[Demon] In de kou gezet door verhuizing, opties?

Pagina: 1
Acties:

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:22
Op dit moment heb ik een Demon ADSL Express Internet abonnement. Nu wil het geval dat ik binnenkort (eind december) ga verhuizen. Graag wilde ik mijn Demon abonnement meenemen, maar...

- Verhuizing is voor Demon gelijk aan het afsluiten van een nieuw abonnement
- Vanaf enige tijd geleden is het niet meer mogelijk nieuwe abonnementen af te sluiten

Kortom, alsof Demon zegt: aju beste klant, rot maar op. Zoek het zelf maar uit.

"Maar u kunt wel een abonnement bij xs4all afsluiten". Deze zijn mij echter veel te duur (in vergelijking). Heb nu een 6M/1M abonnement a 37 euro, een vergelijkbaar xs4all abo'tje kost me 80 euro (ADSL Fast, ben vooral gehecht aan mijn upload :P ).

De vraag is dus, heeft iemand hier ook ervaringen mee en/of wat raden jullie mij hier aan om te doen?

Wil eigenlijk gewoon mijn Demon abo'tje houden, maar ja, dat lijkt dus gewoon niet te lukken.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Als je je Demon abo niet kan houden, zal je toch moeten zoeken naar iets vergelijkbaars denk ik zo.

Tiscali is ook niet duur overigens (6 Mbit voor 14,95/24,95 per maand 12Mbit lijn voor 35 per maand) ...

Maar goed, ik denk dat je weer op jacht mag naar een nieuw abo :)

Verwijderd

Waar ga je naar toe verhuizen ?

• PiOn
Woon reeds in Utrecht, blijf ook in Utrecht

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:53
Speedlinq heeft ook leuke abo'tjes ;)

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doe als de meeste, van Demon naar Orange overstappen :) 24mbit voor minder geld.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:15

knakworst

Get more sats!

Tele2 is nu ook heel goedkoop.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je de klantenservice van Demon al gebeld, en zeggen zij ook dat verhuizen voor hen hetzelfde is als je abbo moeten opzeggen? De informatie die je nu geeft lijkt van een website af te komen (iig geen bron gegeven), maar wellicht dat bij verhuizin (nota bene in dezelfde stad) er wel een oplossing kan gevonden worden.

Verder:
1st_Ro schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:27:
Tiscali is ook niet duur overigens (6 Mbit voor 14,95/24,95 per maand 12Mbit lijn voor 35 per maand) ...
XoReP schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:23:
Speedlinq heeft ook leuke abo'tjes ;)
Madshark schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:23:
Doe als de meeste, van Demon naar Orange overstappen :) 24mbit voor minder geld.
Ik denk juist dat deze opmerkingen niets aan discussie toevoegen.

Geen idee wat TS eigenlijk wil, maar als je niet bij Demon kan blijven, moet je overstappen. En er zijn veel providers, dus je zal zelf moeten uitzoeken wat je precies wil, daar kunnen tips van welwillende tweakers je niet bij helpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 23-11-2006 15:09 ]

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
Demon is afgelopen, dus gewoon zoeken naar een nieuwe aansluiting.
Gebruik hiervoor bijv. internetten.nl
Maak een lijstje, check de ervaringen van anderen op het forum en maak je keuze.
Simpel zat toch?

• PiOn
@mithras86

Dit is helaas ook de info die via de klantenservice wordt verteld. Heb zelfs xs4all nog gebeld of zij, als overnemende partij, nog iets konden beteken, een resoluut nee was het antwoord (die neem ik dus iig niet 8)7 ).

Probleem in deze is, dat bij verhuizen van de aansluiting naar mijn begrip de downtime redelijk laag is. Als ik nu een nieuw abonnement moet afsluiten, gaat dit minimaal 3 a 4 welken duren (dus zonder internet):
Eerst mijn huidige tellijn door de KPN om laten zetten, pas dan kan een evt. nieuwe provider pas aan de slag en is mijn bestaande verbinding al om zeep.

Die 3 a 4 weken duurt mij veel te lang

Verwijderd

Ik zou toch echt naar Orange verkassen,

6M/1M abonnement a 37 euro

20M/1M abbo a 20 euries - oftewel, vier keer zo snel downloaden voor de helft van het geld.

(en dit krijg je ook daadwerkelijk, als je lekker dicht bij de 'centrale' zit..)

je moet ff een postcode check doen, en als je weet waar de (wijk)kast/centrale..
kan je natuurlijk zelf ook wel een beetje inschatten.

(Ik was binnen 2 weken aangesloten, door een foutje van KPN heeft het een weekje langer geduurt
maar dat neem ik niemand kwalijk (menselijke fout))
Meeste mensen worden ook rond/binnen 2 weken aangesloten, lees ik zo in het Orange topic.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 22:36 ]

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik sta voor dezelfde keuze. Jammer, want Demon had een goeie prijs / kwaliteit verhouding. De xs4all prijzen komen niet in de buurt. Stel dat xs4all hun prijzen naar het niveau van Demon bijstelt, dan verliezen ze de helft van hun inkomsten.

Voor mij wordt het dus ook 1 van de goedkopere providers die hierboven worden genoemd. Orange zou ik wel een kans willen geven voor het geld, maar dan alleen als het ook stabiel werkt met een andere modem dan de Livebox.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:33

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Mijn collega heeft dus hetzelfde probleem. Die is aan het verhuizen en heeft met demon afgesproken dat zijn account werd omgezet naar een inbelaccount zodat zijn mail e.d. bewaard bleven en hij kon op het nieuwe adres dan weer demon aanvragen. Maar nu word er vanaf 20 nov geen nieuwe lijn meer gemaakt. Hij kan nu zelfs zijn adsl niet meer om laten zetten naar een inbelaccount en zit dus straks zonder adsl in zijn nieuwe woning.

• PiOn
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:34:
Ik zou toch echt naar Orange verkassen,

6M/1M abonnement a 37 euro

20M/1M abbo a 20 euries - oftewel, vier keer zo snel downloaden voor de helft van het geld.

(en dit krijg je ook daadwerkelijk, als je lekker dicht bij de 'centrale' zit..)

je moet ff een postcode check doen, en als je weet waar de (wijk)kast/centrale..
kan je natuurlijk zelf ook wel een beetje inschatten.

(Ik was binnen 2 weken aangesloten, door een foutje van KPN heeft het een weekje langer geduurt
maar dat neem ik niemand kwalijk (menselijke fout))
Meeste mensen worden ook rond/binnen 2 weken aangesloten, lees ik zo in het Orange topic.
Twee weken zou nog te overzien zijn, maar helaas is orange niet beschikbaar (iig geval niet de 6+ abo's) in mijn nieuwe wijk :(

Verwijderd

Telebyte? :)

Zit hier op 24mbit tegen 44,95 per maand..

• PiOn
Denk dat het een speedlinq account wordt. Kunnen het snelst leveren begrijp ik her en der en aardige prijzen.

Opzeggen bij Demon is trouwens nog een hele crime:
- Vul online formulier in
- Je krijgt mail om een bepaalde internet pagina te openen, die niet bestaat
- stuurt daarover een mail, krijg je excuses, of je een telefoonnummer wilt bellen
- bel je dat nummer, krijg je een link naar een internet pagina
- en dan eindelijk, gelukt. Ben je wel drie dagen verder.

Had het trouwens fair gevonden, dat Demon de dag dat ze het aanvragen van nieuwe accounts stopgezet hebben als begindatum van de opzegperiode van dertig dagen hadden gebruikt. Dit heeft immers er voor gezorgd dat ik mijn account moet opzeggen. Maar nee, klantonvriendelijkheid ten top. Demon wist trouwens al eind oktober dat dit 20 november inging. Erg netjes dat ze hier de klanten van op de hoogte hebben gesteld, not. Zelfs niet in de nieuwsbrief van 9 november.

Begin zo langzamerhand blij te zijn dat ik van dit klantonvriendelijk bedrijf af ben.

Sorry, beetje frustratie kwijtraken >:)

Verwijderd

Komt allemaal door de bureaucratische romp slomp.

Ik vind het raar dat Orange niet bij je beschikbaar is, het gaat om een nieuwe wijk toch?
Pagina: 1