Ik denk niet dat je met een USB-USB verbinding Starcraft tegen elkaar kan spelen. De snelheid van een seriele kabel is voor spellen geen enkel probleem, maar kopieren hoef je niet te doen, gaat veels te traag.
Een netwerk aanleggen is niet veel werk, en ook niet zo duur. Voor 100,- moet het wel lukken. Wat je het beste kan doen is twee realtek pci kaarten kopen (ISA wordt binnenkort niet meer ondersteund op nieuwe mobo's) en een_normale_utp kabel kopen van 15 m. En dan koop je er een los crosslink stukje bij. Dan kan je altijd nog uitbreiden met een hub of switchbox zonder dat die kabel meteen waardeloos is.
Installeren onder win9x zal wel niet vlekkeloos gaan, tenminste die ervaring heb ik zelf. Je moet hopen dat die netwerkkaarten geaccepteerd worden, en niet conflicten gaan geven met ISDN kaarten (zoals bij mij) of verzin maar waarmee nog allemaal meer. De juiste protocollen installeren is simpel, en HD's delen is al helemaal makkelijk. Wel kan het windows netwerk problemen geven, met comp's die je niet kan vinden. Dat is afhankelijk van de kabellengte is mijn ervaring, en jij hebt een behoorlijke lengte. Maar dit is in spellen geen probleem, dat werkt bijna altijd. Afgezien dat spellen nog wel eens willen vastlopen als je het met meerderen gaat doen, maar Starcraft is echt een SUPERstabiel spel!
En als iets niet lukt kan je het altijd nog hier posten natuurlijk.
Jag