Areca 1120 pci-e op Asus a8n-e

Pagina: 1
Acties:

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 19:05
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of een areca 8 poorts pci-e(8x) op een asus a8n-e werkt?

Het is een (nforce4 ultra) moederbord met 1 pci-e 16x slot, ik gebruik deze voor een thuisserver en heb deze nog niet in gebruik (vga is een oude ci kaart).

Volgens webconnexxion kan het niet, maar ik meen gelezen te hebben dat deze kaart in de meeste nforce4 ultra moederborden wel werkt. Ik wil deze kaart wel graag kopen,maar niet op de gok :P

Ik heb al wat zitten zoeken maar een echt antwoord ben ik nog niet tegengekomen.

Is er toevallig een tweaker die deze combinatie heeft draaien of weet dat deze draait?

Een andere optie zou de RocketRAID 2320 kunnen zijn maar deze is nou niet echt geweldig in schrijfacties op een raid-5 volume (en wil ik die nou net gaan gebruiken).

edit: topic moet zijn areca 1220 ipv 1120.

Verwijderd

Heb je de Areca Harcware Compatibility List al doorgenomen?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Op dit ASUS moederbord zal een Areca ARC-1220 helaas niet werken. Het
PCI-E x16 slot op dit moederbord is exclusief voor een grafische kaart.

Alleen op moederborden met 2 PCI-E X16 sloten (SLi)

en op moederborden met 1x PCI-E X16 slot EN onboard grafische kaart kan een Areca controller op een PCI-E slot werken.

Areca Hardware Compatibility List, A8N-E staat er niet bij, alleen de Sli modellen:

ftp://ftp.unnet.nl/pub/ar...patibilityList_011606.pdf

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Pauwl
Hmm dat is toch wel erg jammer.

Ik had inderdaad wel al in de hcl list gekeken van Areca, maar ik kon me herinneren dat de meeste nforce4 ultra borden deze kaart wel ondersteunen.

Blijkbaar niet dus, ik ga wel even kijken naar alternatieven.

Verwijderd

Pauwl schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:54:
Hmm dat is toch wel erg jammer.

Ik had inderdaad wel al in de hcl list gekeken van Areca, maar ik kon me herinneren dat de meeste nforce4 ultra borden deze kaart wel ondersteunen.

Blijkbaar niet dus, ik ga wel even kijken naar alternatieven.
SLI-mobo is toch niet zo duur? Dan neem je die toch? Of een van die ASRock borden zoals de 939SLI-eSATA2 (of de socket AM2 variant). Die zijn toch aardig goedkoop, alhoewel ik niet zeker weet of ze ook compatible zijn met Areca, maar het is een tip.

• Pauwl
Om hier nog even op terug te komen.

Een ander moederbord is nog even geen optie. Ik heb juist dit moederbord gekocht omdat ik meen gelezen te hebben dat de meeste nforce4 ultra borden andere insteekkaarten zouden ondersteunen behalve grafische kaarten, ik kan het alleen niet meer terugvinden :'(

Ik heb ook in de hcl gekeken, en zie daar wel 2 tyan borden en 1 msi bord met een nforce 4 ultra chipset. Blijkbaar kan deze kaart dus wel overweg met deze chipset en een pci-e 16x slot.

Vandaar dat ik de vraag ook hier stel, ik had gehoopt dat er mensen waren met een gelijkwaardig moederbord waar de areca op werkt.

Verwijderd

Pauwl schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:50:
Een ander moederbord is nog even geen optie. Ik heb juist dit moederbord gekocht omdat ik meen gelezen te hebben dat de meeste nforce4 ultra borden andere insteekkaarten zouden ondersteunen behalve grafische kaarten, ik kan het alleen niet meer terugvinden :'(
Maar heb je dat gelezen van een officiele bron? Want anders heb je je toch niet goed laten voorlichten toen je het moederbord kocht. En Areca heeft een uitstekende HCL waar een boel moederborden op staan; genoeg keus dus lijkt me. :)

• Pauwl
Hehe dat weet ik eigenlijk niet meer ;)
Ik zat wel met de gedachte in m'n hoofd dat ik ooit nog eens een goede raid controller zou willen aanschaffen en had ergens gelezen dat dat wel goed zou gaan met een nforce4 ultra bordje, nou ja niet dus.

Ik denk dat ik maar een Rocketraid 2320 kaartje ga aanschaffen, de a8n-e staat in ieder geval wel in die hcl :P

Dan maar een wat mindere schrijfperformance hoor, het is immers ook maar voor de hobby ;)
Pagina: 1