Een soort van Metasearch-engine in php ?

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Beste mensen,

wat nou als het volgende wil doen:
ik doe een zoekopdracht in verschillende searchengines (google,yahoo,etc.). Vervolgens pakt ie daarvan de zoekresultaten en koppelt ze dynamisch terug op de eigen pagina (in eigen layout, met bron). Ik weet dat het mogelijk is, aangezien er meer sites zijn die dat doen, maar ik kan er gewoon geen info over vinden. Ik weet dat het dan ongeveer 5 seconden kan duren, voordat de hele pagina getoond word, maar dat is het wel waard denk ik. (of is dit probleem op te lossen via caching oid?)

Wat ik dus wil, is dat het er uiteindelijk zo komt uit te zien

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/4919/voorbeeldkj7.th.jpg

Verwijderd

Je doet gewoon verschillende requests via PHP... en het antwoord van die pagina's verpak je op een pagina.

Ik ben echter wel heel benieuwd waarom je dit wil doen? Er zijn inmiddels al duizenden van die meta serach engines!

• enzoronald
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:53:
Je doet gewoon verschillende requests via PHP... en het antwoord van die pagina's verpak je op een pagina.

Ik ben echter wel heel benieuwd waarom je dit wil doen? Er zijn inmiddels al duizenden van die meta serach engines!
ik ben redelijk nieuw in het hele php gebeuren. Zijn er wellicht voorbeelden hiervan ?

Waarom ik het wil doen? Wat ik wil doen, bestaat nog niet, maar daar kan ik me natuurlijk niet teveel over uiten :)

Verwijderd

Haha ok ik begrijp het en ben benieuwd... bij je beursgang ff PM aub ;)

kijk bijvoorbeeld eens op:

http://www.devhome.org/php/tutorials/webcatching.html

web fetching, html fetching, data mining, etc. zijn wellicht keywords waar je op zou willen zoeken.... je PHP vrienden zullen onder andere zijn: fopen() en file_get_contents(), kijk ook eens op de php.net voor hun beschrijving

• enzoronald
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:06:
Haha ok ik begrijp het en ben benieuwd... bij je beursgang ff PM aub ;)

kijk bijvoorbeeld eens op:

http://www.devhome.org/php/tutorials/webcatching.html

web fetching, html fetching, data mining, etc. zijn wellicht keywords waar je op zou willen zoeken.... je PHP vrienden zullen onder andere zijn: fopen() en file_get_contents(), kijk ook eens op de php.net voor hun beschrijving
dat zal ik zeker doen :)

aan die keywords heb ik zeker wat. Ik heb al het een en ander gevonden. Ik ga er mee bezig !

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tip: Zet dit idee in de koelkast en ga eerst eens wat simpels doen. Op deze manier is je project gedoemd te mislukken. Ook John Carmack is begonnen met een Hello World voordat hij de 3d gaming wereld op de kop zette.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• enzoronald
Janoz schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:30:
Tip: Zet dit idee in de koelkast en ga eerst eens wat simpels doen. Op deze manier is je project gedoemd te mislukken. Ook John Carmack is begonnen met een Hello World voordat hij de 3d gaming wereld op de kop zette.
ik ga ook zeker niets op de kop zetten :)
Ach..laat ik m'n idee maar vertellen dan, misschien dat er dan mensen zijn die nog wat meer kunnen helpen met wegwijzen :)

Ik wil een metasearch maken voor vacaturesites. Ik weet het..die bestaan al (zie zoeksnelwerk.nl,etc.), maar ja..het is geen open source ;). Ik moet nu dus zelf bezig gaan met redelijke beperkte phpkennis.
Moet ik gewoon stoppen of is het allemaal best te doen ?

Verwijderd

Als je een duidelijk idee hebt, je denkt dat het je geld op kan leveren, je zin hebt om er tijd in te stoppen om php te leren, je het leuk vind om te doen.... ga vooral door!!

die API's die MarkvE voorstelde is precies wat ik bedoel, die kan je vanuit PHP gebruiken om specifieke zoekopdrachten te doen op de gegevens van Google en Yahoo.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

enzoronald schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:41:
[...]

Ach..laat ik m'n idee maar vertellen dan, misschien dat er dan mensen zijn die nog wat meer kunnen helpen met wegwijzen :)

Ik wil een metasearch maken voor vacaturesites. Ik weet het..die bestaan al (zie zoeksnelwerk.nl,etc.), maar ja..het is geen open source ;). Ik moet nu dus zelf bezig gaan met redelijke beperkte phpkennis.
Het punt is dat je, wil je php gaan leren, je niet gelijk de lat zo hoog moet leggen. Als jij die site wilt gaan maken dan zul je een partner moeten zoeken die wel kan programmeren. Wil je het wel zelf maken dan zul je eerst eens wat kleinere projectjes moeten gaan oppakken om php onder de knie te krijgen, en als je php een beetje beheerst eens gaan kijken of je een leuk ontwerp/plan van aanpak kunt maken voor je idee (let op, een ontwerp bedoel ik niet mee hoe het er uit gaat zien)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik ben het met Janoz eens dat je hiermee de lat wellicht onnodig hoog legt, en je op deze manier op een minder prettige manier kennis maakt met PHP dan mogelijk is. Daarentegen, leer je het beste door vallen en opstaan... het enige wat erg belangrijk hierbij is, is je zelfredzaamheid, je zal een hoop tijd moeten steken in elke regel code die je scrhijft omdat je moet telkens moet nagaan of je de beste functies voor het doel gebruikt, of het misschien niet veiliger, sneller, beter, enz. kan.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar je zal er even bij stil moeten staan dat het geen makkelijke klus is bij weinig kennis van PHP, dus als je bereid bent om het te gaan leren, heel veel succes. Zoek vooral veel op GoT naar antwoorden op mogelijke problemen die je tegenkomt, daarnaast zijn er natuurlijk nog talloze andere sites met tutorials en uitleg. Het internet is hierin je beste vriend.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

enzoronald schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:41:
[...]

dat soort dingen worden over het algemeen niet op prijs gesteld door de eigenaren van die sites, ze missen een hoop advertentieinkomsten zo. Als je zelf er geld mee denkt te verdienen zullen ze je hard aanpakken, en als je het alleen maar doet om mensen te helpen ofzo zullen ze op termijn gewoon het formaat van hun site een beetje aanpassen, zodat jouw script niet meer werkt.

Ik zou dus idd een haalbaarder project kiezen ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• enzoronald
nou iedereen bedankt voor de duidelijk input :)

Ik denk dat ik inderdaad maar eens ga kijken naar OF een partner hierin, OF naar een project wat meer haalbaar is :)
Ik dacht dat hier ook wel standaard scripts voor waren die je zelf kon aanpassen,etc., maar ik heb al behoorlijk zitten zoeken.

Ach ja..een man kan altijd dromen hebben :)
Pagina: 1