[Vista] Op nieuwe schijf met xp en linux op oude

Pagina: 1
Acties:

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik wil iets maar weet niet of en hoe het kan.
Ik heb nu twee os-en, windows xp en linux (kubuntu 6.10) op dezefde harde schijf staan (aparte partities uiteraard). Dit is een SATA II schijf. Nu heb ik er een tweede schijf (eveneens SATA II) bijgehaald en nu zou ik hier windows vista op installeren.
Daarna wil ik wel weer grub als bootloader, zodat ik kan kiezen tussen de drie os-en.
Hoe? Dat is de vraag....

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
... en met Google vind je het antwoord. :P

http://www.sorgonet.com/linux/grubrestore/

Als dat niet duidelijk genoeg is denk ik dat je hier het beste even door kan zoeken naar het antwoord. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Dat had ik idd ook gevonden. Maar kan ik vista op een tweede harde schijf instaleren?

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
sdy schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:11:
Dat had ik idd ook gevonden. Maar kan ik vista op een tweede harde schijf instaleren?
Vast wel (of Windows moet per se op de eerste HD willen staan en het niet toelaten), moet je even in de gaten houden dat een andere hd in de configuratie van GRUB zet. Ik ken GRUB verder niet zo goed maar volgens mij is die 2e hd dan hd1 in de configuratie.
Hier staan ook wat voorbeelden en uitleg:
http://www.gnu.org/softwa...l_node/Configuration.html

Als je overigens dat wat je zelf al geprobeerd en/of gevonden had vermeldt, voorkom je dat we oplossingen aandragen die je al geprobeerd hebt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 22-11-2006 17:23 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
sdy we willen hier op GoT graag zien wat je zelf al hebt geprobeerd, in de topicstart. Dat maakt alles een stuk duidelijker.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters