Toon posts:

ultieme game pc voor +/- 2000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een computer samen te stellen. Ik zal de pc voornamelijk gebruiken voor games (in hoge resolutie). Qua budget zit ik ongeveer rond de 2000 euro.

Ik had zelf het volgende in gedachte:
Moederbord --> Asus P5B deluxe a 189 euro
Processor --> Intel c2d E6600 a 319
Grafische kaart --> Nvidia 8800 GTX a 629 euro
Hard Disk --> Seagate Barracuda 7200 500GB a 219 euro
Voeding --> OCZ GameXStream 700W a 149 euro
Kast --> Thermaltake Armor a 139 euro
Geheugen --> 2x Buffalo 1 GB DDR2-800 a 238 euro
DVD rewriter --> LiteOn SHM-165P6 a 35 euro
Geluidskaart --> Creative X-Fi Platinum a 179 euro

Ik heb dit samengesteld op alternate.nl. Ik denk zelf dat ik hier een hele goede pc heb samengesteld.
Mijn vorige systeem is een AMD 2400 + met een 128 vga kaart. Ik ben dit trage systeem zat en wil graag een nieuw supersnel systeem. Kan ik dat bereiken met dit systeem? Graag julie reactie

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Is het niet beter om 2*250 GB te nemen? Je komt goedkoper uit en je kan raid0 gebruiken wat sneller is. Dit systeem lijkt aardig op hetgeen ik heb genomen, alleen ga je wel overclocken? Anders is dat PC6400 geheugen overbodig. Ook die 700 watt is overdreven. Zo'n dure geluidskaart heb je enkel nodig als je kwaliteitsluidsprekers hebt!! Het onboard geluid van dat mobo(heb het zelf ook) is meer dan goed genoeg :)

http://specs.tweak.to/16567

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Gaat het je puur om de PC zelf, of heb je er ook nog randapparatuur als toetsenbord, muis en monitor etc. bij nodig?
Ik zou zelf persoonlijk ook voor ongeveer een dergelijke setup gaan, als ik het geld er voor had.
Heb toevallig gisteren een setje in elkaar geschroefd, iets hoger budget dan deze PC, bestaande uit:
EVGA 680i SLi
E6600 C2D
2 x 1024 MB Nanya DDR2 800MHz
EVGA 8800GTX
SB X-Fi Fatal1ty
2 x Raptor 74GB in RAID0
160GB SATA2 dataschijfje.
Presteert out of the box al wel erg lekker. Een goede 9000 punten in 3DMark 2006.

Oh ja, nog even ontopic:
Eventuele aanpassingen die je zou kunnen doen:
Zoals al werd geroepen, op zich is de onboard audio prima.
Dit prijsverschil zou je kunnen gebruiken om bijv. 2 relatief kleine sata schijven in RAID0 te hangen, en deze te gebruiken voor je OS. Als je daarnaast bijv. 2 x 250GB in RAID1 zet, heb je daar een relatief veilige opslagplaats voor je belangrijke bestanden, ISO's en whatever meer...

[ Voor 28% gewijzigd door Brede P op 22-11-2006 14:17 ]

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
skelleniels schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:05:
Is het niet beter om 2*250 GB te nemen? Je komt goedkoper uit en je kan raid0 gebruiken wat sneller is. Dit systeem lijkt aardig op hetgeen ik heb genomen, alleen ga je wel overclocken? Anders is dat PC6400 geheugen overbodig. Ook die 700 watt is overdreven. Zo'n dure geluidskaart heb je enkel nodig als je kwaliteitsluidsprekers hebt!! Het onboard geluid van dat mobo(heb het zelf ook) is meer dan goed genoeg :)
Dat over die geluidskaart valt wel mee, voor gamen is een x-fi leuk maar daar houd het gewoon op.

Ik zou idd ook 2x320 gig 7200.10 seagate's nemen en dan in raid 0
bij mekaar word het 600 gig en het gaat allemaal lekker vlot.
2 320 gig is ongeveer €200
Als je niet gaat overclocken heb je genoeg aan pc 4200.
Ga je wel overclocken mooi dit geheugen houden.
3.2 ghz doen de E6600 eigenlijk allemaal wel, en met je multiplier op 8X draait het mooi 1:1.

In mij pc heb ik het qua schijve zo:
2 raptors 74 gig in raid0 een 15 gig partitie voor windows en een 120 gig partitie voor programfiles
2 seagate 7200.10 320 gig in raid1 bijmekaar dus 300 gig

[ Voor 10% gewijzigd door harrald op 22-11-2006 14:24 ]

Verwijderd

Als je wel de X-Fi kaart wilt en je maakt geen muziek (Cubase, Sonar) dan zou ik de goedkoopste X-Fi nemen: dat scheelt je 100 euro en de kwaliteit is EXACT hetzelfde. Bij de Platinum betaal je namelijk alleen maar voor een extra box met aansluiting. Dus check ff of je die wel gebruikt anders is het zonde van het geld. Alle X-Fi kaarten (op de ALLERduurste na) hebben exact dezelfde (hele goede) specs.

Ik zelf neem trouwens ook een X-Fi want die geeft toch wel een mooi geluid, het scheelt misschien 1 of 2 fps ;) en je hebt bijvoorbeeld het beste headphone-3D geluid dat er is: ook leuk.

Je kan je trouwens ook afvragen of de gewone P5B niet goed genoeg is: hangt er een beetje vanaf of je gaat overklokken en of je bijvoorbeeld firewire nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat het moederbord mischien niet goed genoeg zou zijn?

• skelleniels
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:30:
Hoe bedoel je dat het moederbord mischien niet goed genoeg zou zijn?
Mja, als je geen wifi gebruikt of 2 lanpoorten of niet overclocken... Dan ben je beter af met een gewone P5B.

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06-2025
Hij bedoeld waarschijnlijk dat de P5B-E een stuk goedkoper is als je de extra features van de deluxe toch niet gebruikt. Neem dan wel de P5B-E als je Raid wil gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik snap het

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog op of aanmerkingen t.a.v. het genoemde systeem?

• dreasmon
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 14:51
ziet er zeer goed uit! Alleen zou ik even kijken of je een dvdbrander met Labelflash of Lightscribe kan krijgen, die heb je ook voor 35 euries. En natuurlijk dat geluidskaart verhaal. Je moet een goeie boxenset/oren hebben wil je het verschil met onboard horen.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
uuh ik meen me te herinneren een tijdje geleden gelezen te hebben dat nero de kwaliteit van de gebrande schijfjes half zo hoog beoordeelde bij schijfjes met als bij schijfjes zonder... mss iets om te overwegen :) ook zijn de schijfjes nog steeds duurder.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Idd 2x 320 gig, kost in totaal maar 178 euro en je hebt meer gigs :)

• skelleniels
En toch zou ik die geluidskaart eruit laten of op zen minst een goedkopere nemen. Dit is echt geldverspilling anders. Maar ik herhaal het nog eens: als je niet gaat overclocken, neem dan maar lekker dat goedkopere geheugen, zodat je geld uitspaart.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Lees Thandor in "Nieuwe high end game computer" nog eens goed door

Bij GoT is het dus niet 3x dezelfde topicstart is scheepsrecht :z

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.