Toon posts:

[PHP - IIS 7]Kan mysql bibliotheek niet laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort gebruik ik windows Vista met IIS 7. Dit werkt prima ook PHP draait netjes onder IIS. Omdat ik ook mysql gebruik, probeer ik de extensie php_mysql.dll te laden. Dit gaat helaas niet zonder problemen.

Eerst was ik in de veronderstelling dat er niks gebeurde, maar omdat IE 7 op een andere laag van het OS draait kreeg ik gewoon geen melding. Maar in het logboek wordt gelukkig wel een melding geregistreerd.

code:
1
Application popup: Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library  'C:/inetpub/PHP/ext/php_mysql.dll' - the specified module could not be found.

De melding lijkt voor de hand liggend het bestand kan niet worden gevonden. Maar het bestand staat echt op bovenstaande locatie. Hierna heb ik geprobeerd om de extensie locatie aan te passen, met hoofdletters, zonder hoofdletters, geen slash aan het einde maar niks helpt. Is er iemand die me verder kan helpen ??

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hoe staan je path-variabelen en je extension-dir in je php.ini? En welke van deze 23.000 hits heb je al nagelopen?
http://www.google.com/sea...mic+library+php_mysql.dll

Overigens heb ik zelf exact dezelfde melding gehad op mijn server, met IIS 5 en PHP 5. Zal eens even zoeken hoe ik dat opgelost heb, ik geloof dat je php_mysql.dll ook naar C:\Windows\System32\ moet kopiëren, en nog ergens anders heen.

[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2006 13:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
Komt het niet gewoon omdat je de verkeerde slashes gebruikt? :P je moet toch \ gebruiken? :P

Anders zou ik even kijken met een phpinfo.php om er zeker van te zijn dat php niet toevallig de verkeerde php.ini gebruikt en het nog een keer goed aan te passen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Die links heb ik wel een aantal van bekeken maar lijken me zeker niet relevant.
Onder XP heb ik heel vaak php geinstalleerd en zonder problemen. Het lijkt me niet dat ik hem nog ergens anders naartoe moet kopieren. Want dit werkt op deze manier ook perfect met IIS 6. En hij zoekt ook op de juiste locatie, maar ziet hem verbazingwekkend genoeg niet ?!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heeft de account waar IIS danwel PHP (IUSR_Machinenaam) onder draait wel rechten op de map?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:46:
Heeft de account waar IIS danwel PHP (IUSR_Machinenaam) onder draait wel rechten op de map?
Ja, die heeft leesrechten...
Heb hem nu even full control gegeven op de hele INETPUB directory (om te testen uiteraard) maar blijft hetzelfde... ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 14:01 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft met IIS te maken dus is je topic beter op z'n plek in Windows Servers en Server-software - ik verplaats je topic eventjes :)

Voor wat betreft die foutmelding, php_mysql.dll hangt ook aan een aantal andere DLL's (libmysql.dll e.d. dacht ik) - dus het kan zijn dat je heel de PHP(/ext) directory even in je SYSTEM path moet zetten en IIS moet recyclen :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:33:
Dit heeft met IIS te maken dus is je topic beter op z'n plek in Windows Servers en Server-software - ik verplaats je topic eventjes :)

Voor wat betreft die foutmelding, php_mysql.dll hangt ook aan een aantal andere DLL's (libmysql.dll e.d. dacht ik) - dus het kan zijn dat je heel de PHP(/ext) directory even in je SYSTEM path moet zetten en IIS moet recyclen :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software
Oke, bedankt voor het verplaatsen!
Ik heb de C:\inetpub\PHP\ext directory in mijn path gezet maar nog steeds krijg ik de melding in het logboek dat hij niet gevonden kan worden. Het is wel apart dat de melding in het logboek wel precies de plaats van het bestand aangeeft, die daar dus ook echt staat.

Misschien nog ideeen of dingen die ik kan proberen ?

edit:
Wat me opeens opvalt is dat hij ' mbstring' wel laad, die heb ik aangezet in php.ini en daar krijg ik geen melding bij terwijl deze in dezelfde directory staat...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 14:59 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet de php map in je path zetten omdat php_mysql.dll libmysql.dll nodig is die niet in de ext directory staat, maar in de php directory. Zo heb ik het bovenstaande probleem altijd verholpen tenminste :)
Pagina: 1