Postfix/clamav/spamasassin als mail relay voor exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43
Voor ik het probleem ga omschrijven wil ik eerst zeggen dat we blijven werken met exchange dus 100% overstappen doen we niet

Het probleem is: Geld
We krijgen veel spam binnen en ze willen geen geld uit geven voor een nieuwe server/exchange versie.
Nu zat ik te kijken naar een mail relay om tussen de firewall en exchange server te hangen.
internet --> firewall --> linux spam filter --> exchange

Na veel zoeken op internet komt er niet echt een super oplossing uit voor exchange 5.5
het enige wat een beetje intressant was is: http://advosys.ca/papers/postfix-filtering.html
Alleen dit artikel is wel erg oud en heb gelezen dat tegenwoorde de virusscanner clamav beter is.

Zijn hier goede oplossingen voor? Of een goede handleiding?

Als linux versie heb ik liefst een niet te uitgebreid os.
Gewoon het broodnodige (iets van centos)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
www.freespamfilter.org, staan guides voor een flink aantal os'sen, die precies doen wat jij wilt (heb ik zowel thuis als op de zaak ook voor m'n Exchange staan)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bastv
axis schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:19:
www.freespamfilter.org, staan guides voor een flink aantal os'sen, die precies doen wat jij wilt (heb ik zowel thuis als op de zaak ook voor m'n Exchange staan)
bedankt voor de site
Kan jij me zeggen welk OS hiervoor het beste geschikt is want het enige wat ik wil is
  • mail scannen
  • spam/virus - ja/nee
  • zoja onderwerp aanpassen met SPAM: of VIRUS: / virus verwijderen
  • mail over de muur gooien naar exchange
Dan lijkt me een volledige fedora/mandriva installatie erg overkill en foutgevoelig.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
bastv schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:34:
[...]

bedankt voor de site
Kan jij me zeggen welk OS hiervoor het beste geschikt is want het enige wat ik wil is
  • mail scannen
  • spam/virus - ja/nee
  • zoja onderwerp aanpassen met SPAM: of VIRUS: / virus verwijderen
  • mail over de muur gooien naar exchange
Dan lijkt me een volledige fedora/mandriva installatie erg overkill en foutgevoelig.
Wat jij wilt, doet spamassassin met amavisd-new en clamav bijvoorbeeld. Op welk OS dit draait maakt in principe niet zo uit, gaat erom dat jij weet hoe je het OS moet installeren, en up-to-date moet houden. Kies een van die guides, en ga ermee aan de slag.. Ik ben zelf fan van Debian en FreeBSD (geen guide voor zo kant-en-klaar), dus ik zou je een van beiden aanraden, maar da's persoonlijke smaak.

[ Voor 12% gewijzigd door axis op 22-11-2006 16:54 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bastv
kwam gister deze variant van ipcop tegen. Endian Firewall
http://www.endian.it/en/community/about/features/
Ziet er erg goed uit en ga hem binnenkort testen.
Is freeware en maakt gebruik van clamav en spamasassin. Als dit goed werkt gaat ipcop de deur uit en komt deze er te staan
[edit]
is nu getest en werkt als een trein! is zeker aan te raden

[ Voor 10% gewijzigd door bastv op 28-11-2006 15:37 ]