"sommetjes per seconde"

Pagina: 1
Acties:

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 23:17
(jarig!)
Rataplan schreef:
2 tot 4 petaflop is toch wel duidelijk? voor de mensen die niet weten wat dat inhoudt en die te lui zijn om daar google even bij te pakken heb ik die sommetjes erbij ge-ad-libbed, nog een derde variant met drijvendekommagetallenbewerkingen (want dat woord probeerde ik uit alle macht te vermijden) lijkt me écht teveel van het goede :)

Is in elk geval geen spel- of tikfoutje dus ook hier weer: discussie graag in een apart topic.
Ik geloof niet dat je me helemaal begrijpt. Ik had het over "het maken van sommetjes" terwijl in het artikel stond "sommetjes per seconde". Wat "sommetjes per seconde"? Eet die supercomputer sommetjes? Ik neem aan dat' ie ze altijd maakt. Ik mis dus het deel "het maken" van "het maken van sommetjes", want je maakt altijd sommetjes.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:40

Hu9o

Schokkend

Zeker op nieuw topic gedrukt ipv reply?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat dit als reply in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 19 thuishoorde :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is toch duidelijk genoeg wat een supercomputer met sommetjes doet, je zegt zelf al dat 'ie ze altijd maakt. Is het dan niet wat overbodig dit nog expliciet in de tekst te zetten?

Ik denk dat het duidelijk genoeg is.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dit is imo ook spijkers op laag water zoeken hoor. Er is volkomen duidelijk dat verwezen wordt naar de mogelijkheid x aantal sommen per seconde te maken/berekenen/uit te voeren. Bovendien staat die zinsnede er enkel ter begeleiding en extra verduidelijking van het aantal flops en dat volstaat ruimschoots wmb.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Aan de mensen die naar Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 19 verwijzen. Dit is een discussiepunt en zeker geen spel- of tikfoutje. Nergens voor nodig om dat topic aan te halen dus. Bovendien heeft Rataplan daar zelf verzocht een nieuw topic te openen als erover gediscussieerd moest worden.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een discussiepunt over datzelfde artikel ( nieuws: IBM en Cray gaan supercomputers bouwen ). Vandaar dat ik hierbij in dit topic aansluit.

Mijn mening / vraag: kan iemand iets aan die titel doen (IBM en Cray gaan supercomputers bouwen)? Deze dekt de lading totaal niet; beide firma's doen dit nl. al jaren. Ik dacht bij het zien hiervan dan ook direct aan een nieuw samenwerkingsverband, doch daar blijkt geen sprake van te zijn.

Voorstellen: IBM en Cray halen elk nieuw contract voor supercomputer binnen of IBM en Cray beginnen elk aan nog krachtiger supercomputer.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Hier was al over gediscussieerd op irc, maar we konden niet echt een betere titel bedenken.

IBM en Cray halen elk nieuw contract voor supercomputer binnen

is wmb wel een goede, maar dit is imo niet dermate dringend dat ingrijpen achter de rug van de auteur om vereist is. Ik wijs hem even op deze post :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Yoeri schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:51:
IBM en Cray halen elk nieuw contract voor supercomputer binnen
...past als ik er <small>-tags omheenzet, maar dat lijkt me niet de bedoeling :)

Ik heb een poging over een andere boeg gegooid, maar het blijft schipperen. Betere suggesties zijn nog altijd welkom :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1