[Notebook] BSOD Bij 2 Banken RAM

Pagina: 1
Acties:

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
Hallo Tweakers,

hoewel ik normaal passief GoT afstruin naar nieuws, tweakes en CIP's ben ik nu toch echt zelf aan de beurt omdat ik er niet meer uitkom!

Probleem:

Mijn notebook draaid op 2 bankjes PC2700 DDR-SDRAM van ieder 256MB. In totaal dus 512. Daar gaat 64MB shared video vanaf. Nu krijg ik om de "haverklap" een BSOD met een RAM fout erin.

Oplossingen:

Bij geheugenfouten is het eerste waar een beetje Tweaker aan denkt; Memtest!; Dus heb ik Memtest gedraaid in de volgende configuraties:

Bankje Slot Errors?
A 1 Nee
A 2 Nee
B 1 Nee
B 2 Nee
A + B 1 + 2 Ja
A + B 2 + 1 Ja

Ja je leest het goed, afzonderlijk hebben ze geen error, maar tesamen wel! Het betreft 2* 256MB PC2700 DDR SO-DIMM CL2.5 (Samsung) geheugen. De enige uitweg die ik momenteel nog zie is nieuwe RAM kopen, mààr wat garandeerd mij of die ook tesamen een errors geven?

Configuratie:

Fujitsu-Siemens Amilo L1310G
Mobile Celeron @ 1.5Ghz (stock)
2* 256MB PC2700 DDR SO-DIMM CL2.5
ATI Integrated Graphics 200 (64MB Shared)

Conclusie:

Hoewel er nog redelijk mee te werken is blijft het vervelend dat hij er af en toe "uitklapt". Zijn er nog verdere manieren om je RAM te testen, met misschien wat meer info dan uit Memtest te halen valt? Of toch maar het geheugen kieperen? Òf ligt het misschien wel aan iets compleet anders als de Voeding.

Misschien dat een van jullie eerdere ervaringen heeft gehad met een dergelijk probleem, ik zou graag weten hoe je toen gehandeld hebt.

Hopelijk is mijn TS compleet genoeg, mocht dit niet zo zijn geef dit even aan ik zal dan meer info toevoegen. Ondertussen blijf ik zoeken naar een oplossing!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 19:44

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Toen je hem kocht, had je toen 1x 256 of 2x 256? In het 1e geval heb je dus later er een latje bijgezet, dan zou ik die gewoon RMA'en. In het 2e geval heb je dus al problemen vanaf het begin en gewoon contact opnemen met Fujitsu-Siemens.

Nette topicstart voor een 1e post! :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Erwin
Ik heb de notebook van iemand overgenomen (1 jaar oude lease van een collega). Hij kwam dus met 2x256 alleen een RMA zit er helaas niet in :(.

• Erwin
Van het weekend weer even doorgezocht, en hoewel het aantal BSOD's kleiner is geworden (afgelopen 4 dagen maar 1x) kwam ik op hetvolgende; kan het zijn dat als iemand met ESG handen de banken heeft vastgehad ze na verloop van tijd problemen kunnen veroorzaken?

Ikzelf werk overigens altijd met polsband:)