Toon posts:

Aansluiten STB Samsung op Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Het volgende probleem: (hoop dat jullie met jullie wijsheid met 3 vingers in de neus een antwoord weten)

Heb de Philips showline media center mcp935i ( http://www.sallandautomatisering.nl/?catId=374) waar een dubbele tv-kaart in zit.
Er zit een HDMI uitgang op het apparaat en zo ook 1 op de Samsung lcd tv als 1 op de digitale ontvanger.

De digitale ontvangst ging tot nu toe gewoon via de digitale STB ontvanger van Samsung direct naar de tv (http://www.samsung.com/nl...lerecievers/dcb_h360r.asp).

Maar als je een dubbele tv-kaart hebt in je HTPC is het ook wel handig als je daar gebruik van kan maken, dacht ik. Heb gekeken of de digitale ontvanger aan te sluiten is op je pc zodat je ook via je comp. digitaal kan kijken, maar kon daar zelf niet uit komen.
Het lijkt erop of er te weinig HDMI aansluitingen zijn. Er is zelfs ook nog een monteur langs geweest van de zaak waar ik hem gekocht had en die gaf aan dat een kastje met meerdere HDMI aansluitingen misschien oplossing kon geven.
Heb ik ook gekocht bij die zaak. En heb het opnieuw geprobeerd. Het resultaat, geen ontvangst.

De vraag:
Kan iemand vertellen hoe er HDTV via de STB samsung via de tv-tuner gekeken kan worden??

Want heb echt geen flauw ideee??

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:20

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:57:
Tweakers,

Want heb echt geen flauw ideee??
Heeft je tvkaart niet gewoon een input voor composite ingang. Dan kan je gewoon vanuit een scartblok met eventueel verloop zo je tv kaart in. Als je MCE dan zo configureert dat je via een Set Top Box tv kijkt gaat hij ervanuit dat de tuner in een ander kastje (die van samsung dus) zit. Met de infrarood ontvanger gaat hij dan geloof ik ook tegelijk dat kastje aansturen als je kanaal verandert, maar weet dit niet 100%. Andere mogelijkheid is dat je de samsung remote blijft gebruiken.

Misschien zijn er nog meer opties, maar je HDMI verhaal snap ik niet helemaal (heeft jou MCE HDMI input bv?) Misschien heb je een plaatje van de aansluitmogelijkheden aan de achterkant van je MCE en dat kastje waar je over spreekt?

[ Voor 41% gewijzigd door aapelite op 22-11-2006 15:25 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:57:
Er is zelfs ook nog een monteur langs geweest van de zaak waar ik hem gekocht had en die gaf aan dat een kastje met meerdere HDMI aansluitingen misschien oplossing kon geven.
Heb ik ook gekocht bij die zaak. En heb het opnieuw geprobeerd. Het resultaat, geen ontvangst.

De vraag:
Kan iemand vertellen hoe er HDTV via de STB samsung via de tv-tuner gekeken kan worden??
Lekkere monteur dan zeg.. 8)7

HDTV via die TV-Kaart/tuner is helemaal niet mogenlijk aangezien deze alleen geschikt is voor standaard PAL (720x576 resolutie).
De enige manier om deze TV-Kaart (en vrijwel alle momenteel verkrijgbare) op een STB aan te sluiten is via gewoon composite of S-Video.
Aangezien die Samsung decoder geen S-Video uit heeft blijft dus alleen het inferieure composite signaal over om te gebruiken. :(

Veel meer informatie kun je waarschijnlijk vinden op het Windows Media Center Forum:
XPMCE.nl

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 22-11-2006 17:43 ]