Ik heb een tabel met rounded corners, deze wil ik zo simpel mogelijk in CSS en HTML hebben. Hier voor had ik het volgende bedacht, een simpele tabel en dan in de eerste cel van de eerste rij een achtergrond plaatje van een ronde hoek, rest van de tabel achtergrond zwart, en laatste rij laatste cel ook weer een ronde hoek, en hele rij zwart. En dan alle andere rijen een border van 1px in zwart en dit in CSS gedefinieerd. Nu gaat dit bij IE helemaal goed maar in Firefox dus niet, daar schuiven de rijen zonder border 1px naar rechts. Iemand die dit ook al eens heeft gehad en hier een oplossing voor heeft?
Ik heb al gezocht op google, got en firefox bug sites, maar geen oplossingen kunnen vinden.
De tabel in Firefox (zie hier de render fout)

De tabel in Internet Explorer

Ik heb al gezocht op google, got en firefox bug sites, maar geen oplossingen kunnen vinden.
De tabel in Firefox (zie hier de render fout)

De tabel in Internet Explorer

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <table class='linestable' width='600'> <tr class='headtable'> <td width='100' class='headtable'>Col 1</td> <td width='250'>Col 2</td> <td width='250'>Col 3</td> </tr> <tr> <td class='TableDark'>text</td> <td class='TableLight'>text</td> <td class='TableDark'>text</td> </tr> <tr> <td class='TableDark'>text</td> <td class='TableLight'>text</td> <td class='TableDark'>text</td> </tr> <tr> <td class='TableDark'>text</td> <td class='TableLight'>text</td> <td class='TableDark'>text</td> </tr> <tr> <td class='TableDark'>text</td> <td class='TableLight'>text</td> <td class='TableDark'>text</td> </tr> <tr> <td class='foottable' colspan=3></td> </tr> </table> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| .linestable { border-collapse: collapse; } .TableLight { background-color: #efefef; padding: 2px; border: 1px solid black;} .TableDark { background-color: #d3d3d3; padding: 2px; border: 1px solid black;} TD.headtable{ background: black url('../images/bla_rgt_top.gif') black 0% 0% no-repeat; padding: 2px; } TR.headtable{ background-color: black; color: #3fbbef; font-weight: bold; border: hidden; } TD.foottable { background: black url('../images/bla_lt_btm.gif') black 100% 100% no-repeat; border: hidden; height: 6px; } |