[wine] resolutie veranderen

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik probeer hier starcraft aan de praat te krijgen onder wine (in ubuntu 6.10) en dat lukt eigenlijk prima, maar nu wil ik dat het spel weergegeven wordt in een venster van 800x600. Als ik een venster van 800x600 in wine emuleer zie je dat scherm echter even heel kort en daarna switcht ie naar 640x480 (de originele starcraft resolutie). Is er een manier om wine een resolutie te laten forceren? Fullscreen weergeven van het spel lukt wel gewoon goed (hij spreidt dan 640x480 uit over het hele scherm, dus erg mooi is het niet, vandaar dat ik het in een scherm van 800x600 wil).

Bednakt alvast

youtube.com/@hisrep

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Wat zou je voorstellen dan? starcraft levert gewoon 640x480 pixels, dat is hardcoded. Dat kun je opschalen naar van alles en nog wat natuurlijk, met de kwaliteitsverlies die daarbij hoort. TFTs doen dat over het algemeen automatisch. Als je een TFT hebt met een resolutie van 1280x960 zal iedere pixel van starcraft gewoon 4 pixels van je scherm in beslag nemen, dat zal er nog niet eens zo verschrikkelijk uitzien. Als je TFT een andere resolutie heeft zal het er een stuk minder mooi uitzien.

640x480 opschalen naar 800x600 zal echt niet mooier zijn hoor. Bedenk eventjes wat je precies wilt. Hoe wil je die 640x480 pixels over je scherm verdelen? Fullscreen dus niet, gewoon 640x480 op een deel van je scherm (640x480) ook niet, je wilt dus 640x480 pixels projecteren op 800x600 echte pixels?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ja, dat wil ik dus. Lijkt me ook duidelijk. 640x480 op een 21 inch scherm fullscreen lijkt me wat groot, en 640x480 blijft er van dat spel niets over met een X-resolutie van 1600x1200. Dus in een schermpje met 800x600 is wat ik wil ja. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn (en zo moeilijk is het toch ook niet om te begrijpen waarom ik dat wil)?

youtube.com/@hisrep

• smokalot

smokalot

titel onder

HetWonder schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:29:
Ja, dat wil ik dus. Lijkt me ook duidelijk. 640x480 op een 21 inch scherm fullscreen lijkt me wat groot, en 640x480 blijft er van dat spel niets over met een X-resolutie van 1600x1200. Dus in een schermpje met 800x600 is wat ik wil ja. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn (en zo moeilijk is het toch ook niet om te begrijpen waarom ik dat wil)?
ik denk dat je niet erg tevreden zult zijn over het resultaat, en wat jij wilt is erg moeilijk te doen.

Wat je kunt proberen is je resolutie instellen op 1024x768 ofzo, en dan in een schermpje van 640x480 starcraft spelen, die wordt dan opgeschaald.

Wellicht dat je in de toekomst XGL daarvoor kunt gebruiken, wat jij wilt is in principe mogelijk met de befaamde texture_from_pixmap extentie, maar ik heb nog geen compositing manager gezien die die feature heeft geimplementeerd, vermoedelijk omdat het meestal gewoon heel lelijk zal zijn.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het zal toch nooit lelijker zijn dan 640x480 fullscreen weergeven of begrijp ik de techniek nu niet goed genoeg? 640x480 is mijns inziens iets te korrelig dus ik gebruik dan liever de helft van mijn scherm voor iets anders, en de rest voor een redelijke weergave van 't spel.

youtube.com/@hisrep

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
beryl kan intussen ook afzonderlijke windows zoomen. geeft ook het gewenste resultaat

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik zal daar eens mee gaan experimenteren ja.. bedankt voor de tip!

youtube.com/@hisrep

• smokalot

smokalot

titel onder

ik kan die optie in beryl niet vinden? en de beryl website is down...

gentoo/beryl 0.1.2

Pagina: 1