[XP] Virusscanners zorgen voor vertraging opstarten browsers

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn systeem windows xp pro (SP2) nieuw geinstalleerd,
na het opstarten doen de browsers zoals mozilla firefox 2 en internet explorer 7 het gewoon,
zodra ik er een firewall en virusscanner opzet zoals zonealarm of kaspersky, als ik dan op
het icoontje klik dan duurt het minuten voordat de browser opstart en als deze dan opstart
krijg ik geen verbinding, andere tooltjes zoals bittorrent doen het dan wel.

Als ik de firewall of virusscanner eraf haal, dan doen de browsers het wel, de enige
virusscanner en firewall die het wel doen met de browsers is norton antivirus.

Je zou kunnen denken dat de firewall dan alles blocked, maar de browser start niet
eens op dus dit is wel raar, windows firewall heb ik bij alles steeds uitgeschakeld.

Waar zou het probleem nu zitten denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er rommel van Norton in het systeem blijft zitten waardoor er problemen zijn wanneer je een andere virusscanner/firewall gaat testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:05

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:39:
Ik denk dat er rommel van Norton in het systeem blijft zitten waardoor er problemen zijn wanneer je een andere virusscanner/firewall gaat testen....
Lijkt me niet het probleem aangezien de TS aangeeft in nieuwe Windows install te hebben gedaan. Daarnaast meld hiju nergens iets van Norton ooit gebruikt te hebben.

De oplossing voor je probleem weet ik niet en oorzaak ook niet eigenlijk.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt idd, bij een nieuwe install gebeurde dit al, norton heb k veel later pas geinstalleerd, nu zou
ik deze wel kunnen gebruiken, maar dit kan maar max 15 dagen, voorheen op me vorige pc had k nooit geen last van zonealarm en kaspersky, dit werkte altijd prima, wat zou k nog kunnen doen behalve windows opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:34

DropjesLover

Dit dus ->

hmz, bij mij doet kasperski ook raar, hij knalt er om t half uur uit... ik had eerst norton systemworks geinstalleerd. hoe verwijder ik die nu helemaal?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DropjesLover schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:27:
hmz, bij mij doet kasperski ook raar, hij knalt er om t half uur uit... ik had eerst norton systemworks geinstalleerd. hoe verwijder ik die nu helemaal?
Er is waarschijnlijk iets fout gegaan met Kaspersky Update, waardoor Kaspersky elk half uur (bij het updaten) crashed.

Kijk hier voor de oplossing;

http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=25462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Titelfix :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:42:
[...]

Lijkt me niet het probleem aangezien de TS aangeeft in nieuwe Windows install te hebben gedaan. Daarnaast meld hiju nergens iets van Norton ooit gebruikt te hebben.

De oplossing voor je probleem weet ik niet en oorzaak ook niet eigenlijk.
Sorry, ik las in het eerste bericht dat alles na de nieuwe installatie wel goed werkte.
Pas na installatie van een firewall en virusscanner kwamen de problemen maar met Norton antivirus werkt alles wel goed.
Er stond in het eerste bericht geen volgorde vermeld van de geteste virusscanners, vandaar mijn conclusie dat er misschien iets van Norton was achtergebleven waardoor de andere virusscanners/firewalls een probleem hadden.

Ik denk nu nog steeds dat er iets is blijven hangen van 1 van de geteste virusscanners/firewalls maar geef Norton nu niet meer de schuld 8)

riseandshine200, wanneer je lang moet wachten op het starten van je browser zie je dan in taakbeheer welk proces er op dat moment veel van je cpu vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zou kunnen dat de nieuwste kaspersky na de nieuwe windowsinstall, het probleem
veroorzaakt? Het vreemde is dat ik deze kaspersky ook op 2 andere pc's heb gezet, en daar
werkt het wel goed, ik zal eens kijken wat er precies veel van de systeembronnen vergt!

Wat raden jullie aan?, weer een nieuwe windowsinstall, maar dan zonder kaspersky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan van alles zijn, maar wanneer je verschillende anti-virusproducten en firewalls achter elkaar gaat installeren en deïnstalleren is er wel een grote kans dat er van 1 van die producten iets is blijven "hangen". Daar kan een andere virusscanner of firewall dan last van hebben.

Snelste oplossing lijkt me ook een format, nieuwe installatie, anti-virus en firewall installeren, en dan pas verbinding maken en de boel updaten.
Pagina: 1