Bug in IE7 ?

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
Ik ben bezig met een webbased kalender, nou heb ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img20.imagevenue.com/loc510/th_10038_voor_122_510lo.JPG

Ik heb een javascriptje draaien die een selectieveld nadoet (zie hieronder), als ik deze het beeld uitsleep dan lijkt IE 2 items erbij te verzinnen, zie hieronder. In firefox gaat dit prima

Afbeeldingslocatie: http://img18.imagevenue.com/loc579/th_10033_na_122_579lo.JPG

Het is statische html en er staan echt maar 22 witte vlakjes in de code.
2 van die witte vlakjes zien er in code zo uit:

HTML:
1
2
3
4
5
<div class="horzLine"></div>
<div class="item"></div>
<div class="horzItemLine"></div>
<div class="item"></div>
<div class="horzLine"></div>

css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.item{background-color:#ffffff; width:150px; height:25px;}
.selectedItem{background-color:#E6ECF6; width:150px; height:25px;}
.horzItemLine{background-color:#D5E3F0; height:2px;}

.horzLine{background-color:#A4BFE1; height:2px;}

Iemand enig idee hoe dit komt en met name hoe ik dit oplos ?

Last.fm
Films!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Om allereerst in te gaan op je vraag: Je geeft niet genoeg info mee om dit op te lossen, het lijkt me dat je nog veel meer CSS erbij geschreven hebt dan dit, bijv. iets met floats en clears?

Een van mijn uitgangspunten is trouwens: als je iets bouwt wat lijkt op een tabel, maak er dan een tabel van en doe niet moeilijk met CSS en divs, dus waarom doe je dit niet met een simpele tabel en een nette THEAD en tbody?

Stop uploading passwords to Github!

• Sv3n
:( :( Sorry geen cup a soup gehad om 4 uur. Maar ik zie ineens de fout, er komen geen vakjes bij maar IE vergroot de heigth van de lijnen er tussen in en met m'n lamme kop tel ik gewoon tot 2 keer toe fout 8)7
Het gaat wel fout maar hier kom ik waarschijnlijk zelf wel uit.

Deze kan wat mij betreft dicht :+

[ Voor 96% gewijzigd door Sv3n op 22-11-2006 17:19 ]

Last.fm
Films!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Sv3n schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:15:
[...]
Omdat ik straks die divs nodig heb, het blijft geen statische pagina ;)
En een tabel kan niet dynamisch? Iedereen heeft wel een keer een tabel gemaakt opgebouwd uit divjes. Dat gaat nooit goed.

Html is html omdat je het kan gebruiken waarvoor het gemaakt is. Jij wilt een tabel. Maak dan een tabel. Scheelt zo te zien een heleboel code en ook nog eens een heleboel denkwerk. Daarnaast gebruik je dan de elementen waarvoor ze gebruikt moeten worden.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Sv3n
disjfa schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:20:
[...]

En een tabel kan niet dynamisch? Iedereen heeft wel een keer een tabel gemaakt opgebouwd uit divjes. Dat gaat nooit goed.

Html is html omdat je het kan gebruiken waarvoor het gemaakt is. Jij wilt een tabel. Maak dan een tabel. Scheelt zo te zien een heleboel code en ook nog eens een heleboel denkwerk. Daarnaast gebruik je dan de elementen waarvoor ze gebruikt moeten worden.
In het achterliggende java framework wat ik gebruik werken divjes veeeel makkelijker dan table's :) Qua code gaat het uiteindelijk niks schelen omdat die divjes toch in een loop komen en qua denkwerk in de achterliggende javacode scheelt het juist dat ik div's gebruik :)

Last.fm
Films!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Sv3n schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:21:
[...]

In het achterliggende java framework wat ik gebruik werken divjes veeeel makkelijker dan table's :) Qua code gaat het uiteindelijk niks schelen omdat die divjes toch in een loop komen en qua denkwerk in de achterliggende javacode scheelt het juist dat ik div's gebruik :)
je kan ev. ook een tabel maken en in elke tr of td-tag een div zetten....

de table/tr/td voor de tabel opmaak, de div's voor je framework :-)

maar als het nu werkt zoals het hoort d:)b

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan zou ik eerder naar je achterliggende framework kijken dan naar de output.
Het lijkt mij het meest logische, dat je framework de output genereerd... :)

Dus waarom zou het gebruik van een div makkelijker zijn voor Java? Je kan een class en / of id ook toekennen aan <tr>, <th> en <td>... :)
Pagina: 1