Toon posts:

XP share benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een share op een xp bak vanaf mac osx tiger niet benaderen. machines zitten in dezelfde werkgroep, zelfde netwerk.

Als ik via de Finder -> Go -> Connect to Server probeer...dan komt er geen mogelijkheid om username en wachtwoord op te geven.

Via Network zie ik de XP bak wel, maar op het moment dat ik wil connecten om de shares te zien..dan krijg ik de melding:"The alias "<blabla>" could not be opened, because the original item cannot be found." [Delete Alias]/[Fix Alias]/[OK]

Simple File Sharing op XP bak staat uitgevinkt, exception voor File and Printer Sharing is aangevinkt voor Windows Firewall.

Als ik andersom doe...Windows Sharing aanzet op de mac kan ik deze benaderen vanaf de xp bak. Iemand een idee?

--> hmm, kan iemand dit verplaatsen naar de juiste groep 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:48 ]

Verwijderd

Kan je je XP bak benaderen vanaf een andere XP bak?

Verwijderd

Zet je wel smb voor het ipadres dat je via Appeltje-K probeert. Dus bv smb://192.168.0.1

Verwijderd

Topicstarter
ja xp share is wel vanaf een andere xp bak te benaderen en ja ik zet er smb voor

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

heeft je computernaam rare tekens? (anders dan a-z , 0-9)
heb je voor beide computers dezelfde username?

edit: linkt je gedeelde map op je XP bak naar een goeie locatie? Het lijkt erop dat je gedeelde map niet helemaal geldig is.Probeer eens manual een map te sharen en dan opnieuw te connecten vanuit een andere XP bak of Mac.

[ Voor 52% gewijzigd door Tiiim op 23-11-2006 16:09 ]

• manman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 19:12
Ik heb dat probleem ook gehad met een zogenaamde onzichtbare 'administratieve share' dus bijvoorbeeld een c$ of d$ share. Toen ik zelf een gewone share aanmaakte lukte het wel.

Verwijderd

Topicstarter
update!

na talloze pogingen ondernomen te hebben uiteindelijk een herinstall van die XP bak gedaan en warempel het werkt....pfff
Pagina: 1