HDDled brandt constant

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Pentium 4 3.00 ghz prescott
4*256 MB RAM
onboard video
120 GB harde schijf S-ATA
Intel Gavalon D915GAV = mobo
rest niet van belang

Dit systeem draait al een jaar en een half normaal, maar nu merk ik ineens op dat het HDDled voortdurend brandt(dit is al een paar dagen zo, voorheen deed hij het normaal). Wat zou dit te betekenen hebben? Er is afgelopen maanden niet aan geprutst, dus ik versta echt niet hoe dit komt, iemand een idee?(de search levert niets op of ik kan niet zoeken)

http://specs.tweak.to/16567

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11-2025
Tijd om een backup te maken van je kritieke data zou ik zeggen :+

Voor de rest... hoor je je HD?
Is ie ook daadwerkelijk de hele tijd bezig? Of niet?
Is met andere woorden je HD of je LED in de fout?

[ Voor 52% gewijzigd door Weumel op 22-11-2006 14:23 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Als er niets aan je pc is verandert zullen de draadjes wel goed aangesloten zitten denk ik. Waarschijnlijk zal de HD dus de hele tijd aan het ratelen zijn, hoor je ook geluiden? Zo ja dan is je HD constant bezig. Staat er misschien een programma zoals winrar aan of ben je iets aan het kopiëren. Doe je dat niet dan is je HD aan het eind van zijn latijn gekomen en moet je oppassen dat je geen waardevolle data gaat verliezen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Beeindig alle non-Windows processen en kijk eens of het LEDje dan nog steeds continu brandt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

IDE-kabel omdraaien :D (sorry, kon het niet laten...)

Edit: Een 120GB Maxtor deed dit bij mij vanaf het begin....5 dagen later wassie kapot. Snel backups maken! ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Michael Knight op 22-11-2006 14:26 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• skelleniels
Ik hoor de HD niet constant ratelen... Zou hij echt aan het einde aan het komen zijn :o Mijn vader zal niet tevreden zijn(en ik ook niet, nu zal hij voor zijn werk op mijn nagelnieuw systeem moeten) Dat van die processen beeindigen zal ik nog eens doen en daarna download ik wel een testtooltje.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:40
Start eens op in veilige modus en kijk of het lampje brandt.

No Shame, only Fame!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik zou toch allereerst back-ups maken en dingen bewaren zoals je dat ook doet als je Windows opnieuw gaat installeren. Anders kun je voor rare verassingen komen te staan.

Overigens is het volkomen normaal dat een HD kapot gaat. De laatste tijd gaat het wat beter maar vroeger ging onze HD altijd binnen twee jaar kapot, ik weet niet waardoor dat kwam maar het is zeker dat het aan het onderdeel ligt lijkt mij.

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad (topic), ben er nooit achter gekomen wat precies het probleem was, maar onder Linux doet ie het niet :?

Geen probleem dus imho (tenzij je schijf ook echt continu met iets bezig is..)

Leave the gun, get the canoli

• skelleniels
Vreemd ik start opnieuw op en het gaat enkele minuten goed, maar daarna brandt het ledje weer constant. Ik ga nu in veilige modus proberen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:27

lier

MikroTik nerd

skelleniels schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:27:
Ik hoor de HD niet constant ratelen... Zou hij echt aan het einde aan het komen zijn :o Mijn vader zal niet tevreden zijn(en ik ook niet, nu zal hij voor zijn werk op mijn nagelnieuw systeem moeten) Dat van die processen beeindigen zal ik nog eens doen en daarna download ik wel een testtooltje.
Daarom bestaat er ook zoiets als garantie... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• skelleniels
lier schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:30:
[...]

Daarom bestaat er ook zoiets als garantie... ;)
Allemaal goed en wel, maar laptopHD heeft het ook juist begeven en ik heb niet echt plaats meer om te backuppen :(

edit: nu doet hij wel weer normaal in normale modus, maar ik neem het zekere voor het onzekere.

[ Voor 14% gewijzigd door skelleniels op 22-11-2006 14:44 ]

• Coldcat

Coldcat

HODL

Je kunt een back-up maken op een andere pc. Heb je die niet dan pak je CD's of DVD's. Daarnaast heb je nog memorysticks of je zet je back-up beveiligd op internet ergens.

• skelleniels
Backups zullen wel lukken, eerst ga ik die HD testen

• Coldcat

Coldcat

HODL

skelleniels schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:13:
Backups zullen wel lukken, eerst ga ik die HD testen
Je hebt kans dat als er echt iets mis is met je HD je hem tijdens het testen de definitieve klap geeft. Ik zie dat je eigenwijs bent maar ik kan je echt aanraden eerst een back-up te maken. Ik ben redelijk vaak wat kwijtgeraakt door een kapotte HD of door andere stommiteiten en ik zou het niet graag weer meemaken.

Hoop dat je morgen niet loopt te zoeken naar oude topics om data van een kapotte HD te halen.

Pagina: 1