Toon posts:

E-mail verzenden werkt niet onder nieuwe provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Sinds ik overgestapt ben van @home naar Orange (vandaag dus) werkt het verzenden van email in outlook niet meer.. Heeft dit te maken met een verkeerde poort, of is het een verkeerde SMTP. Bij @home kon ik de SMTP van mijn domein gebruiken dus: mail.mijnnaam.nl, en dit werkte, nu lees ik overal dat er misschien smtp.orange.nl ingevuld dient te worden.. kan dit niet anders? En wat is de filosofie achter dit probleem?

Alvast bedankt!!

Ruud

Verwijderd

Volgens mij moet je idd de smtp-server van je nieuwe provider gebruiken.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:03

Coldcat

HODL

Als je van @Home naar Orange bent overgestapt heb je een ander SMTP adres gekregen. Voorheen had je bijvoorbeeld smtp.home.nl en nu wordt dat waarschijnlijk smtp.orange.nl.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 19:13

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) (ctrl f; smtp)
uitleg van orange

2 seconden google. Geen dank

[ Voor 8% gewijzigd door WooK op 22-11-2006 16:44 ]

I'm not as think as you stoned I am

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Coldcat schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:42:
Als je van @Home naar Orange bent overgestapt heb je een ander SMTP adres gekregen. Voorheen had je bijvoorbeeld smtp.home.nl en nu wordt dat waarschijnlijk smtp.orange.nl.
Waarschijnlijk blockeerd de smtp van home alle adres die niet in hun ip range liggen. Om veel spam te voorkomen

Verwijderd

Topicstarter
Ja goed, dat twee seconden google had ik ook al gedaan.. en zover was ik gekomen, maar leg mij eens uit waarom ik bij @home als smtp dit kon gebruiken:

mail.mijndomeinnaam.nl ipv smtp.orange.nl

en nu moet overstappen naar het smtp adres van orange.. waar ligt dit aan, hoe werken deze dingen? Inmiddels werkt mijn mail al een tijd.. maar ik wil gewoon weten hoe het werkt

Verwijderd

Topicstarter
aha op die manier.. zijn ze bij @home toch wel stom dat ze het niet doen.. het lag voor de hand, toch bedankt!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 19:13

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:46:
Ja goed, dat twee seconden google had ik ook al gedaan.. en zover was ik gekomen, maar leg mij eens uit waarom ik bij @home als smtp dit kon gebruiken:

mail.mijndomeinnaam.nl ipv smtp.orange.nl

en nu moet overstappen naar het smtp adres van orange.. waar ligt dit aan, hoe werken deze dingen? Inmiddels werkt mijn mail al een tijd.. maar ik wil gewoon weten hoe het werkt
de vraag is naar welk ip mail.mijndomeinnaam.nl verwees. Als het een cname was op smtp.home.nl dan was het logisch. Als je nu bij je ISP aangeeft dat je graag wil dat mail.mijndomeinnaam.nl moet wijzen naar smtp.orange.nl ben je ook geholpen.
Je kan in elk geval niet zomaar elke willekeurige mailserver opgeven aangezien anders iedereen maar kan gaan spammen via die server zonder dat ze daar vat op hebben. Zo duidelijker? :)
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:46:
aha op die manier.. zijn ze bij @home toch wel stom dat ze het niet doen.. het lag voor de hand, toch bedankt!
ehh, dat is niet dom van @home maar slim/normaal. Zie uitleg hierboven.

[ Voor 14% gewijzigd door WooK op 22-11-2006 16:51 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
aha, nu begrijp ik het, mijndomein.nl > dat is gewoon een domeinnaam aangeschaft bij transip. Nu weet ik eindelijk waar die cname voor is ;)
Pagina: 1