Toon posts:

[XP MCE 2005] - codec advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mjn pc opnieuw geinstalleerd met windows xp mce, hiervoor ook al gehad. Ik heb op verschillende installatie verschillende codec's geprobeerd, maar geen één is in mijn ogen perfect. Je voelt hem al aankomen: wat is wijsheid voor het kiezen van de beste codec?

mijn pc:
mobo: asus p4p8 deluxe (865PE chipset)
Proc: P4 2,8GHZ, 800fsb 1mb
Geheugen: 1GB (2x 512mb)
Vga: Ati Radeon 9700 PRO
Tv: hauppage win tvr 500MCE (dual tuner)

Mijn ervaringen met windvd 6 codec:
beeld: goed,helder
synchro beeld <-> geluid: net niet helemaal
haperingen bij doorspoelen, algehele reactie snelheid: slecht

Mijn ervaringen met nvidia codec:
beeld: minder goed (ook na spelen met settings, allicht dat ik daar nog iets fout doe/deed)
synchro beeld <-> geluid: goed
haperingen bij doorspoelen, algehele reactie snelheid: geen haperingen, snel

Nu is het alweer een jaar geleden, allicht dat er ook nieuwere codec's zijn. Ook kan het zijn dat bepaalde videokaarten berter/slechter reageren op een bepaalde dvd codec.

Wat zijn jullie ervaringen ano november 2006?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Gebruik altijd die van PowerDVD6. Houdt er wel rekening mee dat je min of meer een dubbele PVR150 hebt, welke zo'n beetje bekend staan als 1 van de meest brakke MCE TV-kaarten qua beeldkwaliteit

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik gebruik zelf al sinds in een MCE heb draaien PowerDVD 6 incl. DTS support, met het oog op een eventuele surround set in de toekomst. Daarnaast gebruik ik voor eventuele DivX'en en dergelijke meestal Ace Mega Codec Pack of WinXP Codec Pack. Nog geen filmpjes tegen gekomen die ik niet kon afspelen op mijn mediacenter.

Edit:
@ Mad-dog. Toch is die PVR-500 een van de betere kaarten die ik tot nu toe in handen heb gehad hoor. PVR-150 trouwens ook.
We hebben ze ook van XFX gehad, daar wordt je dus echt niet vrolijk van, dan is die PVR echt prima. Zeker voor hun prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door Brede P op 22-11-2006 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog bezwaar tegen powerdvd 7? of wordt met powerdvd 6 de beste resultaten geboekt?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 11:04

Aapje

Opel-beun
Ik gebruik hier PowerDVD 7 met MCE
Perfecte Sync (behalve als ik enorm veel gezopen heb, wazig :+)
Perfect geluid en beeld kwaliteit

Ik installeer alleen geen CodecPacks oid, die verneuqen op 1 of andere manier telkens mijn settings van PowerDVD7 (AC3 crap etc)...

XviD/DivX installeer ik altijd los ernaast.

Er is een simpel tooltje van Microsoft waarmee je de MPEG Codec kan selecteren btw

Mijn ervaring met de drivers van Creative SB Live 5.1 Digital zijn wat minder gezien deze teklens beginnen te flippen :/ (Zijn custom drivers voor gemaakt en die werken prima)