Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik heb me gek lopen zoeken, maar het is zo'n wirwar van MP3 spelers, dat ik op de gouden tip van één van jullie hoop! En deze feature kon ik niet vinden.....
Ook in de winkels (oa.Dixons, V&D, block) keken ze me aan of ze water zagen branden, terwijl ik mijn vraag niet zo gek vind.

Ik ben op zoek naar een MP3 speler (formaat/opslag maakt niet uit, simpel mag) die gewoon op batterijen werkt (AA of AAA) maar die ook oplaadbare batterijen kan hebben die dan vervolgens opgeladen worden als je de MP3 speler via USB aan je PC hangt. Dus de speler moet ook een oplader voor batterijen in zich hebben ahw.

Weet iemand een model die dit heeft/kan?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ken geen enkel merk dat zo iets levert eigenlijk. Het is volgens mij altijd of - of en niet en - en. Usb batterij opladers zijn er zowiezo niet erg veel te vinden. Dat trekt ook best wat stroom volgens mij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de toegevoegde waarde is om beide te kunnen gebruiken. Een batterij of een accu is natuurlijk heel wat anders, zeker gezien de voltage's. Als het gaat om langere speelduur kun je kijken naar een speler waarbij de accu makkelijk is te vervangen en je een extra mee kan dragen, Creative hun accu's zijn makkelijk vervangbaar.

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:48:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de toegevoegde waarde is om beide te kunnen gebruiken. Een batterij of een accu is natuurlijk heel wat anders, zeker gezien de voltage's. Als het gaat om langere speelduur kun je kijken naar een speler waarbij de accu makkelijk is te vervangen en je een extra mee kan dragen, Creative hun accu's zijn makkelijk vervangbaar.
Nou de toegevoegde waarde is voor mij het volgende:
je hebt op deze manier weinig kans om zonder stroom te komen te zitten.
Als je MP3-tjes aan het overzenden bent vanaf je PC wordt ie opgeladen, je kunt hem ook aan je pc laten hangen dan wordt ie altijd opgeladen.
Kom je onderweg toch onverhoeds zonder stroom te zitten: koop je gewoon een paar AA/AAA batterijen en kun je weer genieten....

Ook kun je evt. al reeds opgeladen oplaadbare AA/AAA batterijen gebruiken (met/van een andere oplader dus).

Met alleen AA/AAA (dus neit oplaadbaar) heb je altijd (alkaline)batterijen nodig, slecht voor mileu en duur (althans oplaadbaar is uiteindelijk goedkoeper). Als je wel oplaadbare batterijen wil/neemt moet je onderweg altijd een batterijlader meenemen....

Als je alleen een ingebouwde accu hebt moet je (voor langer tijd onderweg/reis oid) weer altijd een/je lader meenemen......als die er al is. Als dit type alleen via USB/PC op te laden is, moet je altijd een PC in de buurt hebben om em op te laden.

Zie je het voordeel?

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024

• kaajee
Nee, dat bedoel ik niet. Ik was zelf ook al op zoek naar een USB lader omdat er gezegd werd dat een batterij opladen via USB te veel stroom zou trekken, dat leek/lijkt mij sterk.
Ik kwam deze tegen.....

Maar dat is een USB lader idd, ik ben dus op zoek naar een complete MP3 speler die op (oplaadbare) AAofAAA batterijen werkt en die, wanneer er oplaadbare batterijen inzitten via de USB poort oplaadt.

Edit: hier nog een USB batterij lader (maar die zoek ik dus niet :P ) Maar goed een batterij opladen via USB is dus geen probleem.....

[ Voor 24% gewijzigd door kaajee op 22-11-2006 15:13 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 19:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> PMD

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 20:37
kaajee schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:04:
[...]
Maar dat is een USB lader idd, ik ben dus op zoek naar een complete MP3 speler die op (oplaadbare) AAofAAA batterijen werkt en die, wanneer er oplaadbare batterijen inzitten via de USB poort oplaadt.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat je het gaat vinden. Is te specifiek, waarom zou een fabrikant die functie inbouwen en de mp3-speler duurder maken als het ook extern opgeladen kan worden.

Wat ik zelf ga doen is een Meizu M6 kopen (1GB versie is er al vanaf 119 euro) en daar een externe batterijlader bij kopen (12$). Zoiets dus: http://www.store.miniplayer.info/proddetail.asp?prod=EBP1

• kaajee
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:40:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat je het gaat vinden. Is te specifiek, waarom zou een fabrikant die functie inbouwen en de mp3-speler duurder maken als het ook extern opgeladen kan worden.
Nee ook gezien de overstelpende reacties alhier :P vrees ik ook dat dit niet te vinden is.
Ik denk overigens vanwege een andere reden, want duurder lijkt me niet. In de oplaadbare modelletjes nu (dus met een 'eigen' accu die oplaadt via USB) zit de laad mogelijkheid toch al in dat ding. Zij hebben dan alleen een 'eigen accu' erbij bedacht ipv gewone batterijen.

Ik denk dat het meer marketing en commerciele gedachte is; die 'eigen accu's' raken na verloop van tijd op, zijn gewoon af dan, de fabrikanen hebben dan natuurlijk liever dat je een geheel nieuw apparaatje koopt dan dat je met een paar nieuwe penlites zo weer een flinke tijd vooruit kan met je MP3 speler :P :P

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Sowieso MP3-spelers met een losse batterij begint érg zeldzaam te worden. (helaas)

Life is not about specs, it is about joy!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik weet niet of dit uberhaubt bestaat, maar je zult het niet bij de grote merken vinden. Misschien dat er een of andere exotische Chinese speler is die dit kan (áls het uberhaubt kan).
Pagina: 1