Toon posts:

Complete verticale rij pixels overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een packard bell laptop met een tft scherm welke inmiddels zo'n anderhalf jaar oud is. Werkte perfect tot vorige week... Het begon onschuldig met het in een flits tonen van een hele groene verticale streep rechts in mijn beeld. Van kwaad tot erger; nu zit die streep er constant :'(

Na enige research ben ik het volgende wijzer geworden: Op een witte en groene achtergrond is de rij pixels niet zichtbaar, op een zwarte, blauwe en rode achtergrond duidelijk wel. En wanneer ik mijn beeldscherm een beetje buig, kan ie soms ineens weg zijn (tot ik het scherm weer loslaat). Mijn conclusie: een probleem met een contactpuntje.

Maar zoals jullie ook raden: geen garantie en reparatie is duurder dan een nieuwe laptop. Kan iemand mij helpen?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 12:12
Vaak helpt het al om even het "kabeltje" los te maken en er weer in te stoppen. Meestal is het een slecht contactje bij de connector. Als het een slecht contactje is in de kabeltjes zelf (of zo`n plat bruin kabel-like ding), dan kan je het hier helaas wel erger mee maken.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... heb mijn hele scherm uit elkaar gehad, alle stekkertjes los en weer vast gedaan. Geen resultaat. Net een belletje met Packard Bell gedaan, om de schade te laten toetsen (+ haal en breng service) kost bijna 100 euro en dan komen de reparatiekosten er nog overheen, die zo 300 à 400 kunnen kosten.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
een nieuwe laptop is al bijna goedkoper :/ misschien even een 2e handse (identieke) zoeken

you had me at EHLO