[XP] Hangt bij bootscreen na gebruik VistaBootPRO

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:46
Ik heb een Vista-installatie op mijn G: schijf staan, maar omdat ik toen niet meer in xp kon komen heb ik de cd eringedrukt en fixboot gedaan. Toen werkte XP perfect, maar Vista staat nog op G:/. Ik heb toen het programmaatje VistaBootPRO gezien, en geinstalerd. Daarmee heb ik de BCD van Vista teruggezet, omdat ik toch graag met vista wilde werken. Heb toen ook meteen een goeie xp-verwijzing er in gezet. Maar ik kom niet in Vista (computer start opnieuw op bij bootscreen Vista) en ook niet in XP. Ik dacht, ik probeer fixboot weer. Nu heb ik de XP bootloader weer, maar als ik nu in XP's bootscreen kom, blijft hij hangen. Af en toe spint de cd-rom op, en de toetsenbord lampjes gaan opnieuw aan en uit, maar dr gebeurt niks. Helemaal niks. Ik toen F8 gedrukt (na een restart uiteraard) maar Veilige modus doet ook niks. Ik heb gezocht met de search, maar daar zeggen ze dat ik een hardwareprobleem heb Dat denk ik niet want heb de afgelopen 4 weken niks veranderd (een LAN-kaartje eringestopt maar dat maakt niet uit denk ik, vorige week was dat.) Wat moet ik doen?

Formatteren is geen optie, heb belangrijke bestanden en save-games.

Specs:
Athlon 64 3500+
2x 512 mb PC 3200
Asus A8N-E fm mobo
2x 160 gb WD S-ata hdd

edit:

hij werkt nu nadat ik mijn 2e hdd heb losgekoppelt.... ga nu kijken of hij het doet mét...

edit2: nee dus... Terwijl als ik hem aansluit in XP hij het wel perfect doet, kan alle bestanden openen, etc.

nou werkt hij ook niet meer zonder die schijf

Vaag, windows 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 22-11-2006 21:24 ]