Ik wil binnekort misschien een laptop kopen in Duitsland. Hierbij zit dan een Duitse Windows XP. Ik zou graag willen weten wat het verschil is met een Duitse Windows Xp inclusief een bestand dat alles in het Nederlands zet en een Nederlandse XP.
hou er rekening mee dat doe toetsenbord indeling ook anders is, qwertz i.p.v. qwerty.
Ook zijn bepaalde tekens zoals @ en " op andere plaatsen.
Maar wat bedoel je met anders? De taal is anders.
Anoniem: 399
er is geen magisch bestandje om Windows even te vertalen
Koop ter plekke gewoon een notebook zonder OS en koop in NL een Windows versie, of koop hier een Engelstalig OS en sleep die mee naar NL. En let idd op het toetsenbord, op de Duitse plank zoek je je een ongeluk omdat ze de rechter ALT gebruiken voor zowat elk zinvolle teken.
Koop ter plekke gewoon een notebook zonder OS en koop in NL een Windows versie, of koop hier een Engelstalig OS en sleep die mee naar NL. En let idd op het toetsenbord, op de Duitse plank zoek je je een ongeluk omdat ze de rechter ALT gebruiken voor zowat elk zinvolle teken.
Ja het toetsenbord kan ik laten vervangen.-Arcane- schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:29:
hou er rekening mee dat doe toetsenbord indeling ook anders is, qwertz i.p.v. qwerty.
Ik bedoel je hebt ook een los taal bestand van zo'n 90mb zodat de Duitse xp Nederlands is. Alleen ze zeggen dat dit anders is als een orgineel Nederlandse xp. Ik zou graag willen weten wat de verschillen dan zijn.
Anoniem: 149800
Een duitse XP is alles op z'n Duits en de Nederlandse op z'n Nederlands. Volgens mij kan je een duitse(of wat voor een taal dan ook) niet omzetten naar Nederlands (of wat voor een taal dan ook)
Misschien is de key te gebruiken op een nederlandse versie maar ik weet niet of dat wel mag
Misschien is de key te gebruiken op een nederlandse versie maar ik weet niet of dat wel mag
Zoals ik al daarnet zei is er een Nederlandstaalbestand.Anoniem: 149800 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:34:
Een duitse XP is alles op z'n Duits en de Nederlandse op z'n Nederlands. Volgens mij kan je een duitse(of wat voor een taal dan ook) niet omzetten naar Nederlands (of wat voor een taal dan ook)
Het volgende komt van de MA3D website:
Omschrijving
The Windows XP Multilingual User Interface Pack lets you add the capability to switch the User Interface (menus, dialogs and help files) from one language to another. The Windows XP Multilingual User Interface Pack allows each user of a workstation to select one of the installed User Interface languages. This selection is then stored in their user profile. When a user logs on, the appearance of the system and the help files associated with the system components change to the selected language. (Note that this is not quite the same as running a localized version. The Multilingual User Interface Pack is based on the English version of Windows XP. )
Installatie-instructies
Download het bestand dat overeenstemt met de taal die je wenst te installeren. Start heet bestand op en extract het naar een bepaalde directory. Dit zal een aantal bestanden creëren op je harde schijf. Start van die bestanden muisetup.exe en volg de instructies die op het scherm verschijnen.
Bestanden
* WinXP_Lang_Pack_ARA.exe (95,5 MB)
* WinXP_Lang_Pack_BR.exe (84,3 MB)
* WinXP_Lang_Pack_CHH.exe (85,2 MB)
* WinXP_Lang_Pack_CHS.exe (85,7 MB)
* WinXP_Lang_Pack_ES.exe (86,3 MB)
* WinXP_Lang_Pack_FR.exe (87,6 MB)
* WinXP_Lang_Pack_GEB.exe (94,7 MB)
* WinXP_Lang_Pack_GER.exe (80,2 MB)
* WinXP_Lang_Pack_IT.exe (84,7 MB)
* WinXP_Lang_Pack_JPN.exe (101,8 MB)
* WinXP_Lang_Pack_KOR.exe (86,7 MB)
* WinXP_Lang_Pack_NL.exe (85,0 MB)
* WinXP_Lang_Pack_SV.exe (83,0 MB)
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 184039 op 22-11-2006 11:38 ]
Wacht even op VISTA ....
In Vista wordt het eindelijk mogelijk om met languagepacks de landinstellingen en taalinstellingen van het OS aan te passen.
Met XP is dit helaas niet mogelijk
In Vista wordt het eindelijk mogelijk om met languagepacks de landinstellingen en taalinstellingen van het OS aan te passen.
Anoniem: 149800
de taal is inbedded in de software en geen bestand dan vervangen kan worden. Ik kan zelfs een nederlandse XP niet upgraden met een engelse Vista!!!
Dus of ik snap je niet of je vraagt het verkeert
Dus of ik snap je niet of je vraagt het verkeert
Xp kan alleen vanuit een Engelse versie naar andere talen gebracht worden middels MUI-Packs.
Een andere manier is "niet" microsoft dus wordt ook niet door ze ondersteund.
Een andere manier is "niet" microsoft dus wordt ook niet door ze ondersteund.
Kun je niet gewoon met een duitse serials een NL versie installeren?
je hebt ook een los taal bestand van zo'n 90mb zodat de Duitse xp Nederlands is.
Wat zou je hier nu mee kunnen bedoelen? Als je de MUI (Windows XP Multilingual User Interface Pack) bedoelt heb je vette pech, want die is er alleen voor grote bedrijven (volume licensing, oem, msdn). Dure grap.
-- Intussen schreven anderen dit dus ook al
--
Wat zou je hier nu mee kunnen bedoelen? Als je de MUI (Windows XP Multilingual User Interface Pack) bedoelt heb je vette pech, want die is er alleen voor grote bedrijven (volume licensing, oem, msdn). Dure grap.
-- Intussen schreven anderen dit dus ook al
[ Voor 8% gewijzigd door Kalief op 22-11-2006 11:41 ]
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
of voor studenten staat op MA3D, ik kan hem zo downloaden. Zie een vorige post.Kalief schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:40:
je hebt ook een los taal bestand van zo'n 90mb zodat de Duitse xp Nederlands is.
En zoals je zelf al aangaf is voor een "engelse kernel"Anoniem: 184039 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:41:
[...]
of voor studenten staat op MA3D, ik kan hem zo downloaden. Zie een vorige post.
Waarschijnlijk kan de MUIPack dus alleen gebruikt worden op een engelse versie van Windows, niet op een Duitse....Anoniem: 184039 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:36:
The Multilingual User Interface Pack is based on the English version of Windows XP.
Ok bedankt. helaas voor mij dan.Croga schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:45:
[...]
Waarschijnlijk kan de MUIPack dus alleen gebruikt worden op een engelse versie van Windows, niet op een Duitse....
Niet geschoten is altijd mis, maar helaas kunt je het niet zo makkelijk even proberen. Of je moet even een duitse versie downloaden om te testen.
Is een XP Home licentie niet gewoon een XP Home licentie? Op de sticker onder op mijn laptop bijvoorbeeld staat geen taal aangegeven. Ik leen op dit moment ook de XP Home CD van een familielid omdat er bij mijn laptop alleen maar recovery CDs met allerlei voorgeïnstalleerde troep zat. Ik gebruik gewoon mijn eigen key (en dus licentie - het gebruiksrecht waar ik voor betaald heb) dus als je het mij vraagt ben ik legaal bezig. Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je een OEM CD gebruikt om te installeren met je OEM key
.
De taal waarin de licentie geleverd is is wel essentieel. Maar jouw situatie is niet illegaal AFAIK.Rafe schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:20:
Is een XP Home licentie niet gewoon een XP Home licentie? Op de sticker onder op mijn laptop bijvoorbeeld staat geen taal aangegeven. Ik leen op dit moment ook de XP Home CD van een familielid omdat er bij mijn laptop alleen maar recovery CDs met allerlei voorgeïnstalleerde troep zat. Ik gebruik gewoon mijn eigen key (en dus licentie - het gebruiksrecht waar ik voor betaald heb) dus als je het mij vraagt ben ik legaal bezig. Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je een OEM CD gebruikt om te installeren met je OEM key.
Overigens is het mij nooit gelukt om een key van een sticker te gebruiken met een versie van XP. Misschien de verkeerde versie gebruikt.
Gister was er net zo een topic;
[XP] Italiaanse Windows met NL licentie gebruiken?*
Onzin. Met een MUI is het prima mogelijk in XP.bluesparkle schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:37:
[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 22-11-2006 15:24 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ook als deze Windows niet Engels is? zoals het lijkt dat in de informatie staat van ma3d.Gunner schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:21:
[...]
De taal waarin de licentie geleverd is is wel essentieel. Maar jouw situatie is niet illegaal AFAIK.
Overigens is het mij nooit gelukt om een key van een sticker te gebruiken met een versie van XP. Misschien de verkeerde versie gebruikt.
Gister was er net zo een topic;
[XP] Italiaanse Windows met NL licentie gebruiken?*
[...]
Onzin. Met een MUI is het prima mogelijk in XP.
Durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
MUI is enkel mogelijk op XP Pro UK afaik...
Helemaal gelijk in the_stickie, MUI is er voor Engelse XP Pro (of Embedded/Tablet), 2003 en Windows 2000. Je kan voor alle talen die beschikbaar zijn daarop installeren.
MUI is echter enkel voor volume licensing klanten.
Hier wat meer info: http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/MUIFaq.mspx
Verder denk ik dat je met zoekwoorden als multilanguage xp ofzo al snel veel resultaten zou hebben op google. We zien op GoT graag ook wat input van jouw kant. In je topicstart kom ik niet echt tegen wat je al ondernomen hebt om je probleem op te lossen
Verder denk ik dat je met zoekwoorden als multilanguage xp ofzo al snel veel resultaten zou hebben op google. We zien op GoT graag ook wat input van jouw kant. In je topicstart kom ik niet echt tegen wat je al ondernomen hebt om je probleem op te lossen
[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 22-11-2006 19:34 ]
Het is ook geen probleem. Ik zoek niet naar dat multi language gebeuren. Ik zoek de verschillen tussen een orginele taal xp en een die is vertaald met zo'n multi language pack. En dat heb ik nergens kunnen vinden en blijkbaar weet niemand dat hier ook. De moderators op dit forum doen alles maar af als te weinig eigen inzit. Mijn ander topic over de ASUS A8js is ook al gesloten voor zogenaamd weinig eigen onderzoek. Daar zocht ik zelf ook veel op. Maar hier moet je eigenlijk in je bericht het antwoord al neerzetten zodat iedereen erop kan reageren met het klopt.sanfranjake schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:31:
Helemaal gelijk in the_stickie, MUI is er voor Engelse XP Pro (of Embedded/Tablet), 2003 en Windows 2000. Je kan voor alle talen die beschikbaar zijn daarop installeren.
Van die multilanguage packs moet je je ook niet teveel voorstellen. Ik heb dat met Windows 2000 geprobeerd (Win2000 Pro US, en dan de MUI NL). Ik vond het een nogal hybride gebeuren worden, met sommige dingen nog in het Engels, andere dingen in krom Nederlands.
Bottomline: als je NL Windows wilt (ik zeker niet
), koop dan ook NL Windows.
Bottomline: als je NL Windows wilt (ik zeker niet
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het omzetten van de Engelse XP Prof. versie naar Nederlands d.m.v. het Multilingual pack werkt uitstekend hoor. Het is beslist geen mengeling van Engels en Nederlands bij gebruik. Je kunt via de taal instellingen in het configuratiescherm precies aangeven wat je in welke taal te zien wilt krijgen en volledig NL is dus ook zondermeer mogelijk.
Testing, one, two ...
Anoniem: 37003
Koop de Duitse laptop, maar zorg dat je er een voucher bij krijgt voor een upgrade naar Vista. (Weet niet of die er in Duitsland ook zijn, Nederland wel namelijk). Vervolgens kun je op 30 Januari die voucher inwisselen tegen Vista.
Op Vista kun je overigens languagepacks installeren zoals eerder vermeld hier. Ben je er ook uit.
Op Vista kun je overigens languagepacks installeren zoals eerder vermeld hier. Ben je er ook uit.
OK, dan hebben ze het in XP verbeterd. Alhoewel, als je XP Home NL bekijkt, daar zitten toch heel veel kromme vertalingen en taalfouten in...hardware-lover schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:12:
Het omzetten van de Engelse XP Prof. versie naar Nederlands d.m.v. het Multilingual pack werkt uitstekend hoor. Het is beslist geen mengeling van Engels en Nederlands bij gebruik. Je kunt via de taal instellingen in het configuratiescherm precies aangeven wat je in welke taal te zien wilt krijgen en volledig NL is dus ook zondermeer mogelijk.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
XP home is niet geschikt voor het Multilingual packgambieter schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:20:
[...]
OK, dan hebben ze het in XP verbeterd. Alhoewel, als je XP Home NL bekijkt, daar zitten toch heel veel kromme vertalingen en taalfouten in...
Testing, one, two ...
Er zitten wel degelijke een aantal kleine verschillen in XP pro + Mui of een XP Pro Nl; zo blijven een (klein) aantal dialogen in het Engels.
Overigens is die informatie perfect na te zoeken op microsoft.com: http://www.microsoft.com/...faqs/MUIFaq.mspx#MUIques4
Overigens is die informatie perfect na te zoeken op microsoft.com: http://www.microsoft.com/...faqs/MUIFaq.mspx#MUIques4
Anoniem: 19701
... en dan nog steeds interessant om hem te kopen?Anoniem: 184039 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:32:
[...]
Ja het toetsenbord kan ik laten vervangen............
Waar gaat het dan om en over welke prijsverschillen praten we met en zonder aanpassing?
Ik kick dit topicje even, omdat ik dus nog 'n paar vraagjes/ conclusies heb getrokken adhv dit topic:
Windows XP Home NL is niet in Engels te zetten? Dat ik 'programs' zie ipv 'programma's'
Windows XP Home UK is niet in Nederlands te zetten? Dat ik 'programma's' zie ipv 'programs'
Windows Vista Premium NL biedt wel de mogelijkheid om Engels in te stellen?
Windows XP Home NL is niet in Engels te zetten? Dat ik 'programs' zie ipv 'programma's'
Windows XP Home UK is niet in Nederlands te zetten? Dat ik 'programma's' zie ipv 'programs'
Windows Vista Premium NL biedt wel de mogelijkheid om Engels in te stellen?
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 28-12-2006 17:50 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
1) Zoals eerder gezegd werkt in XP die language packs alleen op een taal-onafhankelijke XP versie (lees: engels), dus dat kan niet.
2) Werkt alleen op de professional editie, zie ook hier
3) Windows Vista Premium bestaat volgens mij niet (misschien bedoel je home premium
), maar alleen de Enterprise en Ultimate ondersteunen dit.
Zie ook hier om zelf nog wat na te lezen hierover.
2) Werkt alleen op de professional editie, zie ook hier
3) Windows Vista Premium bestaat volgens mij niet (misschien bedoel je home premium
Zie ook hier om zelf nog wat na te lezen hierover.
[ Voor 45% gewijzigd door sewer op 28-12-2006 19:58 ]
Nee je moet dan inderdaad opnieuw installeren voor 1 en 2. De enige versie waar MUIP voor is is XP Pro volume license (of natuurlijk 2003).
Voor zover ik mag je alleen bij Ultimate en Enterprise meerdere talen gebruiken, dus als je Home basic, home premium of business hebt val je buiten de boot. Wat wel enigzins overeenkomt met de XP licensing. Meer hierover in http://technet2.microsoft...57006c71033.mspx?mfr=true
De technische implementatie van het gehele multilanguage-gebeuren is met vista helemaal omgegooid. Vista is language independent, dus in feite is ook de ("default") engelse versie een basicvista+ een engels languagepack.
Als je wel enterprise/ultimate hebt: http://download.microsoft...p%20by%20Step%20Guide.doc
Voor zover ik mag je alleen bij Ultimate en Enterprise meerdere talen gebruiken, dus als je Home basic, home premium of business hebt val je buiten de boot. Wat wel enigzins overeenkomt met de XP licensing. Meer hierover in http://technet2.microsoft...57006c71033.mspx?mfr=true
De technische implementatie van het gehele multilanguage-gebeuren is met vista helemaal omgegooid. Vista is language independent, dus in feite is ook de ("default") engelse versie een basicvista+ een engels languagepack.
Als je wel enterprise/ultimate hebt: http://download.microsoft...p%20by%20Step%20Guide.doc
Ik bedoelde idd Vista Home Premium, maarja je begreep 'm
Hmm dat is jammer, jammer!
Ik dacht dat Premium dit al ondersteunde namelijk, maar dat is ook helaas
Ik schaf binnenkort 'n laptop aan namelijk en eigenlijk wil ik is een Engelse Windows proberen.
Maarja als dat niet blijkt te bevallen en dergelijke zit ik daar dus wel mooi aan vast!
Bedankt voor jullie antwoorden/ linkjes!
Hmm dat is jammer, jammer!
Ik dacht dat Premium dit al ondersteunde namelijk, maar dat is ook helaas
Ik schaf binnenkort 'n laptop aan namelijk en eigenlijk wil ik is een Engelse Windows proberen.
Maarja als dat niet blijkt te bevallen en dergelijke zit ik daar dus wel mooi aan vast!

Bedankt voor jullie antwoorden/ linkjes!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Pagina: 1