Toon posts:

[Dos/Windows] Aansturen dos programma met windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een dos georienteerd programma lopen op een windows 98 pc. Dit programma leest een aantal sensoren uit, om dit programma een meting te laten uitvoeren dient er op F3 gedrukt te worden. Nu heb ik hier ook een tweede pc staan die op windows 2000 draait. Tevens draait er op deze pc een Labview programma die voor de afstand van de sensor tot het te meten object zorgt.

Om nu te zorgen dat ik niet telkens tussen de twee pc's hoef te switchen heb ik plannen gemaakt om met de windows 2000 pc de meting te laten starten. Om dit voorelkaar te krijgen zend ik over het netwerk via tcp/ip een commando naar de windows 98 pc toe, ten teken dat de meting gestart kan worden. Dit verloopt allemaal zonder enig probleem, ik krijg als ik notepad open, en het programma op een letter laat drukken, deze letter gewoon te zien.

Het probleem ontstaat echter bij de overgang naar het dos georienteerde stuk, het lijkt er namelijk op dat ik deze toets indruk niet doorgeef naar het dos gedeelte. Mijn vraag is nu is er een mogelijkheid om doormiddel van een virtuele key press in windows, het dosprogramma een functie uit te laten voeren?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niets met applicatieontwerp te maken, eerder met implementatie. Zoals je in Waar hoort mijn topic? kan lezen horen implementatietopics in Programming. :)

SEA>>PRG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je het dos programma op de windows 2000 computer laat draaien? bij mijn weten kunnen dos-programma's direct de paralelle en seriele poort aansturen..

heb je de source van het dos programma zodat je die eventueel kan aanpassen? dan zou je dat programma gewoon het tcp/ip commando op kunnen laten vangen

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
donzz schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:43:
heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je het dos programma op de windows 2000 computer laat draaien? bij mijn weten kunnen dos-programma's direct de paralelle en seriele poort aansturen..

heb je de source van het dos programma zodat je die eventueel kan aanpassen? dan zou je dat programma gewoon het tcp/ip commando op kunnen laten vangen
Ik kan het programma helaas niet op de windows 2000 pc laten draaien, de pc met windows 98 is namelijk een industriele pc, met daaraan bevestigd een snoer naar de sensor, dit zit dus niet via rs232 of iets dergelijks, maar via een door de fabrikant zelf ontworpen kabel die binnen het systeem verbonden zit met een door de fabrikant ontworpen stuk elektronica. Voor het dos programma geld het zelfde, ook dat is afkomstig van de fabrikant, hierdoor heb ik hier geen broncode van die ik kan aanpassen.

@-NMe-: Ik zal er de volgende keer even wat beter op letten, sorry hier voor.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:14

ZaZ

Tweakers abonnee

Is het een echt DOS programma of misschien wel een gewoon een console applicatie?
Als het een console app is dan is er best een grote kans dat het gebruik maakt van stdio en kan je naar de stdin schrijven.

google trefwoorden: CreatePipe stdin stdout ReadFile WriteFile.
met .NET zou het dacht allemaal wat gemakkelijker moeten kunnen dacht ik, maar anders kom je met deze API's ook met MSDN een heel eind denk ik :)
edit:
stdin en out zijn geen API's trouwens :P

[ Voor 7% gewijzigd door ZaZ op 22-11-2006 23:30 ]

Lekker op de bank