Toon posts:

[IIS6] Kan standaard website niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met daarop geïnstalleerd IIS, SQL2005 en een Softwareapllicatie.

Nu is de standaardwebsite onder IIS niet gestart, en deze wil ik wel gestart hebben ivm de softwareapllicatie. Ik krijg de melding "The proces can not acces the file because it is being used by another process", als ik de website wil starten.

Ik heb al geprobeerd zo ongeveer alle services te stoppen maar blijf deze melding krijgen.

Server is 2003 standaard.

Verwijderd

Heb je deze server eerst gebruikt als bijvoorbeeld Terminal Server? IIS wil namelijk nog weleens moeilijk doen als de server rol veranderd.

In geval van een schone installatie, is dit probleem dus nihil.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien geen andere website die ook op de poort 80 luistert en niet helemaal goed is ingesteld?

En doet die applicatie iets met IIS? Bestanden overschreven?

Welke foutmeldingen zie je in je Eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:45:
Heb je misschien geen andere website die ook op de poort 80 luistert en niet helemaal goed is ingesteld?

En doet die applicatie iets met IIS? Bestanden overschreven?

Welke foutmeldingen zie je in je Eventlogs?
aangezien het hier gaat om een file melding, vermoed ik dat er een 2de website is met dezelfde webroot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg 2 meldingen:

Unable to bind underlying transport for 0.0.0.0:80

en

Cannot register the url prefix 'http://*.80/ for site 1. The datafield contains the error number.

En het is trouwens een schone install. Er draait geen andere site op de server alleen een webapplicatie. (in iis een tandwiel)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 16:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:17:
Ik krijg 2 meldingen:

Unable to bind underlying transport for 0.0.0.0:80

en

Cannot register the url prefix 'http://*.80/ for site 1. The datafield contains the error number.
toch een port probleem dus.

op win2k3 tik "netstat -ano"|find "80"

Controleer aan de hand van de pid welk proces "0.0.0.0:80 listening" al gebruikt. (0.0.0.0 zou ook een ip nummer kunnen zijn. ook dan kan iis niet meer binden aan 0.0.0.0)

fport zou je kunnen gebruiken op win2k (sysinternals dacht ik).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 16:21 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:20:
[...]
fport zou je kunnen gebruiken op win2k (sysinternals dacht ik).
tcpview heet het tooltje dat ik iig ken.. laat grafisch zien welke tool op welke poort luistert en praat.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
output netstat comando geeft

TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 LISTENING 2500

Wat houd dit precies in? Misschien een onderdeel van SQL dat deze poort gebruikt? Dit is namelijk als laatste geïnstalleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit.

Het was de Citrix Metaframa XML Service.

Thanx axis en iis5_rules!
Pagina: 1