WAP54G als router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Een vriend van mij wil graag draadloos netwerken. Hij heeft op dit moment alleen 1 pc aan de kabelmodem hangen. Nu heeft hij een wap54g access point gekocht, en twee draadloze netwerkkaarten (zodat hij twee pc's met draadloos internet kan hebben.)

Probleem is echter dat de wap54g natuurlijk geen router is. Daarom vroeg ik me af wat nu de beste oplossing is. De wap54g terugsturen en dan ruilen voor een wrt54g router/AP is natuurlijk een optie, maar is het ook niet mogelijk om een goedkoop niet-draadloos routertje aan de kabelmodem te hangen, en daar dan weer de wap54 g aan?

dus de oude situatie:
kabelmodem->pc

de situatie van nu, die uiteraard NIET werkt:
kabelmodem->wap54g->twee pc's met wlan

en werkt deze situatie dan wel?
kabelmodem->non-wireless router->wap54g->twee pc's met wlan

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Die 2e situatie werkt idd gewoon. Een WAP is niets meer dan een bridge, hij maakt van je wired signaal een wireless signaal...

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Ja dit gaat werken. Een access point is in feite niet veel meer dan een draadloze switch.

Een goedkoop routertje kan echter wel weer problemen geven met bittorrent downloads enz. Dus misschien beter om dan voor de andere router te gaan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat het kabelmodem (bestaan ze eigenlijk wel met router ingebouwd ?) geen router functionaliteit aan boord heeft ?

Ieder heeft zijn voorkeur, ik zou voor één apparaat gaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing