Win2003(std) VPN extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Voor een bedrijf hebben we een server ingericht, Windows 2003 Standard, met Terminal server + Cals.

Nu is het zo dat er vanaf een lokatie (lokatie b) via een VPN verbinding contact wordt gezocht met de server op een andere lokatie (lokatie a). Iedereen op lokatie b kan pingen (ook op naam) naar de server en andere pc's. Maar een verbinding opzetten via TS Client werkt niet. Het werkt wel naar een Windows XP Prof machine, die kun je wel 'overnemen'. Dus het lijkt een instelling in de server te zijn. Natuurlijk hebben we wel geprobeerd om op lokatie a een sessie op te zetten en dat werkt. Ook als we de poort 3389 rechtstreeks naar de server doorsturen valt er een sessie op te zetten, maar dit zou toch ook via de VPN verbinding moeten kunnen?

Er zitten 2 routers die een IPsec VPN verbinding hebben. Range lokatie a: 192.168.0.x ; lokatie b: 192.168.1.x

Ik heb al een heel microsoft document doorgespit.. http://www.microsoft.com/...2435a634cca.mspx?mfr=true

Verder heb ik ook gezocht op GoT, ik vind alleen VPN verbindingen die niet goed zijn ingesteld, maar niets over een VPN wat op zich heel goed werkt, maar dan werkt de ext bur. sessie niet.

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Telnetten over poort 3389 naar de server lukt wel? Tracert draaien om te zien of het verkeer naar die server niet verder komt cq gecheckt of je kan pingen?

Licenserver is ook geactiveerd? Of je grace-period nog niet verlopen?
WAT lukt er dus niet? Je informatie is niet echt uitgebreid...

RDP voor beheer is trouwens iets heel anders dan terminal services. Totaal niet met elkaar te vergelijken qua doelen en experience.

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 22-11-2006 17:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
sanfranjake schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:49:
Telnetten over poort 3389 naar de server lukt wel? Tracert draaien om te zien of het verkeer naar die server niet verder komt cq gecheckt of je kan pingen?

Licenserver is ook geactiveerd? Of je grace-period nog niet verlopen?
WAT lukt er dus niet? Je informatie is niet echt uitgebreid...

RDP voor beheer is trouwens iets heel anders dan terminal services. Totaal niet met elkaar te vergelijken qua doelen en experience.
Het is een router-internet-router VPN (Linksys)
Vraag me niet waarom, maar telnet en tracert hebben we nog niet geprobeerd. Licenties zijn geactiveerd. 't is een nieuwe installatie, dus werken we anders altijd nog met de 120 dagen. Server(tje) draait hij nu een klein weekje..

Even een overzicht:

Router Lokatie b (VPN) ----- internet ------ (VPN) Router lokatie a ----- server

Deze poort staat open: 3389 (zowel UDP als TCP).

Wat wel lukt:
- Pingen, op naam en IP.
- netwerkvebinding maken, voorbeeld: \\ip\share werkt prima op lokatie b en a.
- een pc (win. XP Prof) overnemen op lokatie a vanaf lokatie b.
- een pc (win. XP Prof) overnemen op lokatie b vanaf lokatie a.
- een term. sessie opzetten op de server vanaf lokatie a.
- via internet een term sessie opzetten op de server vanaf lokatie b.

Het lijkt er dus op dat er ergens in de server een instelling mist.

Ik hoop dat ik je zo wat meer duidelijkheid heb verschaft...

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-