CPU Fan maakt contact met behuizing.

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik heb de Coolermaster Eclipse CPU fan gisteren binnen gekregen.
Deze is echter iets groter dan ik dacht. Hij moet in een Silverstone LC10 HTPC behuizing gebouwd worden. Dit past niet. Daarom heb ik de fanducts eraf gehaald.

Nu past het op 2 milimeter na nog niet. Echter kan de deksel van de kast er wel op. Hierbij maakt hij echter contact met de koeler en moet ik heel licht druk uit oefenen om hem dicht te schroeven.

Nu weet ik dat er soms spanning op de behuizing staat. Vooral als je een niet geaard stopcontact gebruikt. Ik kan echter niet beoordelen of dit mijn CPU dan zal beschadigen. Het is een AMD 4200 X2 AM2 CPU. Deze heeft zon heetspreader erop. Is deze electrisch geisoleerd van de cores?

Zal dit zonder problemen werken of jaag ik mijn CPU en misschien mainboard direct de dood in als ik de PC zo inschakel?

Verwijderd

Dit lijkt me een goed moment om te gaan beginnen met CaseModden ;)

Het lijkt me geen goed plan om onderdelen van je computer onder buigspanning te zetten en dan in te schakelen. Het zal ongetwijfeld lang goed gaan, maar naarmate alles opwarmt, zal er meer vervorming optreden, en worden de printbanen uitgerekt. Deze kunnen hierdoor gewoon breken.

• Quitter3
Een gat in de deksel maken is inderdaad een mogelijkheid.

De druk die uitgeoefend moet worden is echter minimaal. Dus als het niet hoeft, doe ik het liever niet.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat de vinnen van de koeler contact maken met de behuizing lijkt me niet zo erg aangezien deze niet in contact staan met de core. Nuja, toch niet met het deel waar stroom doorloopt. Het enigste wat kan gebeuren is dat je scheurtjes in je moederbord krijgt maar dit zal afhangen van hoe hard die doorbuigt onder de druk van de behuizing.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:25
ik denk ook dat de koeler wat meer lawaai maakt omdat de trilingen van de fan door deksel gaan

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

3 milimeter van de koeler afvijlen?

Beroeps brabander

• Quitter3
Vuurvoske schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:15:
3 milimeter van de koeler afvijlen?
He, daar had ik nog niet aan gedacht. Stom.
Iemand een tip hoe dit te doen. Zijn een heleboel dunne vinnen.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Zijn een heleboel dunne vinnen.

Bij dunne vinnen kan je misschien knippen met een schaar.
ander misschien wel met een kniptang

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 08:15
zachtjes tegen een slijpsteen aanhouden?

Verwijderd

Wat dacht je van een fijne vijl en met de lengte van de vinnen meevijlen. Zo heb ik jaren geleden al eens een Spire Orbje op maat gevijld.
Pagina: 1