Mijn ouders hebben een website laten ontwikkelen. Het geheel is in XML geschreven. In de site zit uiteraard een webshop verwerkt. Er zijn per product een aantal variaties mogelijk (kleurverschil), alleen komt er nu bij dat er voor een variatie een prijsverschil kan zijn (grotere versie van het product, dus duurder). Het bedrijf dat onze website heeft gemaakt wil voor het inbouwen van deze functionaliteit 2 uur rekenen, wat mij redelijk leek. Nou kregen we alleen een mailtje dat omdat IE7 binnenkort via Windows Update uitgerold gaat worden en FireFox 2.0 inmiddels uit is het meer werk is dan voorheen, dus willen ze 5 uur rekenen ipv 2. Kan iemand mij vertellen of de parser van de nieuwe browsers zoveel verschillen dat ze hier 2,5 keer zoveel werk aan hebben?
Zonder enige kennis van websites maken lijkt me dat pure onzin. Tweakers is ook toch niet herschreven voor IE7? Volgens mij proberen ze je ouders gewoon 3 uur extra te laten betalen. Vraag of ze zoiets ook kunnen laten zien o.i.dVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:27:
Kan iemand mij vertellen of de parser van de nieuwe browsers zoveel verschillen dat ze hier 2,5 keer zoveel werk aan hebben?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Jullie zijn akkoord gegaan met 2 uur, dus ik zou zeggen dat ze eerst moeten doen wat ze moesten doen en dat ze dan een nieuwe offerte kunnen uitbrengen voor het compatible maken met FF2 en IE7.
Omdat wij in het geheel niet weten hoe de website van je ouders is opgebouwd is het voor ons onmogelijk om te zeggen wat er allemaal aangepast moet worden en hoeveel tijd dat gaat kosten. Zinnig advies is daar zo dus niet over te geven.
En download gewoon zelf even FF2.0 en IE7 om te kijken of er überhaupt wel iets aangepast moet worden. 75% van de goed gemaakte sites behoeven weinig tot geen aanpassen voor (met name) IE7.
Omdat wij in het geheel niet weten hoe de website van je ouders is opgebouwd is het voor ons onmogelijk om te zeggen wat er allemaal aangepast moet worden en hoeveel tijd dat gaat kosten. Zinnig advies is daar zo dus niet over te geven.
En download gewoon zelf even FF2.0 en IE7 om te kijken of er überhaupt wel iets aangepast moet worden. 75% van de goed gemaakte sites behoeven weinig tot geen aanpassen voor (met name) IE7.
[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 22-11-2006 15:33 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Nouja, we waren na het bericht over 2 uur tijdelijk te druk, en in de tussentijd is er dus volgens hen dit gebeurd. Maar sowieso zou dit toch niet 2,5x zo lang mogen duren als ze fatsoenlijk, object-georienteerd geprogrammeerd hebben.AtleX schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:31:
Jullie zijn akkoord gegaan met 2 uur, dus ik zou zeggen dat ze eerst moeten doen wat ze moesten doen en dat ze dan een nieuwe offerte kunnen uitbrengen voor het compatible maken met FF2 en IE7.
Hebben ze die 3 uur dus al uitgevoerd zonder jullie toestemming?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Object-orientated programming heeft niks te maken met hoe je website er in een browser uitziet.
En als ze het nu al uitgevoerd hebben is het mooi van "dankjewel, en stuur mooi een factuur conform te offerte".
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Het gaat sowieso niet om het cross-browser-compatible maken van de hele website, dat loopt al in 'n ontwikkelomgeving, dat loopt samen met 'n aantal grote veranderingen, dus kan nog wel even duren. Maar als ze object-georienteerd hebben geprogrammeerd hoeven ze toch veel kleinere functies aan te passen hiervoor, in plaats van drastische wijzigingen en zoekwerk?AtleX schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:42:
Object-orientated programming heeft niks te maken met hoe je website er in een browser uitziet.En als ze het nu al uitgevoerd hebben is het mooi van "dankjewel, en stuur mooi een factuur conform te offerte".
Op het moment hebben ze nog niks uitgevoerd, en we zitten erg te overwegen om 'n andere webdeveloper te zoeken, dit is niet de eerste bizarre actie van ze.Gunner schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:41:
Hebben ze die 3 uur dus al uitgevoerd zonder jullie toestemming?
Pagina: 1