In de search is hier erg veel over te vinden maar helaas geen oplossing, alleen maar topics die zijn open gebleven zonder antwoord.
Probleem:
Ik heb nu een setup met 2 IDE schijven en 1 SATA schijf. Windows staat op een 80GB IDE schijf. Omdat deze schijf al een jaar nogal klikkende en schurende geluiden maakt
wil ik deze vervangen. Ik heb hiervoor een 250GB Samsung Spinpoint SATA schijf gekocht. WinXP cdrom er in, boot volgorde aangepast, schijf geformatteerd en een partitie aangemaakt voor Windows. De setup kopieert de bestanden keurig, na het rebooten gaat het fout. Hij begint weer met de vraag "Press any key to boot from CD". Als je niets doet verschijnt de foutmelding:
Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware.
Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information.
Meerdere malen opnieuw geformatteerd, steeds hetzelfde probleem
Al geprobeerd:
• Alle schijven lostgekoppelt en enkel de nieuwe schijf, werkt niet.
• Schijf in Windows geformatteerd, werkt prima kan er bestanden op zetten etc. WinXP installatie gaat echter wederom fout.
• Snel formatteren, normaal formatteren, geen effect.
• Fixmbr -> Nieuwe foutmelding komt naar voren: Hall.dll missing or broken.
Wat zou het kunnen zijn
Ik ga vanavond nog even een andere WinXP CD proberen.
Probleem:
Ik heb nu een setup met 2 IDE schijven en 1 SATA schijf. Windows staat op een 80GB IDE schijf. Omdat deze schijf al een jaar nogal klikkende en schurende geluiden maakt
Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware.
Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information.
Meerdere malen opnieuw geformatteerd, steeds hetzelfde probleem
Al geprobeerd:
• Alle schijven lostgekoppelt en enkel de nieuwe schijf, werkt niet.
• Schijf in Windows geformatteerd, werkt prima kan er bestanden op zetten etc. WinXP installatie gaat echter wederom fout.
• Snel formatteren, normaal formatteren, geen effect.
• Fixmbr -> Nieuwe foutmelding komt naar voren: Hall.dll missing or broken.
Wat zou het kunnen zijn
Ik ben toch malle pietje niet!