Toon posts:

Externe HD (usb) werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xxodd 31b externe hd, 250gig. Mijn Windows (Xp +alle mogelijke updates) blijft de foutmelding geven dat hij mijn apparaat niet herkent.

Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.

Via Windows probleem oplossen kom ik er niet uit.

Ik heb ook mijn bios al geupdate.

Waar kan het probleem nog meer zitten?

Bijkomende moeilijkheid: er zit een cd met drivers bijgeleverd, maar deze werken alleen met Xp + service pack 1. En dat terwijl ik juist de laatste SP erop heb zitten.

Alvast bedankt.

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
heb je toevallig een sis 7001 chipset?

Verwijderd

Heb je hem ook geprobeerd op een andere pc toevallig? Dan weet je of het aan je pc of je externe hd ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc thuis werkt ie wel gewoon. Op mijn wat oudere mac niet, maar das volgens mij een oude usb port met oude drivers.

Dus het ligt volgens mij niet aan de hd.

Ik zal mijn chipset eens checken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn chipset: Intel 875P

En hier is de link naar de overige info:

http://support.dell.com/s...tems/dim8300/sm/specs.htm

Echt balen dat het niet zo simpel werkt, ik had bij wijze van spreken net zo goed een usb-memory stick kunnen kopen van twee tientjes...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:01 ]

Verwijderd

xxodd Heeft trouwens niet veel drivers op zijn website, je kan eens een mailtje die kant uit sturen? Met de vraag voor nieuwere drivers. Op google kon je ook al niet teveel vinden.
Heb je toevallig ook een andere usb poort geprobeerd? Misschien dat dat nog iets uitmaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 19:24 ]

Verwijderd

Erg vreemd, maar als het echt een driver probleem was dan hadden waarschijnlijk meer mensen dit probleem gehad. Wie draait er tegenwoordig nog XP met sp1?

Ik denk inderdaad eerder in de hoek van de USB-poort zoeken

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 19:43
of maybe zit er ook een firewire kabeltje bij?

niets op driverguide verder neem ik aan ook

you had me at EHLO

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:32
:? misschien stroom te kort :? mijn externe HDD weigert ook te werken als ik er geen extra adapter aanhang (situatie thuis) op het werk geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
xxodd heeft geen drivers op de website, een mailtje heb ik al verstuurd maar vooralsnog geen reactie (zit nu al 48 uur te wachten).

Bij andere usb-ports heb ik exact hetzelfde probleem, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Een fire-wire kabeltje... das misschien wel een goed idee, tenzij het een softwarematig probleem is (en ik vermoed dat dat het probleem is, want mijn pc ziet de hd maar herkent hem gewoon niet).

Een stroomtekort is het zeker niet, die hd doet het gewoon prima op mijn thuis-pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog even niet vermeld dat het om een Dell-pc gaat. Waarschijnlijk botsen de usb-controllers hiervan met de hd. Ik ga deze maar inruilen voor een gewone IDE-hd en een custom behuizing erbij.

Wel twee tientjes duurder in totaal, maar dan werkt het iig zeker weten.

Bedankt voor het helpen!

• kryptt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10-2022
Hoi ik heb precies hetzelfde probleem mijn externe HD van 160 gig word niet herkend op mijn Dell pc.
Maar het maakt niet uit wat voor usb drive je aansluit hij blijft onbekend apparaat zeggen. (3 verschillende drives geprobeerd)
Andere usb apparaten werken gewoon correct.

Graag mensen met suggesties!

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
bij mij werd de externe hdd ook niet herkend, andere usb apparaten werkten wel,maar dat waren allemaal usb 1 apparaten, een usb 2 kaartlezer deed t ook niet. Maar na lang zoeken kwam ik er achter dat het lag aan de chipset. ik heb toen maar voor 2 tientjes een nieuwe usb2-controllerkaartje gekocht, en toen was het probleem opgelost.
Ik heb een SIS 7001 chipset, misschien heb je t zelfde probleem.

Verwijderd

Ik heb ook een xxodd 31b externe HD. Een halfjaar geleden deed hij het goed op mijn AMD-PC met Win 2000, maar nu wordt hij daar niet meer herkend. Ook op mijn Dell-PC met WIN XP wordt hij helemaal niet gezien. Ik ben ermee naar de winkel gegaan, PC-Oke, maar daar sloten ze hem zonder enig probleem aan. Raadselachtig...
Pagina: 1