter is. De max. length van UTPcat5 voor 10Mbit is 100m, maar voor 100Mbit zal het wel minder zijn, of niet ??

Alvast bedankt !
Kreachtor

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
<%
response.redirect("http://gathering.tweakers.net/listtopics/19")

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
Op donderdag 01 februari 2001 14:01 schreef kreachtor het volgende:
De max. length van UTPcat5 voor 10Mbit is 100m, maar voor 100Mbit zal het wel minder zijn, of niet ??
nee hoor, 100 m. is idd de max length @ 100 mbs

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

100 meter volgens de hieronder geplaatste link

http://www.mouse.demon.nl/ckp/lanwan/100btx.htm

Verwijderd

Topicstarter
OK thanx... Zag trouwens dat in hele verkeerde groep zit te posten, sorry !!!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
(jarig!)
Op donderdag 01 februari 2001 14:08 schreef LAN het volgende:
100 meter volgens de hieronder geplaatste link

http://www.mouse.demon.nl/ckp/lanwan/100btx.htm
Ho ho, 't is dus 100 + 10.

Je mag officieel 100 meter van patch naar wandcontact hebben en dan nog een 10 meter kabel van de wandcontact doos naar je pc.

Enne als je goeie kabel hebt die niet al teveel mishandeld is bij het leggen, dan kun je makkelijk 300 meter overbruggen met een minimale toename in collisions en dergelijke.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
en als je op 10 Mbit/sec werkt, zou ik gewoon eerst een hele rol van 300 ft. kopen, aanleggen en kijken of het werkt. Dikke kans van wel! (misschien haal je dan niet meer de 10 Mbit/sec, maar iets minder)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Leg geen goedkope kabel neer, maar iets met een dikke huid... ik had ook een kabeltje over het dak gekeild in mijn oude woning, en het plastic om de kabel was dus na 1 winter en 1 lente eerst kapot gevroren en vervolgens weggerot. Maar volgens mij waren er ook een paar vogels die hier en daar hebben zitten knagen :D :D

Maat van me had ergens een 8 aderige kabel opgedoken met een zwart stevig plastic omhulsel... was voor in de grond zei ie, maar in de dakgoot werkte het ook goed. Als ie over een flat-dak moet (en daar ligt ook water op) is dat wel verstandig... kweenie waar je die kabel kunt krijgen trouwens, wij hadden maar 20 meter nodig, en dat werkte prima op 10 Mbit.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
The DDD > Officieel is het 90 meter van patchbord naar outlet en 10 meter van outlet naar pc.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

En als ik nog even zout op de slakken mag leggen en de mieren mag <censuur>, de standaard is in de States ontwikkeld, en de eigenlijke afstand is niet in meters, maar in yards (= 3 feet = 36 inches = 91.44 cm).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1