Creative Headset

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 19:21
Hey :) Ik wil me morgen een nieuwe headset gaan halen en ik zit te twijfelen tussen de Creative HS-400 en de Creative HS-600.
De HS-400 lijkt me zeer fijn zitten, vooral omdat ie niet zo zwaar is, maar gaat dat na een tijdje niet knellen bij de oren?

De HS-600 heeft een lagere sensitivity bij de koptelefoon, namelijk 102dB itt de 110dB van de HS-400, wat is hier nu beter, een hogere of een lagere sensitivity en valt het vershil te merken?

De mics verschillen ook een klein beetje, de HS-600 zit namelijk tussen de 100Hz en 16kHz, terwijl de HS-400 tussen de 320Hz en 20kHz zit, de sensitivity van de mic is ook verschillend, de HS-600 heeft -41dBV/PA en de HS-400 heeft -47dBV/PA, hier dus weer dezelfde vraag, wat is beter en valt het verschil te merken?

Welke raden jullie me aan om te halen, of moet ik gewoon voor die gaan die me het fijnst lijkt? Misschien is er ook nog wel een andere fijne headset voor onder de 30 euro? BVD ^^ :)

(Sorry als dit in het verkeerde onderdeel staat, maar ik dacht dat ie hier het beste thuis hoorde :$ ... Ik heb ook op de namen van de headsets gezocht, maar ik kon op GoT haast niets vinden.. )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, welk gedeelte van Audio, Video & Hifi vind je onduidelijk dan :?

Overige Hardware is geen dumpbak, ik move even... :z

Oslik blyat! Oslik!

• Xylon
Ik was er al over aan het twijfelen, maar omdat een headset met mic toch vooral bij de computer wordt gebruikt dacht ik dat hij daar toch net wat meer thuishoorde :P Maar ik zal de volgende keer dan wel wat meer oppassen :) Bedankt voor het moven btw :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

De HS-400 kan meer geluid leveren bij hetzelfde vermogen, daarentegen is de micofoon van de HS-600 weer gevoeliger. De vraag is dus wat jij belangrijker vindt.

Probeer vooral te luisteren naar beide headsets om te kijken welke je het beste vindt klinken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:36

Coldcat

HODL

Ik heb de HS-600 hier liggen. Ik zal hem even voor jou op mijn hoofd zetten om hem even te beschrijven.

Hij zit aardig strak maar wel erg lekker. Alleen krijg ik na een tijdje last van mijn oren omdat hij mijn oor als het ware tegen de luidspreker aan drukt. Het is misschien heel weinig maar na twee uur luisteren krijg je toch aardig last van je oren. Dat was voornamelijk in het begin zo, nu valt het wel mee:+

De microfoon vind ik goed, ik weet de kwaliteit niet echt want ik bel mezelf nooit op. Wel ben ik altijd duidelijk verstaanbaar.

Heb je vragen, stel ze maar. Ik zal proberen er een antwoord op te geven.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Ik heb zelf de HS-400, maar als ik opnieuw zou kiezen, zou ik de 600 kopen.

Mijn argument was vooral dat de 400 lekker klein en simpel was, het microfoontje eraf kan. en hij ziet er wel cool uit.

Mijn ervaring is dat het buigbare gedeelte van het microfoontje niet echt in de gegeven vorm blijft staan, en dat je er vrij veel in zit te ademen.de geluidskwaliteit is niet gek, maar niet echt goed natuurlijk. De 600 heeft het voordeel dat hij wat simpeler is (minder bewegende en verwijderbare onderdelen), en dat het microfoontje vast is.

Als ik zelf een nieuwe zou kopen zou ik een Sennheiser kopen. Dat is het enige hifi merk dat ik ken waarvan ik weet dat ze headsets maken. Zijn alleen wel wat duurder.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Jij noemt als nadeel van de 400 dat het microfoontje niet echt in de gegeven vorm blijft staan. Bij de HS-600 heb ik daar ook last van. Het is vrij lastig om hem goed op je mond te richten, vooral omdat hij net iets te kort is. Ook het buigen van het kabeltje wil niet echt soepel.

• Xylon
Bedankt voor de reacties :)

Zo te lezen zit er dus niet echt een groot verschil tussen de mics, behalve dat de ene meer geluid kan leveren en dat de andere gevoeliger is, maar dat zal bij mij waarschijnlijk niet zoveel uitmaken, aangezien ik de mic waarschijnlijk niet vaak ga gebruiken, hoewel dit natuurlijk kan veranderen :)

Qua geluid zit er zo te lezen ook geen al te groot verschil tussen, dus de keuze zal nu voornamelijk van de vormgeving + comfort afhangen.

Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de HS-600 redelijk strak zit, zoals Traguardo hier ook al zei, dus deze lijkt me niet zo fijn eerlijk gezegd... Ik denk dat het dan waarschijnlijk toch de HS-400 wordt :)

Of weet iemand toevallig nog andere fijne headsets voor rond de €30 of minder die ook in winkels te krijgen zijn? :)

Sennheisers lijken me ook zeer relaxed trouwens, maar die vind ik nogal prijzig :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xylon op 22-11-2006 19:24 ]

• Coldcat

Coldcat

HODL

Of weet iemand toevallig nog andere fijne headsets die ook in winkels te krijgen zijn? :)
Als je op zoek bent naar andere headsets moet je even de MM inlopen.

Maar voordat je de HS-600 gaat kopen zou ik hem zeker eerst passen. Komt je oor tegen de luidspreker (die noem ik voor het gemak, ik bedoel eigenlijk de bescherming) dan zou ik hem niet nemen. Je gaat op den duur, na lang luisteren, toch last krijgen van je oren en dat is natuurlijk niet zo prettig. Maar misschien zit hij bij jou heel anders en heb je er geen last van, dan is het een uitstekende headset.

• Xylon
Oke bedankt :) Dan zal ik de HS-600 daar eerst eens even passen.

Ik zou trouwens al te graag naar de MM gaan, maar deze ligt voor mij toch nog net een beetje te ver weg om er gewoon even naartoe te gaan, ze zijn wel van plan om in Venlo (daar waar ik morge een headset ga halen) een MM te gaan bouwen maar deze zal jammer genoeg pas over een paar jaar klaar zijn.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Xylon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:41:
Oke bedankt :) Dan zal ik de HS-600 daar eerst eens even passen.

Ik zou trouwens al te graag naar de MM gaan, maar deze ligt voor mij toch nog net een beetje te ver weg om er gewoon even naartoe te gaan, ze zijn wel van plan om in Venlo (daar waar ik morge een headset ga halen) een MM te gaan bouwen maar deze zal jammer genoeg pas over een paar jaar klaar zijn.
Voordat je naar de winkel gaat zou ik dan wel even bellen. Hij is verpakt in een plastic verpakking die dicht gesmolten is. Het is dus niet mogelijk om hem weer terug in de verpakking te stoppen dacht ik. Maar als het een beetje grote winkel is kunnen ze je wel helpen denk ik.

*als je dichterbij mij woonde zou je langs kunnen komen, Venlo ligt toch iets te ver weg :+

Voordat je hem koopt zou ik hem in ieder geval dus even opzetten. Heb vroeger als jongetje van 12 of zo een headset gekocht op aanraden van een lokale computerboer. "Het is de beste die we hebben, hij zit heel lekker". Het leek wel een springveer die mijn hersenpan aan het kraken was, bovendien was het geluid niet om aan te horen. Heb daarna de shop survey ingevuld, enkele jaren later, en kreeg toen berichten terug dat ik mijn negatieve reactie moest verwijderen omdat ik nooit goed rondgekeken heb ik die winkel (ik zou wel gek zijn :+).

Mijn moraal van dit verhaal is dat je dus echt even moet kijken hoe hij zit. Als ik op school rondkijk zie ik 90% van de mensen met van die standaard oordopjes in rondlopen. Ten eerste is het geluid bagger en ten tweede zit het helemaal niet. Zoiets zou ik proberen te voorkomen.

Verwijderd

Coldcat schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:08:
Jij noemt als nadeel van de 400 dat het microfoontje niet echt in de gegeven vorm blijft staan. Bij de HS-600 heb ik daar ook last van. Het is vrij lastig om hem goed op je mond te richten, vooral omdat hij net iets te kort is. Ook het buigen van het kabeltje wil niet echt soepel.
Dat microfoontje is uitsluitend voor spraak bedoeld, en dan hoef je 'm niet zo goed te kunnen richten. De laatste keer dat ik een mobieltje zag waarbij je 't microfoontje voor je mond kon houden is al een eeuwigheid geleden... ;)

• Kul

Kul

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:01:
Dat microfoontje is uitsluitend voor spraak bedoeld, en dan hoef je 'm niet zo goed te kunnen richten. De laatste keer dat ik een mobieltje zag waarbij je 't microfoontje voor je mond kon houden is al een eeuwigheid geleden... ;)
Dat klopt, en zolang het microfoontje een beetje aan de korte kant is is dat niet zo erg, maar bij mijn 400zit het microfoontje toch nog zover voor je mond dat je er vrij veel in ademt. Oplossing: het microfoontje echt naast je mond. Nadeel: Het is weer zacht.. Nja :P Het is een prima headset daar niet van, voor het geld is er niks te klagen. Maar echt kwaliteit is het dus niet

pricewatch: Sennheiser PC-130 (Stereo)
Die is trouwens 29€, en niet eens heel ver weg.

http://www.sennheisercommunications.com voor meer info

• Xylon
Jezus zeg, het wordt je ook nooit makkelijk gemaakt als je iets wilt kopen he :P

Nog een keer bedankt voor de reacties :)

@Traguardo: Ik denk dat ik dan morgen maar eens bel of ze er eventueel eentje open willen maken, of dat ze er al eentje open hebben, zodat ik hem kan passen. De winkel waar ze die waarschijnlijk hebben in Venlo is Dixons, wat toch een redelijk grote winkelketen is, dus dat zal denk ik wel goedkomen :) Anders pak ik gewoon de HS-400, deze zal dan waarschijnlijk wel goed zitten :)
Ik heb trouwens ook zo'n standaard Sony oordopjes voor mn mp3speler, maar dat is voornamelijk omdat ik er gewoon niet veel geld aan wil besteden :P Op een of andere manier begeven die het toch na een maandje, welk merk het ook is, en ik heb echt geen flauw idee waarom... 8)7

@Kul: Die sennheiser lijkt me ook wel fijn, morgen eens even kijken of ze die toevallig ergens hebben daar. Maar bij TS bijvoorbeeld druk je meestal toch een knop in als je iets wilt zeggen? (nog nooit met dat programma gewerkt dus ik weet het niet zeker) Dan zal het denk ik niet zo'n probleem zijn als ie voor je mond hangt, aangezien je waarschijnlijk toch aan het praten bent als ie aan staat en ie voor de rest uit staat, maar of dit klopt dat weet ik ook niet zeker...

Edit: Domme vraag, maar ik neem aan dat al die headsets (Creative HS-400, HS-600 en de Sennheiser PC-130) gewoon stereo geluid hebben? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xylon op 22-11-2006 23:46 ]

• Kul

Kul

Xylon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:44:
@Kul: Die sennheiser lijkt me ook wel fijn, morgen eens even kijken of ze die toevallig ergens hebben daar. Maar bij TS bijvoorbeeld druk je meestal toch een knop in als je iets wilt zeggen? (nog nooit met dat programma gewerkt dus ik weet het niet zeker) Dan zal het denk ik niet zo'n probleem zijn als ie voor je mond hangt, aangezien je waarschijnlijk toch aan het praten bent als ie aan staat en ie voor de rest uit staat, maar of dit klopt dat weet ik ook niet zeker...

Edit: Domme vraag, maar ik neem aan dat al die headsets (Creative HS-400, HS-600 en de Sennheiser PC-130) gewoon stereo geluid hebben? :P
Met stereo bij de Sennheiser wordt bedoeld dat er aan beide kanten van je hoofd een luidspreker zit. Bij veel (professionele) belcentrale headsets zit er maar aan ene kant een speakertje. Bij de 3 genoemde modellen is dit niet van toepassing, dus ze zijn gewoon stereo ;)

TS: Dat kan, ik heb/had altijd ingesteld dat je niet op een knop hoefde te drukken, maar er een drempel was. Met wat gepuzzel is het wel redelijk goed te krijgen, maar het is niet ideaal.

• Xylon
Heel erg bedankt voor alle reacties. :)

Ik heb vandaag toch maar de Creative HS-400 gekocht voor €22, vind ik toch best een schappelijke prijs :)

Ik ga hem nu maar eens ff lekker uit proberen, nog een keer bedankt voor de hulp he :)

• Coldcat

Coldcat

HODL

Veel plezier met je headset en hopelijk zit hij goed. Waarom heb je voor de HS-400 gekozen en niet de HS-600, gewoon even voor de nieuwsgierigheid :)

• Xylon
Thnx! :)
Toch voornamelijk vanwege de looks eigenlijk en omdat ik van een vriend heb gehoord dat deze toch redelijk fijn zit :) De HS-600 vind ik er eigenlijk ook redelijk 'lomp' uitzien tegenover de HS-400 :P En aangezien het qua geluid niet echt veel scheelde... :)
Pagina: 1