Toon posts:

Uitvallende laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (Medion) valt constant uit, wanneer hij een beetje zwaar gebruikt wordt. (Virusscan, grote files zippen, online tv kijken/wecammen.) Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe is dit te fixen want ik word er gestoord van. 7(8)7 (Is al ruim een jaar aan de gang.) Heb geen garantie meer.

Tnx.. _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding niet gewoon te warm? Check de koeling eens en zorg er desnoods voor dat je een betere koeler gebruikt :) (als ik Medion hoor dan denk ik aan een nonmobile P4 in een notebook. en dat wordt heet).

offtopic:
goh.... outerspace is er ook weer hoor.... maar weer te laat

[ Voor 42% gewijzigd door TERW_DAN op 22-11-2006 12:00 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Temperatuur? Gebruik Speedfan eens voor de zekerheid :)
offtopic:
niet leuk Terw_Dan :P

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 22-11-2006 11:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
HDO 60c
Temp 59c

maar heb m nu niet zwaar gebruikt. wat zijn normale temperaturen?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:12:
HDO 60c
Temp 59c

maar heb m nu niet zwaar gebruikt. wat zijn normale temperaturen?
Die 59°C zou normaal zijn onder stress, als hij nauwelijks gebruikt wordt wordt het waarschijnlijk tijd om hem een schoonmaakbeurt te geven :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Over het algemeen wel wat lager, probeer eens flink wat zware apps te draaien en check het nog eens.

als HDO trouwens hd0 betekend dan is dat wel erg hoog, harde schijven vinden dat niet fijn maar ik geloof niet dat speedfan dat kan uitlezen...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hahaha, ik heb een tijdje geleden mijn Toshiba eens opengemaakt omdat ik precies hetzelfde probleem had. Uitvallen bij zware belasting.

De uitgang waar de warme lucht door werd afgevoerd zag er toen zo uit:

Plaatje op ImageShack

Even het stof weghalen en hij werkt weer goed!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 18:39

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ik heb precies het zelfde bij een nieuwe Acer (geen garantie)
ik dacht eerst ook aan warmte omdat t in het begin bij intensieve programas gebeurde
maar nu slaat ie al uit bij booten, er is niet meer mee/op te werken :'(

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:21:
Over het algemeen wel wat lager, probeer eens flink wat zware apps te draaien en check het nog eens.

als HDO trouwens hd0 betekend dan is dat wel erg hoog, harde schijven vinden dat niet fijn maar ik geloof niet dat speedfan dat kan uitlezen...
Hij viel uit toen ik dat probeerde. Maar het is inderdaad een nul en geen O..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:04:
[...]

Hij viel uit toen ik dat probeerde. Maar het is inderdaad een nul en geen O..
Hmm over het algemeen toch een erg warm systeem. Zoals al meerdere zeiden beginnen met goed schoonmaken. Als je niet bange bent even openschroeven en grondig doen en anders een bus lucht kopen en er door de in en outtake spuiten.

Blijkbaar kan speedfan wel hdd temps lezen, iemand een idee hoe warm een laptop schijf mag worden want 60'c is voor een normale schijf geloof ik teveel...

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Probeer de laptop is zonder accu.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat de accu slecht was.
Laptop zonder accu draaide dan als een zonnetje.
Pagina: 1