phpbestand vanaf commandline/cronjob draaien

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
is het mogelijk om een php bestand via een cronjob te laten draaien?

ik wil namelijk met een cronjob een backup maken van mijn database. Nu kan ik via mijn host geen mysql of mysql_dump gebruiken, krijg dan een 'permission denied' bericht.

nu kan ik met een php bestand makkelijk een database export maken. Maar ik wil niet iedere dag naar die pagina gaan. Dus kan ik dat met een cronjob aanroepen?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
dat had ik al gevonden jah.. maar die werken allemaal niet omdat mijn php als een apache handler ingevuld staat.
de oplossing die op
http://www.htmlcenter.com...rials.cfm?id=155&type=PHP
staat voor de apache handler namelijk het gebruiken van lynx, werkt niet omdat op de server geen lynx staat.

maar die staat er niet

Verwijderd

hobbeldebobbel schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:11:
dat had ik al gevonden jah.. maar die werken allemaal niet omdat mijn php als een apache handler ingevuld staat.
de oplossing die op
http://www.htmlcenter.com...rials.cfm?id=155&type=PHP
staat voor de apache handler namelijk het gebruiken van lynx, werkt niet omdat op de server geen lynx staat.
wget
curl
socket openen naar de webserver en een rauwe request doen
op een andere host een cronjob instellen met wget, curl, of een script in een geschikte taal

Mogelijkheden zat, dat hoeft echt niet helemaal voor je bedacht en uitgewerkt te worden.

• hobbeldebobbel
dat zou ook het laatste zijn wat ik zou willen, dat jullie mijn script maken... dan is de fun er ook weer van af.

ik wil het eigenlijk gewoon op de host zelf laten draaien. Ik ga wel eens kijken of ik iets met PERL kan gaan doen....

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
ok ik ben weer wat wijzer.

een perl script is niet de oplossing omdat ik geen DBI.pm of Mysql.pm kan koppelen.

weet iemand een oplossing voor het feit dat ik een backup wil maken van een database?

maar die staat er niet

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Let er ff op dat je niet binnen 24 uur kickt :)
Nu kan ik via mijn host geen mysql of mysql_dump gebruiken, krijg dan een 'permission denied' bericht.
Zit hier niet gewoon je probleem? Oftewel even contact opnemen met je hoster?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 15:09

PanMan

Spun!

Ik zou het via Wget doen. En als mysqldump niet werkt, dat kan je ook doen in PHP. Kijk anders eens anar de source van PHPMyAdmin, die kan ook alles dumpen zonder mysqldump. Heb ik ook wel's gebruikt als opzet voor een dumpscriptje. Kan zelfs direct zip's maken.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
heb je de executable php? (/usr/bin/php in mijn geval)
die kun je namelijk gewoon php files voeren

php -f /home/frank/whatever.php

meer info: man php

[ Voor 11% gewijzigd door frankivo op 23-11-2006 19:18 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1