Ik wil dat in een bepaalde gedeelte van mijn site 3 regels tekst random wordt ingeladen. Dus dat wanneer je naar een andere pagina gaat er opnieuw random tekst in dat gedeelte geladen wordt.
Nu dacht ik dat dat het beste kon met PHP i.c.m. een .txt file. (Voor betere oplossingen houd ik me aanbevolen!).
Nu is mijn kennis van PHP erg basis, dus Ik had van internet het volgende script gehaald:
Dit script laat alle regels uit het .txt bestand zien. Hoe kan ik er voor zorgen dat er maar 3 regels random uit het bestand gekozen wordt?
Nu dacht ik dat dat het beste kon met PHP i.c.m. een .txt file. (Voor betere oplossingen houd ik me aanbevolen!).
Nu is mijn kennis van PHP erg basis, dus Ik had van internet het volgende script gehaald:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php $file = "1.txt"; srand((double)microtime()*1000000); if (file_exists($file)) { $arry_txt = preg_split("/--NEXT--/", join('', file($file))); echo $arry_txt[rand(0, sizeof($arry_txt) -1)]; } else { echo "Error: can't open $RANDOM_IMG_FILE file"; } ?> |
Dit script laat alle regels uit het .txt bestand zien. Hoe kan ik er voor zorgen dat er maar 3 regels random uit het bestand gekozen wordt?