Toon posts:

[WORD] Plaatje in veldcode

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar ik niet de oplossing van kan vinden:
Als ik een bestaande sjabloon open wordt er in een schermpje dingen gevraagd d.m.v veldcodes zoals:
-Bedrijf, -Afdeling, enz enz
Voor de “afdeling” zijn er twee mogelijkheden: A of B
Nu wil ik als er A is ingevuld wordt dat er een plaatje verschijnt.
Als er een B is ingevuld wil ik een ander plaatje laten verschijnen en als het even kan in de koptekst.

Kan iemand dit mij vertellen wat ik ben ten einde raad
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschillende veldcodes combineren om het gewenste resultaat te bekomen: if, ref & includepicture
code:
1
{ if { ref afdeling }="A" { includepicture "c:\\logos\\afdelingA.jpg" } { includepicture "c:\\logos\\afdelingB.jpg" } }
de accolades type je niet zelf maar voer je in met de sneltoets ctrl+f9 (veld invoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bent een held,
Ik ga het morgen proberen.
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of als je met sjablonen werkt dan gewoon in het standaard sjabloon een leeg plaatje aanmaken, en dit op het moment dat een bedrijf A/B gekozen substitueren voor het gewenste plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik heb er mee zitten stoeien maar het lukt niet om een plaatje te laten verschijnen
{ includepicture "D:\A.bmp" } .(*edit. { includepicture "D:\\A.bmp" } werkt ook niet*)
Moet dit niet gewoon werken? of doe ik nu iets heel stoms?

En Gomez12. Hoe kan ik een leeg plaatje aanmaken en hoe substitueer ik?
Thx

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 14:49 ]

Verwijderd

probeer eerst eens via het menu invoegen->veld->includepicture. bij veldeigenschappen->bestandsnaam vul je d:\a.bmp in en bevestigen. je kan switchen van live view naar code view in het document dmv. de sneltoets ALT+F9. zoals ik eerder heb gemeld, is het niet de bedoeling dat je de accolades zelf typt, maar in het document invoegt dmv. de sneltoets CTRL+F9. bekijk ook eens de online help "veldtypen & schakelopties".

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat werkt beter
Ik ga weer effe verder kloten en dan hoor je wel weer van me
Thx

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ben weer wat verder.
Een plaatje lukt nu d.m.v:
{INCLUDEPICTURE "d:\\A.jpg" \* MERGEFORMAT}

Een if-statment doet het d.m.v:
{IF Afdeling=A "AfdelingA" "AfdelingB" \* MERGEFORMAT}

Dus om een plaatje in de if-statement te zetten zou het logisch zijn om dit te doen:
code:
1
{IF Afdeling=A {INCLUDEPICTURE  "d:\\A.jpg"  \* MERGEFORMAT} {INCLUDEPICTURE  "d:\\B.jpg"  \* MERGEFORMAT}\* MERGEFORMAT}

Dus als er een A wordt ingevuld gaat ie naar {includepicture "url"}. Maar helaas werkt dit niet want dat verdwijnt mijn veldcode en het gehele veld.

En waar staat "MERGEFORMAT" voor? is dat commentaar omdat er \* voor staat?
Thx

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Probeer de F1 toets eens :) Daar staat precies aangegeven wat mergeformat doet, evenals de syntax van een {IF} veld. Kunnen we wel overtikken, maar F1 is echt sneller.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
niesje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:16:
Probeer de F1 toets eens :) Daar staat precies aangegeven wat mergeformat doet, evenals de syntax van een {IF} veld. Kunnen we wel overtikken, maar F1 is echt sneller.
Daar kan ik wel vinden hoe de If-statemant werkt en dat lukt me ook wel, maar daar kan ik niet vinden hoe het werkt met plaatjes.
En wat Mergeformat inhoud kan ik ook niet vinden.
Misschien ligt het wel aan mijn onkunnen hoor, maar ik kom er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
niesje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:16:
Oke Mergeformat/field heb ik gevonden!
Pagina: 1